مرجع متخصصين ايران

مطالعه گير فيت 2 سامسونگ

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 9 دقيقه
گير فيت ۲ سامسونگ در اصل يك دستبند پايشگر سلامتي است اما اين بار ويژگي‌هاي بيشتري را نيز در خود جاي داده تا بتواند همانند يك ساعت هوشمند نيز عمل كند. امكان مشاهده‌ي اعلانيه‌ها، واچ‌فيس‌هاي متنوع و بسياري موارد ديگر باعث شده‌اند تا گير فيت ۲ فراي يك دستبند سلامتي باشد. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا به مطالعه جديدترين محصول پوشيدني سامسونگ بپردازيم.
تبليغات

ساعت‌ها و دستبندهاي سلامتي با وجود توجه ويژه‌اي كه در سال‌هاي گذشته به اين گجت‌ها شده تا به امروز به جايگاهي كه در ابتدا براي آن‌ها تصور مي‌شد دست نيافته‌اند. سامسونگ كه يكي از پيشگامان اين صنعت است و سعي دارد با تنوع محصولات خود سلايق مختلف را به سمت محصولات خود جلب كند. گير فيت ۲ نيز محصولي براي پايش سلامتي است كه دركنار آن به‌عنوان ساعت و نمايش دهنده‌ي اعلانيه‌ها نيز به كار مي‌رود. اما آيا اين محصول مي‌تواند براي صنعت گجت‌هاي پوشيدني آغاز يك تحول باشد. 

سامسونگ گير فيت ۲ توسط شركت هماهنگ دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفت.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

طراحي

در اولين نگاه به گير فيت ۲ طراحي آن انديشه متخصصين شما را به خود جلب خواهد كرد. صفحه‌نمايش خميده با پنل امولد دركنار بدنه‌اي از جنس پلاستيك باكيفيت باعث شده‌اند تا با كالايي خوش ساخت و البته باكيفيت رو‌به‌رو باشيم. اين دستبند تنها ۳۰ گرم وزن دارد كه باعث مي‌شود هنگامي كه آن را روي دست خود داريد عملا وجود آن را حس نكنيد. البته نسخه‌ي كوچك‌تر اين دستبند تنها ۲۸ گرم وزن دارد. گير فيت ۲ در دو سايز كوچك و بزرگ عرضه مي‌شود كه براي ابعاد مختلف مچ در انديشه متخصصين گرفته شده است. غير از اين مورد اين دو سايز دستبند هيچ فرقي ازلحاظ سخت‌افزاري و مشخصات متخصص ندارند.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

در نگاه اول كيفيت ساخت اين دستبند توجه شما را جلب خواهد كرد اما در استفاده‌ي طولاني مدت از آن متوجه برخي ايرادات خواهيد شد. بزرگ‌ترين ايراد بند مورد استفاده استحكام آن به هنگام بسته شدن است. در زمان مطالعه اين محصول به‌خصوص زماني‌كه به فعاليت ورزشي پرتحرك پرداختيم متوجه شديم كه بدون آن كه متوجه دستبند باشيم، اين گجت از دست باز شده و روي زمين افتاده است. اين موضوع براي دستبندي كه يك گجت پايشگر سلامتي است و به نوعي همراه شما در فعاليت‌هاي ورزشي خواهد بود يك نقطه ضعف عمده به شمار مي‌رود.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

صفحه‌نمايش گير فيت ۲ داراي ابعاد ۱.۵ اينچي با رزولوشن ۴۳۲ در ۲۱۶ پيكسل است كه به‌معناي ۳۲۲ پيكسل در هر اينچ است كه براي يك دستبند سلامتي بسيار خوب به شمار مي‌رود. انتخاب پنل امولد براي اين دستبند نيز حركتي بسيار خوب از سوي سامسونگ به شمار مي‌رود. روشنايي بالاي صفحه‌نمايش و همچنين عمق رنگ مشكي باعث شده تا زيبايي آن دوچندان شود. البته اشكالي كه در مدت استفاده از اين دستبند داشتيم عدم امكان روشن نگه داشتن صفحه‌نمايش به مدت طولاني از مواردي بود كه شايد وجود امكان تغيير آن در بخش تنظيمات مي‌توانست به متخصصدي شدن دستبند كمك بيشتري بكند چرا كه بعد از خاموش شدن صفحه‌نمايش بايد دست خود را بالا بياوريد كه در هنگام انجام حركات ورزشي كار سختي است و در نهايت شما را مجبور به استفاده از دكمه‌هاي فيزيكي خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

همچنين اين ساعت داراي گواهي‌ IP68 براي مقاوت در برابر آب و گرد و غبار است، به اين معني كه در عمق يك و نيم متري آب به مدت ۳۰ دقيقه دوام خواهد آورد. البته اين موضوع به‌معناي امكان استفاده از گير فيت ۲ در استخر نيست و بيشتر براي مقاومت در مقابل عرق و پاشيده شدن مقطعي آب در انديشه متخصصين گرفته شده است.

ويژگي‌هاي پايشگري سلامتي

يكي از بهترين اخبار در مورد گير فيت ۲، وجود GPS در اين دستگاه بود. براي افرادي كه به مدت طولاني به انجام ورزش‌هايي مانند دوچرخه سواري مي‌پردازند، مسافت طي شده امر مهم به شمار مي‌رود كه وجود جي‌پي‌اس مي‌تواند به اين افراد كمك بسياري بكند. البته مدت زماني‌كه براي دريافت سيگنال اوليه توسط جي‌پي‌اس منتظر خواهيد ماند در حدود چند دقيقه است كه بيشتر از زمان استاندارد چند ثانيه‌اي است و مي‌تواند براي متخصص نامناسب باشد.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

همچنين اين دستبند توانايي تحت انديشه متخصصين داشتن زمان خواب و كيفيت آن را نيز دارد و اطلاعات مربوطه را در اپليكيشن S Health دراختيار شما قرار مي‌دهد. البته در هنگام خواب زماني‌كه دستبند را در دست داريد، حركات ناگهاني دست باعث خواهد شد كه صفحه‌نمايش گير فيت ۲ روشن شود. اين موضوع باتوجه‌به روشنايي آن در محيط تاريك مي‌تواند باعث بدخوابي شما شود. بااين‌حال به‌انديشه متخصصين مي‌رسد گير فيت ۲ با دقت بسيار بالايي حتي خواب ميان روز شما را نيز مي‌تواند تشخيص دهد.

به‌علاوه زماني‌كه به مدت طولاني در جاي خود نشسته باشيد، اين ساعت به شما هشدار مي‌دهد تا از جاي خود بلند شده و مقداري تحرك داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

از ديگر ويژگي‌هاي جالبي كه اين دستبند دارد مي‌توان به حسگر ضربان سنج قلب اشاره كرد. اين حسگر به‌صورت مداوم در هر ۱۰ دقيقه ضربان قلب شما را اندازه‌گيري كرده و به ثبت مي‌رساند. اين موضوع مي‌تواند در طول روز نموداري از فعاليت شما را به نمايش بگذارد. البته زماني‌كه در حال انجام كارهاي روزمره هستيد اين حسگر به خوبي و با دقت بالا عمل مي‌كند اما با شروع انجام فعاليت ورزشي و كم شدن بازه‌ي اندازه‌گيري ضربان قلب، شاهد اندازه‌گيري‌هاي نامفهموم و غيرهماهنگ هستيم كه احتمالا نشان از غيردقيق شدن اين حسگر در برخي موارد دارد. براي مثال ممكن است لحظه‌اي ضربان قلب شما ۱۹۰ باشد و چند لحظه بعد به ۲۳۰ برسد. البته ممكن است اين موضوع در آينده برطرف شود اما توجه به اين نكته ضروري است كه در طول انجام كارهاي سبك اشكال ذكر شده وجود نداشت.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

ساير ويژگي‌ها

گير فيت ۲ درواقع تمامي ويژگي‌هاي گير اس ۲ را در ابعاد كوچك‌تر دارد با اين تفاوت كه از نبود اپليكيشن‌ها رنج مي‌برد. علاوه بر برخي اپليكيشن‌ها مانند تايمر اپليكيشن جذابي كه انديشه متخصصينها را به خود جلب مي‌كند اسپاتيفاي است؛ اما متاسفانه براي كار با آن نياز به اتصال به يك موبايل داريد. گير فيت ۲ داراي ۴ گيگابايت حافظه داخلي نيز هست تا بتوانيد موسيقي‌هاي مورد علاقه‌ي خود را در آن ذخيره كنيد اما نكته‌ي قابل‌توجه اين است كه امكان ذخيره‌ي موسيقي آفلاين از اسپاتيفاي روي اين حافظه‌ي ۴ گيگابايتي وجود ندارد. به‌طور قطع اگر مي‌توانستيم موسيقي‌هاي آفلاين اسپاتيفاي را به‌صورت مستقل و ازطريق حافظه‌ي اين دستگاه اجرا كنيم، ويژگي بسيار متخصصدي و خوبي را دردسترس داشتيم.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

به‌علاوه با گير فيت ۲ همانند يك ساعت هوشمند مي‌توانيد نوتيفيكيشن‌هايي كه ازطريق موبايل دريافت مي‌كنيد را پاسخ دهيد. كافي است روي صفحه‌نمايش به سمت راست سوايپ كنيد تا اعلانيه‌ها به‌طور كامل نمايش داده شوند. همچنين مي‌توانيد با اسكرول به سمت پايين كل اعلانيه‌ها را پاك كنيد.

با سوايپ به سمت پايين نيز مي‌توانيد به راهي ميان‌بر براي فعال كردن ويژگي‌هاي مختلف دسترسي داشته باشيد. براي مثال روشنايي صفحه‌نمايش را تغيير داده يا با قرار دادن دستبند روي حالت Do Not Disturb اعلانيه‌ها را دريافت نكنيد. همچنين مي‌توانيد از دكمه‌هاي فيزيكي تعبيه شده نيز بهره بگيريد. اين دكمه‌ها يكي به منظور برگشت به صفحه عقب و ديگري براي رفتن به صفحه هوم در انديشه متخصصين گرفته شده است.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

اپليكيشن Samsung Gear

اين اپليكيشن به منظور هماهنگ شدن دستبند با موبايل اندرويدي شما در انديشه متخصصين گرفته شده است. همچنين ازطريق اين اپليكيشن مي‌توانيد واچ‌فيش‌هاي مختلفي را دانلود يا حتي خريداري كنيد.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

البته ازطريق اين اپليكيشن به داده‌هاي مختلف خود از جمله قدم‌هاي طي شده و ضربان قلب در طول روز دسترسي داشته باشيد. به‌علاوه مي‌توانيد دسترسي نوتيفيكيشن‌ها را ازطريق اين اپليكيشن كنترل كرده و اعلانيه‌هاي موردانديشه متخصصين خود را دريافت كنيد.

شارژدهي باتري

سامسونگ براي گير فيت ۲ باتري ۲۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي در انديشه متخصصين گرفته و وعده|‌ي شارژدهي ۴ روزه را براي آن داده است. در استفاده‌اي كه ما از اين دستبند داشتيم، با فعال كردن برخي نوتيفيكيشن‌هاي مهم و استفاده‌اي عادي و در برخي موارد كوتاه روزانه در زمان فعاليت ورزشي، باتري گير فيت ۲ در حدود دو روز و نيم شارژدهي داشت كه با گفته‌ي سامسونگ تفاوتي فاحشي مي‌كرد. البته روشنايي را در طول زمان مصرف روي عدد ۶ تنظيم و ثابت كرده بوديم درنتيجه ممكن است با كم كردن روشنايي بتوان مدت بيشتر از حتي سه روز از اين دستبند استفاده كرد.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

باتري نسبتا كوچك اين دستبند در مدت زمان تقريبي يك ساعت شارژ مي‌شود و باتوجه‌به درگاه‌هاي خاصي كه براي شارژ در انديشه متخصصين گرفته شده بايد اين شارژر را به‌صورت مداوم در دست داشته باشيد.

در حالت كلي اگر گير فيت ۲ را به‌عنوان يك ساعت هوشمند خريداري كنيد، با توجه شارژدهي باتري بسيار ضعيفي كه اين دسته از محصولات دارند از باتري گير فيت ۲ راضي خواهد بود اما اگر از آن به‌عنوان يك دستبند سلامتي بهره مي‌بريد به‌طور قطع شارژدهي ۲ روزه مطلوب نخواهد بود.

نتيجه‌گيري

گير فيت ۲ يك دستبند سلامتي است كه قصد دارد به نوعي جايگزين ساعت هوشمند شما نيز بشود. حسگرهاي متنوع و ويژگي‌هاي زياد دركنار نمايش ساعت و نوتيفيكيشن‌ها باعث مي‌شوند تا به‌همراه ارزش مناسب اين دستبند يك گزينه خوب به شمار برود. البته اين دستگاه بدون ايراد نيز نيست و باز شدن راحت دستبند آن دركنار شارژدهي متوسط باتري و نياز به موبايل اندرويدي با نسخه‌ي سيستم‌عامل بالاتر از ۴.۴ نيز از عواملي است كه گستره‌ي گير فيت ۲ را كاهش مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران سامسونگ گير فيت 2

بااين‌حال اگر علاقه به ساعت هوشمند داشته و مي‌خواهيد دركنار آن وضعيت سلامتي خود را پايش كنيد، گير فيت ۲ مي‌تواند يك گزينه‌ي مناسب در بين گزينه‌هاي موجود در بازار باشد.

سامسونگ گير فيت ۲ توسط شركت هماهنگ براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفت.

نكات مثبت

  • كيفيت ساخت مناسب
  • ارزش مناسب
  • صفحه‌نمايش باكيفيت
  • ويژگي‌هاي متخصصدي مانند حسگر ضربان سنج و جي پي اس

نكات منفي

  • شارژدهي متوسط باتري
  • باز شدن ناگهاني بند دستبند
  • عملكرد غيردقيق حسگر ضربان سنج قلب
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات