معرفي مپنا مايند؛ اينترنت اشيا در صنايع در راستاي انقلاب چهارم صنعتي

يك‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مكو شركت پيشرو در زمينه سيستم‌هاي برق و كنترل توربين‌هاي بخار و گاز در ايران است. اين شركت در راستاي انقلاب چهارم صنعتي و استفاده‌ي اينترنت اشيا در صنايع، راهكاري به نام مپنامايند توسعه داده است.
تبليغات

شركت مكو در تيرماه سال ۱۳۸۳ تنها با ۱۲ متخصص كارشناس كار خود را آغاز كرد؛ اما ‌اكنون بيش از ۴۰۰ نفر با اين شركت همكاري دارند. در ارديبهشت‌ماه سال ۱۳۸۴، مكو ليسانس شركت زيمنس AG را براي توليد سيستم برق و كنترل توربين‌ها و ژنراتورها كسب كرد. در ماه آذر ۱۳۸۴، مكو قرارداد ليسانس ديگري با شركت سوئيسي ABB براي توليد SEE،اSFC و سيستم حفاظت ژنراتور امضا كرد.

انقلاب صنعتي اول از آب و انرژي بخار به منظور مكانيزه كردن توليدات استفاده كرد و انقلاب صنعتي دوم از قدرت الكتريسيته براي توليد انبوه بهره برد. سومين انقلاب صنعتي از علم الكترونيك و فناوري اطلاعات در توليد خودكار استفاده كرد. انقلاب چهارم صنعتي بر پايه‌ي انقلاب سوم بنا نهاده شده و شامل تركيب فناوري‌هاي مختلف است كه مرزهاي جديدي در دنياي صنعتي به ‌وجود مي‌آورد. در همين راستا شركت مپنا با توسعه‌ي راهكاري با عنوان مپنا‌مايند، قصد دارد مراكز صنعتي را به اينترنت متصل كند.

براي آشنايي بيشتر با اين مفهوم و كارايي مپنامايند، در ادامه همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد:

تماشا در يوتيوب | تماشا در IGTV

آيا با شركت مپنا آشنايي داريد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات