شيائومي پروژكتور ۲ هزار دلاري مي ليزر را در آمريكا عرضه مي‌كند

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شيائومي روز جمعه در مراسمي اعلام كرد كه برخي از محصولات خود از جمله پروژكتور مي ليزر را از طريق خرده‌فروشي والمارت در آمريكا عرضه مي‌كند.
تبليغات

در مراسمي كه روز گذشته در شهر نيويورك برگزار شد، شيائومي برخي از محصولات سخت‌افزاري خود را براي عرضه در آمريكا از طريق خرده‌فروشي والمارت معرفي كرد. نخستين محصول اين شركت چيني يك پروژكتور ۱۵۰ اينچي به نام مي ليزر با عملكرد دوگانه به‌عنوان تلويزيوني با سيستم‌عامل اندرويد تي‌وي است كه با ارزش ۲ هزار دلار از طريق خرده‌فروشي والمارت عرضه مي‌شود. شيائومي به‌طرزي عجيب ارزش بالايي را براي پروژكتور خود تعيين كرده است؛ اما اين دستگاه در عين حال يكي از چند محصول ساخت اين شركت چيني محسوب مي‌شود كه در خاك آمريكا عرضه خواهد شد.

پروژكتور ۲ هزار دلاري شيائومي با وجود برخورداري از ارزش بسيار بالا، به‌طرز غيرمعمولي قادر به نمايش محتوا حداكثر با وضوح تصوير ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پيكسل است. شيائومي مي‌گويد هيچ برنامه‌اي براي ارائه‌ي نسخه‌ي 4K از اين دستگاه در ايالات متحده ندارد و همين مدل را در زادگاه خود چين نيز عرضه مي‌كند. با اين حال، مصرف‌كنندگان چيني قادر به انتخاب پروژكتورهاي ارزان‌تري در مقايسه با مدل ساخت شيائومي هستند.

مرجع متخصصين ايران Xiaomi Mi Laser

پروژكتور شيائومي از چندين ويژگي مثبت از جمله تابش فوق كوتاه بهره مي‌برد. اين قابليت به مي ليزر كمك مي‌كند تا در مقايسه با ديگر مدل‌هايي كه بايد در انتهاي اتاق جاي بگيرند و تصويري كم‌نورتر نمايش مي‌دهند، مي‌تواند در فاصله‌ي ۵۰ سانتي‌متري از ديوار قرار بگيرد و همچنان تصويري روشن و رنگارنگ را نمايش دهد. علاوه‌بر اين، يك ردياب نيز در بالاي پروژكتور تعبيه شده است تا در صورتي كه متخصص بيش از حد به ليزر نزديك شود، براي جلوگيري از آسيب ديدن چشم وي، دستگاه نور خود را به‌صورت خودكار خاموش كند. اين پروژكتور همچنين به‌همراه يك ريموت كنترل عرضه مي‌شود كه متخصص به كمك آن مي‌تواند اقدام به فراخواني گوگل اسيستنت كند.

از جمله امكانات ارتباطي Mi Laser مي‌توان به سه درگاه HDMI 2.0، دو درگاه USB و سازگاري با واي‌فاي و بلوتوث اشاره كرد. اين دستگاه همچنين از چهار بلندگو با همراهي از صداي دالبي بهره مي‌برد. صدايي كه از پروژكتور شيائومي به گوش مي‌رسد، به نسبت مناسب با باس حداقل است. اين صدا براي لذت از موسيقي پاپ كفايت مي‌كند؛ اما احتمالا براي گوش سپردن به موسيقي اركستر يا آهنگ‌هاي با باس شديد مناسب نخواهد بود.

مرجع متخصصين ايران Xiaomi Smart Plug

شيائومي علاوه‌بر پروژكتور مي ليزر، لامپ‌هاي Mi LED Desk Lamp را با ارزش ۳۹.۹۹ دلار، Yeelight LED Light Bulb با ارزش ۱۹.۹۹ دلار و Mi Bedside Lamp را با ارزش ۴۴.۹۹ دلار  معرفي كرد. اين سه محصول همان‌طور كه از نام آن‌ها برمي‌آيد، دستگاه‌هاي روشنايي هوشمند هستند كه امكان تنظيم روشنايي و سردي نور را از طريق اپليكشن مي هوم در اختيار متخصص قرار مي‌دهند. اين دستگاه‌ها هر سه با طراحي سفيدرنگ عرضه مي‌شوند.

Xiaomi همچنين از يك پريز هوشمند با ارزش ۱۴.۹۹ دلار رونمايي كرد كه متخصص به كمك آن مي‌تواند جريان برق به لوازم خانگي عادي را از طريق اپليكيشن مي هوم كنترل كند. با به‌كارگيري اين دو شاخه مي‌توان يك وسيله‌ي عادي خانگي همچون قهوه‌ساز را به دستگاهي تقريبا هوشمند با قابليت خاموش  و روشن‌سازي از راه دور تبديل كرد. علاوه‌بر اين، شيائومي نسل دوم پخش‌كننده‌ي مي باكس را به نام Mi Box S با بهره‌گيري از اندرويد تي‌وي ۸.۱ و ارزش ۵۹.۹۹ دلار معرفي كرد. اين محصولات همچنين با دستيار ديجيتال گوگل اسيستنت نيز سازگار هستند.

تمام محصولات نام‌برده از طريق خرده‌فروشي والمارت در ايالات متحده عرضه مي‌شوند. اين نخستين بار نيست كه شيائومي در همكاري با والمارت اقدام به عرضه‌ي محصولاتش در ايالات متحده مي‌كند؛ با اين حال، تنوع محصولات ارائه‌شده توسط اين شركت به‌طور قطع با گذشت زمان افزايش يافته است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات