مشاهده اعلان‌هاي ردشده در اندرويد 11

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
قابليت Notification History اندرويد 11 به شما اين امكان را مي‌دهد كه بتوانيد اعلان‌هاي مشاهده‌نشده در موبايل‌ هوشمند اندرويدي خود را مشاهده كنيد. در اين مقاله، روشي براي فعال‌سازي اين قابليت به شما يادگيري مي‌دهيم.
تبليغات

از زمان انتشار اندرويد 4.1 Jelly Bean قابليتي مخفي به‌نام Notification Log در سيستم‌عامل اندرويد وجود دارد. در‌صورت فعال‌بودن اين قابليت، به‌محض باز‌شدن قفل، اعلان‌هاي مشاهده‌نشده براي متخصصان به‌نمايش در‌مي‌آيند. در آن زمان، فعال‌كردن اين قابليت امري ضروري تلقي نمي‌شد و بيشتر آن را ويژگي جالبي مي‌دانستند؛ اما اكنون به‌لطف به‌روزرساني منتشرشده براي اندرويد 11، بهتر است متخصصان اين قابليت را فعال كنند.

مقاله‌هاي مرتبط:

    در اندرويد 11، نام اين قابليت به Notification History تغيير كرده است. درواقع، ويژگي Notification Log هنوز با كمي تغيير در اندرويد وجود دارد؛ حال‌آنكه Notification History ويژگي جديدي است كه در اندرويد 11 وجود دارد. در اندرويد 11، اين ويژگي محدوديت‌هاي نسخه‌هاي پيشين را ندارد. براي مثال، دسترسي آسان‌تر و ديدن محتواي پيام و حتي امكان بازكردن پيام قديمي‌تر ازجمله ويژگي‌هايي است كه در قابليت Notification History وجود دارد.

    آيا براي استفاده از اين قابليت آماده هستيد؟ براي انجام اين كار ابتدا بايد مانند نسخه‌هاي پيشين اندرويد اين ويژگي را فعال كنيد.

    ۱. فعال‌سازي Notification History

    براي فعال‌كردن اين قابليت، تنظيمات را باز و در آن، Apps & Notifications را انتخاب كنيد. روي Notifications كليك كنيد و سپس گزينه‌ي Notification history را برگزينيد و درپايان، Use Notification History را فعال كنيد.

    مرجع متخصصين ايران يادگيري فعال سازي Notification History در اندرويد 11

    ۲. ديدن و مديريت‌كردن Notification History

    پس از فعال‌كردن اين قابليت با منو خالي مواجه مي‌شويد. اين مسئله بدين‌دليل است كه قابليت مذكور تاكنون فعال نبوده و هيچ‌يك از پيام‌ها را ذخيره نمي‌كرده است. اكنون كه به خواست خود آن را فعال كرده‌ايد، تمامي اعلان‌ها در اين بخش نمايش داده خواهند شد. در پايين نوار اعلانيه‌ها، دكمه‌ي جديدي اضافه شده است كه History نام دارد. با انتخاب اين گزينه، مي‌توان وارد صفحه‌ي Notification History شد و اعلان‌هاي قبلي را مشاهده كرد.

    در اين منو، اعلان‌هاي دريافتي براساس زمان سازمان‌دهي مي‌شوند و در بالاي صفحه، Recently dismissed نوشته شده است. در پيام‌هاي موجود در دسته‌بندي Recently dismissed، مي‌توانيد نرم‌افزار فرستنده‌ي اعلان، موضوع، يك خط از محتوا و زمان ارسال آن را مشاهده كنيد. پيام‌هاي قديمي‌تر بر‌اساس منبع برنامه دركنار يكديگر قرار مي‌گيرند كه بايد براي مشاهده‌ي آن‌ها پيكان رو به پايين را انتخاب كنيد.

    مرجع متخصصين ايران يادگيري فعال سازي Notification History در اندرويد 11

    براي نرم‌افزارهاي قديمي‌تر، انتخاب يك ورودي شما را به تنظيمات كانال اعلان برنامه هدايت مي‌كند. براي اعلان‌هايي كه اخيرا رد شده‌اند، هشدارها به همان روشي عمل مي‌كنند كه انگار در نوار اعلانات قرار دارند؛ بنابراين با ضربه‌زدن روي يكي از آن‌ها، به قسمت مرتبط در برنامه هدايت مي‌شويد. با انجام مراحل گفته‌شده، مي‌توانيد به‌راحتي قابليت Notification History را در دستگاه خود فعال كنيد.

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات