فيروزآبادي: طرح مديريت VPN با طبقه‌بندي دسترسي متخصصان به اينترنت در حال نهايي ‌شدن است

يك‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دبير شوراي عالي فضاي مجازي از طي شدن مراحل نهايي طرح مديريت VPN و اينترنت كشور با هدف طبقه‌بندي دسترسي متخصصان به اينترنت خبر داد.
تبليغات

به ‌گفته‌ي دبير شوراي عالي فضاي مجازي، طرح مديريت VPN و اينترنت كشور با همكاري وزارت ارتباطات، نيروي سادهوه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه و معاونت فضاي مجازي دادستاني در حال طي كردن مراحل نهايي است و به‌زودي عملياتي مي‌شود.

به گزارش مهر، ابوالحسن فيروزآبادي گفت طرح مديريت VPN و اينترنت كشور با هدف طبقه‌بندي دسترسي متخصصان به اينترنت در جهت صيانت از آن‌ها در فضاي مجازي و ارائه‌ي سرويس با شرايط بهتر اجرايي مي‌شود. به ‌گفته‌ي فيروزآبادي، اجراي اين طرح از جدول زمان‌بندي عقب است؛ اما اميد مي‌رود كه به‌زودي به نتيجه برسد.

فيروزآبادي مي‌گويد براساس اين طرح، دسترسي متفاوت به اينترنت براي چهار دسته از افراد شامل خبرنگاران، پزشكان، دانشجويان و حوزه‌هاي علميه تعريف شده است تا از كودك خردسال تا فرد ۹۰ ساله، به يك اندازه به محتواي اينترنت دسترسي نداشته باشند.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي ابتداي سال جاري  خبر از تدوين آئين‌نامه‌ي واگذاري VPN قانوني داده بود تا VPN بنا بر نياز و اقتضائات به‌صورت قانوني به طبقات و اقشار مختلف مردم از جمله صنوف و كسب‌وكارها تعلق بگيرد و بتوانند براي نيازهاي شغلي خود از آن استفاده كنند. البته او اين طرح را قديمي خوانده بود كه هنوز به اجرا نرسيده است.

فيروزآبادي گفته بود وزارت ارتباطات واجدان شرايط دريافت اين سرويس را تعيين خواهد كرد و مجري آئين‌نامه خواهد بود. وي توضيح داد:

اين وزارت‌خانه يا به‌صورت مستقيم مجوز واگذاري VPN قانوني را مديريت مي‌كند تا به اقشار واجد شرايط تعلق بگيرد يا صدور مجوز براي استفاده از VPN قانوني را به يك اپراتور واگذار مي‌كند كه مستلزم ايجاد يك اپراتور VPN در كشور است.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات