مرجع متخصصين ايران

مطالعه ساعت هوشمند هواوي واچ

يك‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
مطالعه 9 دقيقه
در سال‌هاي اخير شركت‌هاي بيشتري در تلاش بوده‌اند تا وارد بازار ساعت‌هاي هوشمند شوند و حالا به نوعي اين بازار نيز رقابتي شده و فعالان بسياري دارد. هواوي نيز به‌تازگي وارد اين بازار شده و ساعت هوشمند با كيفيتي با نام هواوي واچ را معرفي كرده است. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه شويد تا به مطالعه ساعت هوشمند جديد هواوي بپردازيم.
تبليغات

متخصص كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند سال ۲۰۱۶ سال گجت‌هاي پوشيدني باشد و براساس اين پيش‌بيني شركت‌هاي بزرگ نيز وارد اين بازار شده‌اند. حالا هواوي نيز كه از بزرگ‌ترين شركت‌هاي توليدكننده‌ي موبايل‌هاي هوشمند است تصميم گرفته تا با ساعت هواوي واچ وارد اين بازار نوپا و رقابتي شود.

هواوي واچ باتوجه‌به روند اين روزها‌ي بازار صفحه‌نمايش دايره‌اي داشته و البته ويژگي‌هايي نيز دارد تا بتواند آن را از رقباي خود جدا كند. با مطالعه عميق از ساعت هواوي همراه باشيد تا ببينيم آيا اين ويژگي‌ها كافي هستند تا هواوي واچ به يك ساعت قدرتمند و متمايز در بازار كنوني تبديل شود. 

طراحي ظاهري

هواوي واچ در زمان معرفي يكي از زيباترين ساعت‌هاي هوشمند بازار شناخته شد. چه در تصاوير و چه زماني‌كه ساعت را روي مچ دست خود بسته‌ايد متوجه زيبايي آن خواهيد شد. شايد مهم‌ترين تفاوت اين ساعت با ساعت‌هاي دنياي اندرويد وِر، استفاده از محافظ صفحه‌ي ياقوت كبود براي نمايشگر آن باشد كه باعث مي‌شود تقريبا اين ساعت در مقابل خش‌ها و ضربات احتمالي بيشترين مقاومت را داشته باشد. اين در حالي است كه صفحه‌نمايش لمسي، پاسخ‌دهي خوبي به لمس انگشت دارد و به‌سادگي مي‌توان عملكردهاي مختلف را ازطريق رابط متخصصي اندرويد ور، اجرا كرد. 

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ / Huawei Watch

 مانند روال اين روزهاي ساعت‌هاي هوشمند، هواوي واچ نيز صفحه‌نمايش گرد داشته و در حاشيه‌ي صفحه‌نمايش نيز حلقه‌اي تعبيه شده تا آن را شبيه به ساعت‌هاي غيرهوشمند و كلاسيك كند. البته نبايد انتظار ظاهري مجلل مانند ساعت‌هاي كلاسيك و گران‌ارزش سوئيسي را از هواوي واچ داشته باشيد، اما ساعت هواوي ازلحاظ طراحي ظاهري، چيزي كم از رقباي دنياي اندرويد وِر ندارد و البته چندان هم نسبت به آن‌ها متمايز نيست چرا كه همانند اكثريت اين ساعت‌هاي هوشمند صفحه‌نمايش گرد و بندي چرمي دارد.

مشخصات متخصص هواوي واچ:

 

 Huawei Watch

Samsung Gear S2

صفحه‌نمايش

1.4 inches

1.2 inches

رزولوشن صفحه‌نمايش

400 x 400 pixels

360 x 360 pixels

سيستم‌عامل

Android Wear

Tizen-based wearable platform

پردازنده

Dual-core 1.2 GHz

Dual-core 1 GHz

حافظه‌ي رم

 512 MB

 512 MB

حافظه‌ي ذخيره‌سازي

4 GB

4 GB

شبكه‌ها

 

3G , HSPA

Wi-Fi

Wi-Fi 802.11 b/g/n

Wi-Fi 802.11 b/g/n

بلوتوث

Bluetooth 4.0

Bluetooth 4.1

باتري

 باتري غير قابل تعويض 300mAh 

250 mAh (Bluetooth) / 300 mAh (3G)

NFC

 Yes

Yes

ابعاد

42 x 42 x 11.3 mm

49.8 x 42.3 x 11.4 mm (Gear S2)

43.6 x 39.9 x 11.4 mm (Gear S2 Classic)

51.8 x 44 x 13.4 mm (Gear S2 3G)

وزن

 

 47 g / 42 g (Classic) / 51 g (3G)

رنگ

Silver, Black, Rose Gold / Black Leather, Steel Link Bracelet,

Stainless Steel Mesh, Black-plated Link Bracelet,

Alligator-pressed Brown Leather,

Rose Gold-plated Link Bracelet, Wat

Dark Gray, Silver (Gear S2 & Gear S2 3G)

Black (Gear S2 Classic)

قابليت‌هاي ديگر

IP67

IP68

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ
مرجع متخصصين ايران هواوي واچ ۲

 بند چرمي مورد استفاده در ساعت هواوي واچ، ضخامت بيشتري نسبت به ساير رقبا مانند موتو ۳۶۰ نسل جديد دارد كه به‌انديشه متخصصين، كمي به زيبايي آن لطمه زده است. البته اين ساعت در رنگ‌هاي مختلفي عرضه مي‌شود تا سلايق گوناگون را پوشش دهد. همچنين بند چرمي از انديشه متخصصين كيفيت، در سطح بسيار خوبي قرار دارد و وقتي روي مچ بسته مي‌شود نيز پوست دست را آزار نمي‌دهد. اين ساعت را مي‌توان به‌راحتي و با دكمه‌ي تعبيه شده، از بدنه‌‌ي دستگاه جدا كرده و ازآنجاكه ابعاد آن‌ها استاندارد است، حتي مي‌توان بندها را با بندهاي موجود در بازار تعوض كرد. به اين ترتيب متخصص مي‌تواند به سليقه‌ي خود، بندهاي مختلفي را در طرح‌هاي متنوع به ساعت خود متصل كرده و جلوه‌ي ظاهري آن را تغيير دهد.

ضخامت اين ساعت نيز اندكي بيشتر از معمول بوده و در حدود ۱۱ ميلي‌متر است كه البته اين ضخامت ضربه‌اي به زيبايي دستگاه نزده و به‌طور قطع باعث شده تا ظرفيت باتري هواوي واچ نيز افزايش يابد.

در حالت كلي ساعت هواوي به غير از محافظ صفحه‌نمايش كريستال كبود، مزيت خاصي نسبت به رقباي اندرويدي خود ندارد و مانند آن‌ها دايره‌اي شكل است، اما امكان خريد مدل‌هاي مختلف باعث مي‌شود تا از بين گزينه‌هاي متنوع يكي را به انتخاب خود خريد كنند. 

هواوي واچ در برابر نفوذ مايعات مقاوم است و از استاندارد IP67 همراهي مي‌كند. اين بدين معني است با ساعت نمي‌توانيد به استخر برويد و پيشنهاد هم نمي‌شود با آن دوش بگيريد اما حداقل خيالتان راحت است كه زير باران اتفاقي باري ساعت هوشمند گران‌ارزش‌تان نخواهد افتاد.

نمايشگر

 هواوي واچ داراي صفحه‌نمايش ۱.۴ اينچي است كه ابعادي مشابه با رقبا دارد، اما تفاوتش در نوع پنل آن است. پنل امولد مورد استفاده در اين ساعت هوشمند رزولوشن ۴۰۰ در ۴۰۰ پيكسل دارد كه به‌معناي تراكم نسبتا خوب ۲۸۶ پيكسل در هر اينچ است. اين صفحه‌نمايش با كنتراست بالايي كه دارد باعث شده تا عمق رنگ مشكي بسيار زياد شده و رنگ‌ها پويا و اشباع شده به‌انديشه متخصصين برسند. متون نيز در اين صفحه‌نمايش بسيار واضح ديده مي‌شوند و در كل مي‌توان اين رزولوشن را براي ساعت هوشمند ايدئال دانست.

اين نمايشگر همواره فعال بوده و خاموش نمي‌شود. هواوي حدود ۵۰ واچ فيس مختلف را علاوه بر واچ فيس‌هاي موجود در گوگل پلي براي اين ساعت در انديشه متخصصين گرفته شده كه با جنس بدنه و طراحي آن نيز هماهنگي خوبي دارد. واچ‌فيس‌ها كمك مي‌كنند تا مدام طراحي ساعت خود را تغيير دهيد و حتي مي‌تونيد بند ساعت را نيز با واچ فيس‌ مدانديشه متخصصين خود ست كنيد تا جلوه‌ي ظاهري ساعت‌تان بيشتر باب ميل‌تان شود.

 

روشنايي حداكثري صفحه‌نمايش هواوي واچ در حد مناسب است. ساعت هوشمند به دليل استفاده از آن به‌عنوان جايگزيني براي ساعت‌هاي معمولي، بايد در زير نور مستقيم هوشمند نيز قابل ديدن باشند و اين موضوع در مورد هواوي واچ صدق مي‌كند چرا كه روشنايي بالاي آن اين امكان را به متخصص مي‌دهد تا به دلخواه خود حتي در زير نور مستقيم خورشيد نيز از اين ساعت استفاده كند.

در هواوي واچ نيز در زماني‌كه ساعت در حالت استند باي است و نمايشگر آن خاموش است اگر دست خود را به سمت صورت‌تان بچرخانيد، صفحه‌نمايش به‌صورت خودكار روشن شده و ساعت را به شما نشان مي‌دهد. به اين ترتيب حتي اگر يك دست‌تان پر باشد و بخواهيد زمان را ببينيد، يا از اعلانيه‌ها مطلع شويد، نيازي به لمس صفحه يا فشار دادن دكمه‌ي فيزيكي نيست.

سخت‌افزار و عملكرد

هواوي در ساعت هوشمند خود از پردازنده‌ي اسنپدراگون ۴۰۰ به‌همراه ۴ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي و حافظه‌ي رم ۵۱۲ مگابايتي استفاده كرده است. اين سخت‌افزار كه در ساعت‌هاي هوشمند نسل جديد ساخت شركت‌هاي مختلف نيز مشاهده مي‌شود، عملكرد خوب را اثبات كرده‌ است و بازده نسبتا خوبي دارد.

اين پردازنده علاوه بر مصرف كمتر باتري، قدرت كافي را داشته و باعث مي‌شود تا در هنگام كار با هواوي واچ شاهد هيچ‌گونه كندي يا تأخير نباشيم. همچنين ساعت هوشمند هواوي گواهي‌هاي IP67 را نيز دريافت كرده تا خيال متخصص از ضد آب بودن ساعت در حد استفاده‌هايي مانند استفاده زير باران راحت باشد.

رابط متخصصي و نرم‌افزارها

از ساعت‌هاي هوشمند، انتظاري بيشتر از نمايش اعلانيه‌ها يا زمان داريم. يكي از اين موارد امكان پايش سلامتي در ساعت‌هاي هوشمند است. هواوي علاوه بر اپليكيشن‌هاي پيش‌فرض گوگل تصميم گرفته تا اپليكيشني به‌نام Daily Tracking را هم براي پايش سلامتي متخصص در انديشه متخصصين بگيرد.

مرجع متخصصين ايران ساعت هواوي واچ

در اين اپليكيشن مي‌توانيد ميزان كالري مصرفي، قدم‌هاي طي شده و ساعاتي را كه سرپا بوده‌ايد مشاهده كنيد. به‌علاوه هواوي مدعي است اين اپليكيشن‌ مي‌تواند بين زمان‌هايي كه مي‌دويد يا آهسته راه مي‌رويد، تفاوت قائل شود.

تا اين مرحله شايد شاهد مورد جديدي نبوديم، اما باتوجه‌به همكاري هواوي و Jawbone مي‌توانيد پلتفرم UP اين شركت را با هواوي واچ يكپارچه كنيد. با انتقال داده‌هاي اپليكيشن Daily Tracking به اين پلتفرم مي‌توانيد از اطلاعات وسيع و دقيقي كه جاوبون در رابطه با سلامتي ارائه مي‌دهد را نيز مشاهده كنيد. همه‌ اين‌ها به اين معني است كه هواوي واچ براي ورزشكاران و افرادي كه به سلامت خود اهميت مي‌دهند گزينه‌ي مناسبي به حساب مي‌آيد. پلتفرم UP امكانات متنوعي را ارائه مي‌كند تا بتوانيد براساس ورزش مورد علاقه‌ي خود، داده‌هاي آماري ارزشمندي را دراختيار داشته باشيد.

رابط متخصصيِ سيستم‌عامل اندرويد ورِ روي هواوي واچ نيز شبيه به ساير ساعت‌هاي هوشمند اندرويدي بازار است. چندي پيش، اندرويد ور به‌روزرساني شد تا بار ديگر شاهد قدم برداشتن آن در مسير بلوغ باشيم. هر چند اين سيستم‌عامل به تكامل نرسيده، اما مي‌توان گفت كه در مسير درستي قدم برمي‌دارد. با هربار به‌روزرسانيِ اندرويد وِر، حركت در بين بخش‌هاي مختلف آن آسان‌تر شده و ميان‌برهاي بهتري دردسترس قرار گرفته‌اند تا دسترسي به بخش‌هاي مختلف نيز آسان‌تر شود.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ  / Huawei watch

ويژگي جديد به‌نام Together هم به متخصص اجازه مي‌دهد تا ساعت هوشمند خود را به متخصص ديگر اندرويد ور متصل كرده و به‌راحتي مي‌توان محتواي مختلف را از اين طريق به اشتراك گذاشت.

 در آخر شايد بتوان مهم‌ترين ويژگي جديد را امكان هماهنگ‌سازي با آيفون‌هاي اپل دانست. البته نبايد انتظار عملكردي مشابه موبايل‌هاي اندرويدي در هنگام هماهنگ‌سازي با آيفون‌ها را داشت. بااين‌حال اين ويژگي خود مي‌تواند براي بسيار متخصصدي باشد. درحال‌حاضر هيچ‌گونه‌ اپليكيشن ديگري غير از اپليكيشن‌هاي اندرويد ور در آيفون‌ها اجرا نشده و براي فرمان‌هاي صوتي نيز تنها مي‌توان از اپليكيشن خود گوگل استفاده كرد. اين ويژگي در اول راه قرار دارد و بايد تغييرات بسياري به خود ببيند تا بتواند متخصصدي‌تر شود.

با وجود تلاش‌هاي گوگل براي بهبود رابط متخصصي اندرويد ور، اين سيستم‌عامل هنوز كمي گيج كننده است و دسترسي به بخري از امكانات آن چندان آسان نيست. شايد به همين دليل است كه شركاي تجاري مهم گوگل، همچون سامسونگ و ال‌جي، روي پلتفرم‌هاي اختصاصي خود نيز كار مي‌كنند. اما اگر اندرويد ور به بلوغ برسد آن‌وقت تكليف توسعه‌دهندگان نيز روشن مي‌شود و مجبور نيستند اپليكيشن‌هاي خود را براي چندين پلتفرم عرضه كنند.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ - ورزش

رابط متخصصي اندوريد وِر

با ساعت‌هاي هوشمند اندرويدي مي‌توانيد فعاليت روزانه و هفتگي خود اعم از ضربان قلب، گام‌ها و موارد ديگر را مشاهده كرده و زماني‌كه دو هفته تمام شد، تحليلي از فعاليت خود و كيفيت آن را نيز ببينيد.

مرجع متخصصين ايران Moto 360

به‌طور كلي بايد گفت كه ساعت‌هاي هوشمند درحال‌حاضر ازلحاظ نرم‌افزاري نياز به رشد دارند تا بتوانند به آن چه كه انتظار داريم تبديل شوند. اندرويد ور نيز از اين قاعده مستثني نيست. اما اين سيستم‌عامل در مسير درستي قدم برمي‌دارد و به‌زودي مي‌توان انتظار به بلوغ رسيدن آن را داشت.

عمر باتري و نحوه شارژ

هواوي باتري ۳۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي را براي ساعت هوشمند خود در انديشه متخصصين گرفته و مدعي شده است كه اين باتري مي‌تواند تا ۱.۵ روز انرژي ساعت را تأمين كند. در مدت استفاده از اين ساعت مي‌توانيم ادعاي هواوي را تأييد كنيم. هواوي واچ به‌راحتي مي‌تواند يك روز را دوام بياورد و پنل امولد صفحه‌نمايش نيز به آن كمك مي‌كند تا مصرف انرژي بالايي نداشته باشد. البته هواوي واچ بيشتر از يك روز را نيز مي‌تواند شارژدهي كند اما توصيه‌ي ما اين است كه در پايان روز اول حتما ساعت خود را شارژ كنيد.

مرجع متخصصين ايران باتري هواوي واچ / Huawei Watch

نكته‌ي ديگر در مورد شارژ كردن اين ساعت هوشمند است. پايه‌ي در انديشه متخصصين گرفته شده براي شارژ اين ساعت، از نوع بي‌سيم نبوده و با شيارهاي كوچكي به ساعت متصل مي‌شود. اين عامل باعث مي‌شود تا براي شارژ ساعت خود حتما نياز به اين پايه‌ي شارژر داشته باشيد كه نكته‌اي منفي براي هواوي واچ به شمار مي‌رود.

جمع‌بندي

 هواوي واچ اولين تلاش اين شركت چيني در زمينه‌ي توليد ساعت‌هاي هوشمند به شمار مي‌رود كه البته آن را مي‌توانيم تلاش موفقي دانست. اما در قياس با ساير رقبا بايد گفت كه اين ساعت تنها در استفاده از پوشش ياقوت كبود براي صفحه‌نمايش از آن‌ها متمايز شده و ازلحاظ ظاهر و تجريه‌ي متخصصي تفاوتي با آن‌ها ندارد و ارزش آن نيز در حد رقباي خود در بازار است.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ

بااين‌حال هواوي نيز نشان داد كه در زمينه‌ي توليد ساعت هوشمند چيزي كمتر از رقبا ندارد و شايد بتواند در آينده نيز خود را از اين شلوغي بازار جدا كرده و ساعت هوشمند متفاوتي را روانه‌ي بازار كند. در نهايت، هواوي واچ از انديشه متخصصين كيفيت ساخت و طراحي ظاهري در سطح بهترين‌هاي بازار ساعت‌هاي هوشمند است و قابليت‌هاي نرم‌افزاري آن به لطف بكار گيري اندرويد ور، قابل قبول است.

نكات مثبت

  • طراحي زيبا با كيفيت ساخت بالا
  • صفحه‌نمايش باكيفيت از نوع امولد
  • بهره‌گيري از سيستم‌عامل اندرويد ور و امكان جفت شدن با آيفون‌ها
  • وجود نسخه‌هاي متنوع و زيبا براي انتخاب متخصص

نكات منفي

  • نبود ويژگي متمايز كننده نسبت به ساير رقبا
  • نبود قابليت شارژ بي‌سيم 

انديشه متخصصين شما در باره‌ي هواوي واچ چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات