اپل تي وي 4K با تراشه‌ي A12 و ريموت جديد رونمايي شد

سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل TV جديد با تراشه‌ي A12 Bionic و همراهي از ويدئوي 4K HDR با نرخ‌هاي فريم بالاتر معرفي شد.
تبليغات

اپل نسخه‌ي جديد ستاپ‌باكس اپل‌ تي‌وي را  پس از انتشار شايعات متعدد رونمايي كرد. اپل‌تي‌وي جديد ششمين نسل از اين محصول به‌حساب مي‌آيد؛ اما طراحي ظاهري آن تفاوتي با گذشته ندارد؛ البته مشخصات متخصص دستگاه ارتقا يافته‌اند. Apple TV 4K جديد از تراشه‌ي A12 Bionic قدرت مي‌گيرد و از ريموت جديدي با قابليت‌هاي بيشتر بهره مي‌برد. 

به‌لطف تراشه‌ي A12، اپل تي‌وي 4K قادر است تا تمامي بازي‌هاي موجود در اپ‌استور و همينطور اپل آركيد را اجرا كند. كوپرتينويي‌ها اعلام كردند كه اپل‌ تي‌وي 4K از فناوري HDR‌ در كنار دالبي ويژن بهره مي‌برد. با بهره‌گيري از قابليت‌هاي جديد، ستاپ‌باكس اپل قادر است تا ويديوهاي 4K HDR با فرمت‌هاي Dolby Vision و HDR10 را با نرخ ۶۰ فريم‌برثانيه را به‌راحتي پخش كند. ضمنا متخصصان اپل‌ تي‌وي 4K كه موبايل آيفون ۱۲ پرو را در اختيار داشته باشند، مي‌توانند از طريق ايرپلي، ويديوهاي خود را با نرخ ۶۰ فريم‌برثانيه پخش كنند. 

مرجع متخصصين ايران اپل تي وي ريموت

مهندسان اپل يك فناوري جالب ديگر را نيز در اپل تي‌وي 4K گنجانده‌اند كه متخصصان مي‌توانند با استفاده از آن و كمك گرفتن از حسگرهاي آيفون خود، تصوير پخش شده روي تلويزيون را كاليبره كنند. اپل تي‌وي 4K با بهره‌گيري از حسگر نور قرار گرفته در آيفون كه بايد در فاصله‌ي يك اينچي تلويزيون قرار گيرد، مي‌تواند رنگ‌هاي در حال نمايش روي صفحه‌نمايش را با طيف رنگ استاندارد در صنعت سينما مقايسه كرده و با استفاده از اطلاعات دريافتي و مقايسه‌ي انجام‌شده، خروجي ويدئو را به‌گونه‌اي تغيير مي‌دهد كه تصاوير با رنگ‌ها دقيق‌تر و كنتراست بيشتري به‌نمايش درآيند. با استفاده از اين ويژگي، متخصصان ديگر نيازي به كاليبره كردن و تغيير تنظيمات نمايشگر ندارند. 

ريموت جديد اپل تي‌وي كه ريموت سيري نام دارد كاملا متحول شده است. اپل در ساخت ريموت جديد خود از وجود يك ترك‌پد بهره مي‌برد. ريموت جديد درون بدنه‌اي از جنس آلومينيوم كاملا بازيافتي قرار دارد. يكي از نكات جالب توجه در مورد ريموت اپل تي‌وي بايد به كليد پاور آن اشاره كرد كه مي‌توان از آن براي خاموش و روشن كردن تلويزيون نيز استفاده كرد؛ بدين‌ترتيب ديگر نيازي به ريموت تلويزيون نيست. اين موضوع در مورد كليد قطع كردن صدا (Mute) نيز صدق مي‌كند. 

براساس اطلاعات ارائه شده، اپل تي‌وي جديد در دو نسخه با حافظه‌ي ذخيره‌سازي ۳۲ و ۶۴ گيگابايتي با برچسب‌هاي ارزشي ۱۷۹ و ۱۹۹ دلاري به‌فروش مي‌رسد. انتظار مي‌رود Apple TV 4K از ماه مي راهي بازار شود. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات