ايرانسل زيرساخت ابري خود را به‌صورت تجاري عرضه كرد

شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
خدمت زيرساخت ابري ايرانسل به‌صورت تجاري به بهره‌برداري رسيد و دراختيار كسب‌وكارها قرار گرفت.
تبليغات

زيرساخت ابري ايرانسل به بهره‌برداري تجاري رسيد. به‌گزارش روابط‌عمومي ايرانسل، زيرساخت ابري خدمتي جامع است كه با ارائه‌ي امكان ساخت ديتاسنتر مجازي به كسب‌وكارها، ضرورت سرمايه‌گذاري‌هاي گزاف روي ديتاسنترهاي فيزيكي را برطرف مي‌كند.

كاربران با استفاده از اين خدمات مي‌توانند به‌سادگي ديتاسنتر مجازي‌شان را بسازند و ماشين‌هاي مجازي دلخواهشان را هم‌زمان مديريت و شخصي‌سازي كنند. خدمات «زيرساخت به‌عنوان سرويس يا IaaS (Infrastructure as a Service)» ايرانسل با استفاده از زيرساخت‌هاي متخصص، ازجمله مركز داده‌ي اختصاصي ايرانسل در غرب تهران (مركز داده اقماري شماره‌يك شبكه‌ي ملي اطلاعات) خدمات پردازشي و ذخيره‌سازي امن و پايدار را با ارزشي بسيار ارزان در‌اختيار كسب‌وكارها قرار مي‌دهد. هزينه‌ي اين خدمات بر‌مبناي ميزان استفاده برحسب ساعت پرداخت مي‌شود.

ايرانسل در توصيف زيرساخت ابري‌اش مي‌گويد:

مجموعه‌اي جامع و يكپارچه است كه تمام نيازهاي كسب‌و‌كارها به ديتاسنتر ابري را پوشش مي‌دهد. توزيع ماشين‌هاي مجازي متخصص در منابع سخت‌افزاري مختلف باعث شده است كه اين سرويس پايداري و مقياس‌پذيري درخورتوجهي داشته باشد. مديريت فرايندها در اين سرويس كاملا خودكار و برنامه‌ريزي‌شده اين سرويس زيرساختي منعطف و مقياس‌پذير است؛ يعني متخصص مي‌تواند در‌لحظه و به‌صورت خودكار منابع تخصيص‌يافته به ماشين‌هاي مجازي خود را تغيير دهد.كاربران مي‌توانند به‌كمك سامانه‌ي متخصصپسند خدمات ابري، منابع پردازشي و افزونه‌هاي مربوط به آن را كاملا يكپارچه و مستقل مديريت كنند. در اين سرويس، امنيت و الزامات مربوط به آن ساختاري لايه‌اي دارد؛ به‌طوري‌كه هر لايه از ساير لايه‌ها تفكيك‌شده است و محرمانگي مستقلي دارد. زيرساخت ابري ايرانسل به صرفه‌جويي و كاهش هزينه‌هايي مانند راه‌اندازي ديتاسنتر، تأمين، نگه‌داري و به‌روزرساني تجهيزات شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار كمك مي‌كند.

ازجمله قابليت‌ها و امكانات زيرساخت ابري ايرانسل عبارت‌اند از:

  • امكان تهيه‌ي سرور ابري
  • نسخه‌ي همراه (backup) در لحظه و به‌صورت زمان‌بندي‌شده
  • ايجاد و راه‌اندازي ماشين‌هاي مجازي يكسان تنها با چند كليك (Cluster Deployment)
  • ايجاد و اتصال و جداسازي ديسك‌هاي خارجي مجازي به ماشين‌ها
  • ذخيره‌سازي ابري (Object Storage)
  • ايجاد و استفاده از API براي دسترسي به فضاي ذخيره‌سازي ابري و اشتراك فايل
  • افزونه DNS براي هدايت ركوردهاي DNS به سرورها و سرويس‌ها و اجراي تنظيمات مرتبط تنها با چند كليك بدون نياز به پيكربندي و تنظيمات پيچيده
  • ايجاد و مديريت فايروال اختصاصي و پروفايل‌هاي امنيتي براي كنترل ترافيك ورودي و خروجي ماشين‌هاي مجازي
  • نصب و راه‌اندازي اپليكيشن‌ها و پكيج‌هاي‌متداول تنها با چند كليك

استفاده از اين خدمت ايرانسل مزيت‌هايي همچون پياده‌سازي بر بستر استفاده‌شده‌ي خود ايرانسل، ارائه‌ي توافق‌نامه‌ي سطح خدمات (SLA)، استانداردهاي ساخت و نگه‌داري چشمگير، پايداري ديتاسنتر (نگه‌داري ديتا در چند نقطه‌ي جغرافيايي و سرويس‌هاي توزيع‌شده و Uptime فراوان)، امكان فعال‌كردن عملكرد كنترل خطا (Disaster Recovery) براي بازگرداني خودكار اطلاعات، يكپارچگي با ديگر خدمات دريافتي از ايرانسل و نيز دسترسي به تمام خدمات ارائه‌شده در ديتاسنتر ابري از‌طريق داشبورد يكپارچه دارد. علاقه‌مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، به وب‌سايت خدمات ابري ايرانسل مراجعه كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات