برترين تلويزيون، ويدئو پروژكتور و پخش‌كننده ويديو سال ۲۰۱۸ به انتخاب EISA

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 10 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اتحاديه‌ي تصوير و صدا اروپا (EISA)، امسال نيز طبق سنت هر سال خود برترين محصولات بازار تصوير سال ۲۰۱۸ را معرفي كرد.
تبليغات

اتحاديه‌ي تصوير و صدا اروپا (EISA)، هر سال برترين محصولات صوتي و تصويري بازار را انتخاب و معرفي مي‌كند. اين موسسه‌ي معتبر يكي از شناخته‌شده‌ترين موسساتي است كه در سطح جهاني به برترين محصولات توجه نشان مي‌دهد.

بيش از ۴۰ سال است كه EISA فعاليت خود را آغاز كرده است و در اين مدت به‌مدد متخصصان و متخصص كارشناسان خبره در صنعت صدا و تصوير، با كمك ۵۵ نشريه از ۲۷ كشور جهان، هر سال برترين محصولات اين حوزه را مطالعه و انتخاب مي‌كند. در بخش برترين محصولات عكاسي سال ۲۰۱۸ اتحاديه‌ EISA، سوني a7 III را به‌عنوان دوربين عكاسي سال معرفي كرد . لازم به‌ذكر است سوني با دريافت ۵ جايزه، به‌عنوان برترين برند سال در صنعت عكاسي و تصويربرداري سال ۲۰۱۸ معرفي شد. كانن با دريافت ۴ جايزه و نيكون با دريافت ۲ جايزه توانستند برترين‌هاي بازار باشند. در بخش نمايشگر سينماي خانگي و سيستم پخش ويدئويي و ويدئوپروژكتور نيز، برترين محصولات از سوي EISA، انتخاب و مطالعه شدند. در ادامه مي‌توانيد ليست برترين محصولات صنعت نمايشگر سينماي خانگي، ويدئو پلير و ويدئوپروژكتور سال ۲۰۱۸ را مشاهده كنيد.

نوآورانه‌ترين نمايشگر، شارپ:  AQUOS LV-70X500E

مرجع متخصصين ايران شارپ

نمايشگر ۷۰ اينچي LCD شارپ با كيفيت تصوير 8K و رزولوشن ۷۶۸۰x۴۳۲۰ پيكسل (۱۶ برابر رزولوشن Full HD)، تجربه‌ي جديدي براي متخصصان فراهم مي‌كند. از بين هشت ورودي HDMI، چهار ورودي به‌طور موازي براي دريافت سيگنال ويدئويي 8K استفاده مي‌شود و دو پورت USB نيز با همراهي 8K نيز براي اين نمايشگر تصوير در انديشه متخصصين گرفته شده است. LV-70X500E با فناوري پيشرفته‌ي 8K و فناوري Full Array Local dimming براي افزايش كنتراست تصوير و و افزايش كيفيت تصوير براي ويدئوهاي UHD HDR طراحي شده است. اين نمايشگر جديد با كيفيت تصوير فوق‌العاده، قطعا مي‌تواند فصل جديدي را براي فروش محصولات شارپ رقم بزند.

بهترين تلويزيون‌ مبتني بر هوش مصنوعي ال‌جي: 65SK9500

مرجع متخصصين ايران ال جي

از بين تلويزيو‌هاي مبتني بر هوش مصنوعي، نمايشگر ال‌جي SK9500 پيشتاز بازار است و در بين نمايشگرهاي UHD‌ سال ۲۰۱۸، حرف‌هاي تازه‌اي براي گفتن دارد. LG 65SK9500 با كيفيت تصوير Full HD و همراهي از Dolby Vision، از فناوري IPS Nano-Cell و همچنين فناوري Full Array LED Dimming Pro بهره مي‌برد؛ و يكي از قابليت‌هاي ويژه‌ي آن بهره‌مندي از هوش مصنوعي قدرتمندي موسوم به AI ThinQ است كه از گوگل اسيستنت همراهي مي‌كند. محصول قدرتمند ال‌جي مي‌تواند از طريق فرمان‌هاي صوتي كه به دستگاه‌هاي سازگار با گوگل اسيستنت و الكسا آمازون داده مي‌شود؛ وظايفي مثل انتخاب كانال تلويزيوني، كم و زياد كردن صدا و برخي تنظيمات تصوير را به‌انجام برساند. آخرين پلتفرم webOS و Magic Remote، امكان استفاده از تعداد زيادي برنامه‌هاي استريم تلويزيوني را براي متخصص فراهم مي‌كند. LG 65SK9500، تلويزيوني مبتني بر هوش مصنوعي با اتصالات عالي و ويژگي‌هاي بصري فوق‌العاده است كه نيازهاي متخصص را به خوبي برآورده مي‌كند.

بهترين ارزش خريد نمايشگر OLED فيليپس: 55OLED803

مرجع متخصصين ايران فيليپس

فيليپس آخرين نمايشگر OLED‌ سال ۲۰۱۸ خود را با موتور تصوير P5 بازطراحي شد‌ه‌ي خود به بازار معرفي كرد و همين رويكرد باعث طراحي نمايشگر ۵۵ اينچي فوق‌العاده‌اي شد. از سوي ديگر ارزش نمايشگر فيليپس بسيار مناسب  است و خريداران را ترغيب به خريد محصول مي‌كند. تلويزيون UHD OLED با كمك نوآوري جديد فيليپس موسوم به Perfect Natural Realality، به شما اجازه مي‌دهد تا تصاوير استاندارد در محدوده‌ي گستره‌ي ديناميكي را با كيفيت نزديك به HDR مشاهده كنيد. در عين حال، وضوح تصوير عالي، كيفيت رنگ عالي و البته طبيعي و رنگ واقعي مشكي، به‌علاوه‌ي همراهي از آخرين استاندارد HDR10 +، اين نمايشگر را به انتخابي عالي براي نمايش محتواي HDR تبديل مي‌كند. همچنين، تكنولوژي منحصربه‌فرد  Ambilight فيليپس، علاوه‌بر تجربه‌ي بصري فوق‌العاده، كيفيت صدايي قدرتمند ۵۰ وات را در اختيار متخصص قرار مي‌دهد. نمايشگر قدرتمند با كيفيت صداي مطلوب و فوق‌العاده، كه يك تلويزيون هوشمند اندرويدي با امكان همراهي از گوگل اسيستنت دارد، مي‌تواند يك گزينه‌ي كامل از نمايشگر تصوير فوق‌العاده را به‌نمايش بگذارد.

بهترين نمايشگر LCD‌ پريميوم  سامسونگ: 65Q9FN

مرجع متخصصين ايران سامسونگ

يكي از ويژگي‌هاي بارز و قابل‌توجه تلويزيون‌هاي QLED سامسونگ، طراحي متفاوت و زيبا و قابليت نصب بي‌نظير آنها است. نمايشگر ۶۵ اينچي UHD، به‌غير از يك كابل اتصال براي One Connect Box كه تمامي ورودي‌هاي الكترونيكي به آن وارد مي‌شود، داراي هيچ‌گونه كابل اتصالي ديگري نيست. از طريق حالت Ambient سامسونگ، تلويزيون مي‌تواند تصاوير هنري، ويجت‌ها يا تصاوير مورد انديشه متخصصين خودتان را در حالي كه هنوز در استندباي است، نمايش بدهد. همچنين به‌لطف تكنولوژي Smart Things مي‌تواند به‌عنوان ابزاري هوشمند در خانه‌ هوشمند مورد استفاده قرار بگيرد. كيفيت تصوير اين نمايشگر فوق‌العاده عالي است و با استفاده از تكنولوژي Full Array Local Dimming و پردازش تصوير Q-Engine سامسونگ، تصاويري بسيار با كيفيت را به متخصص نمايش مي‌دهد. محتواي تصويري SDR و HDR، شامل HDR10، HDR10 + و HLG، را با گستره‌ي وسيع رنگ، روشنايي بالا رنگ مشكي واقعي به‌نمايش مي‌گذارد.

بهترين نمايشگر OLED پريميوم ال‌جي: OLED65E8

مرجع متخصصين ايران ال جي

ال‌جي با نمايشگر ۶۵ اينچي E8، با كيفيت تصوير فوق‌العاده‌ي UHD HDR توانست كيفيت تصوير بي‌نظير و خيره‌كننده‌اي را به‌نمايش بگذارد. پردازشگر مبتني بر هوش مصنوعي ThinQ ال‌جي با رابط متخصصي فوق العاده‌ي  WebOS، تعاملي هوشمند و عالي و video-on-demand را فراهم مي‌كنند. فناوري Dolby Atmos براي دكودينگ و پلي‌بك، صداي فوق‌العاده‌اي را براي متخصص به ارمغان مي‌آورد، و در عين حال متخصصان از تصوير فوق‌العاده‌ي تلويزيون هم با طراحي picture-on-glass لذت مي‌برند. ال‌جي با استفاده از طراحي نمايشگر OLED جديد با شفافيت بيشتر و استفاده از موتور Alpha 9، كنتراست تصوير بالاتر و رنگ‌هاي متنوع‌تري را در اين نمايشگر خود ارائه داده است. Dolby Vision هم از طريق ديسك و هم از طريق پلتفرم استريمينگ همراهي مي‌شود. همچنين محتواي HDR10 نيز از طريق پردازش تصوير قابل‌توجه LG قابل نمايش است. در بخش تلويزيون OLED پريميوم، ال‌جي توانست برترين ميدان باشد.

برترين تلويزيون سينماي خانگي فيليپس: 65OLED903

مرجع متخصصين ايران فيليپس

علاقه‌مندان به سينماي خانگي، تمايل دارند هم از كيفيت تصوير لذت ببرند و هم صداي خوبي را تجربه كنند. نمايشگر ۶۵ اينچي OLED فيليپس توانست در بخش سينماي خانگي، جايزه‌ي برترين تلويزيون را از آن خود كند. همكاري جديد ال‌جي با متخصصين Bowers & Wilkins، منجر به ساخت ساندبار داخلي با midbass اختصاصي و درايورهاي سه گانه‌ي مجزا شد؛ در نهايت متخصصان از ميدان صوتي قدرتمند و با عمق و جزئيات بيشتر بهره مي‌برند. موتور قدرتمند P5 فيليپس با پردازش تصوير جديد Perfect Natural Reality و امكان كاليبراسيون گسترده و خوب براي متخصص، امكان نمايش محتواي HDR و UHD ( همچنين upscaled SDR) را با سطوح عميق رنگ مشكي و جزئيات دقيق سايه‌ها، كنتراست چشمگير و طيف وسيعي از رنگ‌ها ارائه مي‌كند. به‌طور كلي، 65OLED903 عملكردي برجسته دارد و با Ambilight-enhanced atmosphere، بهترين متخصصي را در Ultra HD Blu-ray و استريمينگ به‌نمايش مي‌گذارد.

بيشترين ارزش خريد نمايشگر ال‌سي‌دي: TCL 55DC760

مرجع متخصصين ايران تلويزيون

تلويزيون TCL، نمايشگر ميان‌رده‌ي 55 اينچي UHD توانست با بهترين نمايشگر مقرون به‌صرفه با سيستم‌عامل اندرويد ۸.۰ اوريو را با مجموعه‌اي از ويژگي‌ها، شامل پخش HDR و ساندبار JBL مجتمع دومنظوره براي تقويت صدا، به نمايش بگذارد. اين نمايشگر با توجه به زاويه‌ي ديد گسترده و خوبي كه دارد براي مشاهده‌ي برنامه‌هاي وزرشي، فيلم‌هاي سينمايي و بازي كردن بسيار مناسب است؛ و حتي اگر متخصص در زاويه‌ي ديد مناسبي مقابل تلويزيون قرار نگرفته باشد، مي‌تواند به‌راحتي نمايشگر را ببيند. رابط متخصصي اين تلويزيون‌، گزينه‌هاي تنظيمات خوبي را براي تنظيم تصوير، با توجه به سليقه‌ي شخصي متخصص در اختيار وي قرار مي‌دهد. از سوي ديگر، TCL 55DC760 يك نمايشگر اندرويدي است كه از كروم‌كست و گوگل اسيستنت پشتيبباني مي‌كند و در نتيجه متخصصان امكان كنترل و دسترسي به محتواي الكترونيك را در اختيار دارند. همان‌طور كه گفته شد، اين نمايشگر خانگي با توجه به امكانات و قابليت‌هايي كه دارد، با ارزش مقرون‌به‌صرفه‌اي به‌فروش مي‌رسد. طراحي زيبا، مشخصات خوب و امكانات متنوع و گزينه‌هاي خوب براي اتصال، در كنار ارزش مناسب، TCL 55DC760 را برنده‌ي اين بخش كرده است.

بيشترين ارزش خريد ويدو پلير بلو-ري: SONY UBP-X700

مرجع متخصصين ايران سوني

از نسل دوم سيستم پخش تصوير اولترا ا‌چ‌دي Blu-ray، سوني UBP-X700 توانست در بخش محصولي با بيشترين ارزش خريد، رتبه‌ي اول را از آن خود كند. در بخش UHD HDR، اين سيستم مي‌‌تواند همه‌ي نياز متخصص را براي پخش DVD، Blu-ray و حتي SACD پوشش بدهد. در صورت نياز، در حالتي كه خروي اصلي، سيگنال ويدئويي از جمله HDR10 و Dolby Vision را ارسال مي‌كند؛ خروجي دوم ΗDMI، مي‌تواند فقط صدا را مستقيما به تلويزيون منتقل كند. يكي از ويژگي‌هاي خوب اين سيستم، قابليت همراهي از شبكه‌هاي بي‌سيم است و مي‌توند از ويديو و سرويس‌هاي صوتي الكترونيك از جمله نتفليكس و يوتيوب، همچنين پخش با كيفيت بالا DLNA همراهي كند. هر تلويزيون 4K، نياز به سيستم پخش Ultra HD Blu-ray با كيفيت تصوير بالا دارد و با توجه به ارزش‌گذاري دقيق X700، باعث مي‌شود اين سيستم پخش، در اين بخش برنده اعلام شود.

برترين ويدئو پلير UHD BLU-RAY سري پاناسونيك:  DP-UB9000 

مرجع متخصصين ايران پاناسونيك

پاناسونيك با معرفي محصولات سري DP-UB9000 به دنياي BLU-RAY پيوست. محصولات اين سري به‌عنوان برترين سيستم پخش Ultra HD Blu-ray شامل Dolby Vision و HDR10+، به‌علاوه‌ي امكان پخش CD‌ و DVD، همچنين صداي hi-res شامل DSD انتخاب شد. پردازش سفارشي، امكان تنظيمات دقيق و پيشرفته براي متخصص، شرايطي را فراهم مي‌كند تا متخصص بتواند هم از عملكرد پخش ويدئو و هم از عملكرد پخش فيلم لذت ببرد.  قابليت تنظيم و بهينه‌سازي محتواي HDR و بهبود كيفيت محتواي UHD HDR10 ارتقا پيدا كرده است و در عين حال DAC با فركانس ۷۶۸ كيلوهرتز ۳۲ بيتي نيز تجربه‌ي صداي استريو پريميومي را براي متخصص فراهم مي‌كند. DP-UB9000 با طراحي فوق‌العاده و جنس بدنه‌ي خوب معرفي شده است.

برترين ويدئو پروژكتور پريميوم : سوني VPL-VW760ES

مرجع متخصصين ايران سوني

ويدئو پروژكتور سوني با ليزر 4K HDR، توانست برترين محصول اين بخش باشد. VPL-VW760ES با نمايشگرهاي SXRD مي‌تواند تصاوير با كيفيت فوق‌العاده شفاف HDR10 و HLG را با شفافيت ۲۰۰۰ لومن به‌نمايش بگذارد. ليزر اين ويدئو پروژكتور به فناوري Reality Creation مجهز است كه باعث مي‌شود بتواند گستره‌ي رنگ‌ وسيعي را با كيفيت Full HD و پخش سه‌بعدي پوشش بدهد. طراحي شاسي اين محصول با قدرت اخبار تخصصي ۲.۰۶ برابر نسبت بزرگنمايي مناسب تصوير، خبر از نصب راحت آن مي‌دهد. در ويدئوپروژكتورهاي 4K سوني توانسته است با معرفي اين محصول، حرف اول را بزند و بهترين محصول را در اين گروه معرفي كند.

بيشترين ارزش خريد ويدئو پروژكتور: BENQ W1700

مرجع متخصصين ايران ويدئو پروژكتور

ويدئوپروژكتور W1700 در امريكا با كد نام HT2550 شناخته مي‌شود. اين محصول شركت BenQ قادر است كيفيت‌هاي UHD HDR را نمايش دهد. ولي با ارزش محصولات Full HD به‌فروش مي‌رسد.  سيستم نوري BenQ داراي يك ابزار Micromirror DLP Digital است كه در آن پيكسل‌هاي Full HD array  به چهار موقعيت در هر فريم منتقل مي‌شوند و تجربه UHD را با تصاويري واضح، درخشان و شفاف ارائه مي‌دهند. كيفيت رنگ‌ها به‌شكل قابل‌توجهي دقيق هستند و از پخش  سه‌بعدي هم همراهي مي‌كند. ويدئو پروژكتور W1700، در كنار نصب ساده، منوي تنظيمات روي نمايشگر ساده و خوبي دارد. با توجه به همراهي از كيفيت UHD و امكانات خوبي كه دارد، توانسته است عنوان محصولي با بيشترين ارزش خريد را در اين بخش از آن خود كند.

دوربين فيلمبرداري پاناسونيك: LUMIX DC-GH5S

مرجع متخصصين ايران دوربين

اين دوربين با سنسور ۱۰.۲ مگاپيكسلي Dual Native‌، مي‌تواند تصاويري با گستره‌ي ديناميكي بالا در شرايط نور كم بگيرد؛ و براي فيلمبرداران حرفه‌اي محصولي مناسب محسوب مي‌شود. دوربين پاناسونيك قابليت ضبط 4K با نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه را دارد و همچنين امكان ضبط كليپ‌هاي ۱۰۸۰ پيكسل با فريم‌ريت ۲۴۰ فريم بر ثانيه را نيز ارائه مي‌دهد. امكان تصحيح رنگ‌، ابزار‌هاي كمكي فوكوس و خطوط راه‌راه براي تشخيص ميزان نوردهي، بخشي از قابليت‌هاي اين دوربين هستند.

به‌دنبال خريد تلويزيون هستيد؟ در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، ارزش تمامي تلويزيون‌ها از برند‌هاي محبوب نظير تلويزيون LG، ارزش تلويزيون Samsung، ارزش تلويزيون Sony و تلويزيون هاي فيليپس را از ليست فروشندگان مشاهده و مقايسه كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات