تردميل واقعيت‌ مجازي، باشگاهي هيجان‌انگيز در خانه شما

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
استارتاپ Virtuix در حال ساخت يك تردميل واقعيت مجازي است كه مي‌تواند خانه شما را به يك باشگاه تبديل كند.
تبليغات

استارتاپ واقعيت مجازي Virtuix در حال ساخت يك تردميل VR براي خانه‌هاي شما است. دستگاه Omni One يك تردميل براي تمام بدن است كه به شما در محيطي مجازي اجازه پريدن، دويدن و خم شدن را مي‌دهد. مشابه اين وسيله را مي‌توان در فيلم Ready Player One استيون اسپيلبرگ مشاهده كرد؛ اكنون تقريبا ديگر هيچ چيز در دنياي فناوري و سينما تنها يك تخيل باقي نمي‌ماند و  پس از مدتي ساخته مي‌شود، اين تردميل واقعيت مجازي نيز همين گونه است. گفته مي‌شود Omni One اواسط سال ۲۰۲۱ با ارزش ۱۹۹۵ دلار به فروش مي‌رسد. تاكنون بيشتر هزينه‌هاي فرايند ساخت دستگاه استارتاپ مذكور توسط كمپين سرمايه‌گذاري مردمي جمع‌آوري شده است.

فرايند توسعه دستگاه سرمايه‌گذاري شده Virtuix Omni از سال ۲۰۱۳ شروع شد. اين تردميل درواقع يك پلتفرم كم‌اصطكاك است كه از تجهيزاتي مانند كفش استفاده مي‌كند كه همين ويژگي را دارند. همان‌طور كه در تصاوير منتشر شده از نمونه اوليه Omni One مشاهده مي‌شود، اين دستگاه شما را در يك منطقه نگه مي‌دارد و تنها پاهاي شما است كه حركت مي‌كنند. اين حركات در يك محيط VR ترجمه شده و به اين شكل شما مي‌توانيد در يك فضاي مجازي جا‌به‌جا شويد. اين دستگاه مي‌تواند تفاوت ميان دنياي واقعي و مجازي را به حداقل برساند. مي‌توان آن را يكي از عجيب‌ترين و درعين‌حال جذاب‌ترين تجربه‌هاي دنياي مجازي و VR دانست.

مرجع متخصصين ايران تردميل واقعيت مجازي omni One

البته پيش‌تر نمونه‌هاي ديگري نيز از اين دستگاه توليد شده اما Omni One از قابليت‌هاي بيشتري برخوردار بوده و پيشرفته‌تر است. تردميل Omni One نسبت به نسل‌هاي پيشين خود كوچك‌تر است و به‌جاي استفاده از يك حلقه براي محافظت از متخصص،  تنها از يك ميله عمودي استفاده مي‌كند. اين ميله كه در پشت دستگاه قرار دارد، متخصص را در حالت‌هاي مختلف نگه داشته و از افتادن او جلوگيري مي‌كند. يك نكته جالب درباره اين محصول، قابليت خم كردن آن است؛ شما مي‌توانيد Omni One را جمع كرده و گوشه اتاق خود قرار دهيد، به‌اين ترتيب ديگر زماني‌كه به آن نيازي نداريد فضاي زيادي را اشغال نمي‌كند.

عناوين سازگار با عملكرد اين تردميل را مي‌توان از يك فروشگاه اختصاصي با ۳۰ بازي جذاب تهيه كرد. هنوز فهرست كاملي از عناوين موجود براي Omni One منتشر نشده است اما اين استارتاپ اعلام كرده است كه از بازي‌هاي شخص ثالث نيز در دستگاه خود همراهي خواهد كرد. در دسته دوم عناويني مانند فورتنايت و Call Of Duty قرار مي‌گيرند. انجام دادن اين بازي‌ها با چنين دستگاهي واقعا تجربه متفاوتي را به گيمر ارائه مي‌دهد زيرا تعامل او با محيط بازي بيشتر از گذشته مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران تردميل واقعيت مجازي omni One

دستگاه Omni One سيستمي با هدست مستقل خواهد بود؛ استارتاپ Virtuix هدست Pico Neo 2 را امتحان كرده است اما هنوز تصميم نهايي گرفته نشده است. با پرداخت ۹۹۵ دلار تنها بخش تردميل ارائه مي‌شود. طرفداران اين كانسپت براي خريد نسخه نهايي آن بايد حداقل ۱۰۰۰ دلار سرمايه‌گذاري كنند،‌ در عوض مي‌توانند ۲۰ درصد تخفيف بگيرند؛ البته اگر فردي در هفته اول فروش اين محصول را خريداري كند استارتاپ Virtuix به او ۴۰ درصد تخفيف مي‌دهد.

سرمايه‌گذاري روي استارتاپ‌هاي VR داراي ريسك بالايي است

نكته‌اي كه بايد به آن توجه شود اين است كه Virtuix سرمايه‌گذاري براي محصول خود را "پيش سفارش" نمي‌داند. كمپين‌هاي تأمين مالي VR مي‌توانند پيشنهادي با ريسك بالا باشند، زيرا دنياي تجارت و فناوري مي‌تواند به سرعت تغيير كند. Virtuix وعده‌هاي خود را به مراتب بهتر از برخي از استارتاپ‌هاي VR انجام داده است، اما Omni براي رسيدن به هدف نهايي، به پيشرفت بيشتري نياز دارد. ابتدا تصور مي‌شد Omni One يك سيستم بازي خانگي است، اما پس از اينكه Virtuix پيشرفت بيشتري كرد و پيچيده‌تر شد Virtuix مجبور شد بعضي از پيش‌سفارش‌ها را لغو كند.

تاريخ انتشار Omni One به دليل شيوع ويروس كرونا و افزايش اشتياق مردم براي ورزش در خانه، جلوتر افتاده است. استارتاپ Virtuix اين محصول را مانند دوچرخه Peloton براي گيمرها مي‌داند و گفته است كه بازه‌ ارزشي در همان سطح خواهد داشت. درست است كه اين وسيله روي تناسب اندام متمركز نيست اما مطمئنا متخصص هنگام استفاده از آن زياد حركت مي‌كند و به اين شكل كالري‌سوزي نيز اين دستگاه مي‌تواند مسير پيشرفت تردميل‌هاي خانگي را تغيير دهيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات