مطالعه ساعت هوشمند موتو 360 موتورولا

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
مطالعه 20 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جزو آن دسته از افراد هستيد كه نبايد حتي يك رايانامه، پيامك يا اعلانيه‌ را از دست بدهيد؟ مداوم به تلفن خود نگاه مي‌كنيد تا مورد بي‌پاسخي نداشته باشيد.
تبليغات

ساعت هوشمند،‌گجت جديدي است كه منجي شما خواهد بود. در ادامه با مطالعه اختصاصي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از موتو ۳۶۰، يكي از خواستني‌ترين ساعت‌هاي هوشمند حال حاضر بازار همراه باشيد.

روز به روز بر تعداد ساعت‌هاي هوشمند افزوده مي‌شود و اين گجت‌هاي پوشيدني به يكي از جذاب‌ترين محصولات حال حاضر بازار تبديل شده‌اند. يكي از موفق‌ترين اين محصولات، موتو ۳۶۰ است؛ ساعت هوشمندي كه از طراحي شبيه به ساعت‌هاي كلاسيك بهره مي‌برد و حاشيه باريك، بدنه‌ي فلزي و شكل و شمايل ظاهري جذاب آن در كنار هوش سرشار آن، باعث شده تا به اعتقاد بسياري به عنوان بهترين ساعت هوشمند اندرويدي بازار شناخته شود.

ساعت هوشمند بايد پيش از هر چيز ساعت باشد، بايد زمان را نشان دهد، زيبا و خوش ساخت باشد و بتوان از آن به عنوان يك وسيله‌ي زينتي و لوكس استفاده كرد. بسياري از توليدكنندگان اين موارد را در انديشه متخصصين نگرفته‌اند و بيشتر به بخش هوشمند بودن و اتصال ساعت به موبايل تمركز كرده‌اند. اما موتورولا مسير درستي را انتخاب كرده كه در آن اولويت با كيفيت ساخت و شكل ظاهري بوده است.

ساعت هوشمند موتو ۳۶۰ توسط شركت ايران-موتورولا در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفت تا مورد نقد و مطالعه قرار گيرد.

طراحي و سخت‌افزار

ساعت هوشمند بايد، پيش از هر چيز ساعت باشد

سليقه افراد متفاوت از هم است و شركت‌ها براي فروش بهتر دستگاه‌هاي خود بايد بهترين طراحي كه مي‌توانند را خلق كنند. ساعت‌هاي هوشمند پيشينه طولاني ندارند و به تازگي در حال جان گرفتن هستند. كمپاني‌هاي زيادي نيز به جمع توليد كنندگان اين نوع ساعت‌ها پيوسته‌اند، اما در اين ميان ستايش‌‌شده‌ترين‌ آن‌ها موتورولا است كه با ساخت موتو ۳۶۰ تا حدود زيادي به مفهوم زيبايي و متخصصدي بودن يك ساعت هوشمند نزديك شده است.

اكثر توليدكنندگان ساعت‌هاي هوشمند فراموش كرده‌اند كه قرار نيست تلفن هوشمند توليد كنند، قرار نيست آنقدر بزرگ و سنگين باشد كه به سختي بتوانيم از آن استفاده كنيم. ساعت پيش از هر چيز بايد ساعت باشد. بايد خوب روي دست جاي‌بگيرد و شيك به انديشه متخصصين برسد.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

همانطور كه مي‌دانيد ساعت هوشمند موتورولا موتو ۳۶۰ اولين ساعت هوشمند مجهز به اندرويد پوشيدني گوگل با صفحه نمايش گرد است. زماني كه موتو ۳۶۰ را با ساعت‌هاي هوشمند مبتني بر اندرويد وِر موجود در بازار مقايسه مي‌كنيد متوجه اهميت طراحي گرد اين دستگاه مي‌شويد. در واقع يكي از دلايل طراحي موتو ۳۶۰ براي موتورولا اين است كه صفحه گرد شباهت بسيار بيشتري به ساعت‌ها دارد و اولين خصوصيت ساعت‌هاي هوشمند نيز، نشان دادن زمان يا همان ساعت بودن آن‌ها است.

موتورولا البته علاوه بر شكل كلي دستگاه به عناصر ديگر مثل جنس بدنه ساعت و مواد استفاده شده در آن توجه ويژه داشته است. بخش گرد و اصلي ساعت از فولاد ضد رنگ و روكشي از شيشه ساخته شده و جنس بند‌‌ها نيز در مدل چرمي با همكاري شركت معروف هورون در شيكاگو و در بند فلزي نيز از فولاد ضد رنگ تهيه شده است.

مشخصات متخصص موتو ۳۶۰

  • پردازنده: Texas Instruments OMAP 3
  • صفحه نمايش ۱.۵۶ اينچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۳۲۰ در ۲۹۰ پيكسل
  • حافظه‌ي رم: ۵۱۲ مگابايت
  • حافظه‌ي ذخيره سازي: ۴ گيگابايت eMMC
  • باتري: ۳۲۰ ميلي‌آمپر ساعت
  • سيستم‌عامل: Android Wear سازگار با اندرويد ۴.۳ به بالا
  • وزن: ۴۹ گرم
  • بلوتوث 4 LE
  • سنسور 9 -محور (ژيروسكوپ / شتاب سنج / قطب نما)، گام شمار،ضربان قلب سنج نوري
  • رنگ مشكي و نقره‌اي
  • ضد آب و ضد گرد و غبار استاندارد IP67
  • ميكروفون دوگانه براي دريافت دستورات صوتي

موتو ۳۶۰ با بند چرمي، وزني برابر با ۴۹ گرم دارد كه بسيار مناسب و راحت بر روي دست مي‌نشيند. چندين رنگ مختلف مثل مشكي، خاكستري تيره و خاكستري روشن از اين ساعت نيز وجود دارد كه مي‌توانيد براي خريد در بين آن‌ها انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران موتو ۳۶۰

اين ساعت هوشمند ۴۶ ميلي‌متر قطر دارد و ضخامت آن با اتصال بند چرمي به ۱۱.۵ ميلي‌متر مي‌رسد، بنابراين در زمان خريد حتما توجه داشته باشيد كه ساعت به شكل مناسب بر روي دست‌هاي شما بتواند جاي گيرد. با اين حال موتورولا به شكلي اين ساعت را طراحي كرده كه روي مچ‌هاي دست با ضخامت مختلف راحت و بدون هيچ اشكال بنشيند.

صفحه نمايش ۱.۶۵ اينچي اين دستگاه با كمي برآمدگي نسبت به فريم فلزي ساعت، خودنمايي مي‌كند. يكي از اشكال‌هايي كه مي‌توان به طراحي موتو ۳۶۰ وارد كرد همين برآمدگي شيشه صفحه نمايش ساعت كه در هنگام استفاده مدام ممكن است زياد طرح تيز دور آن با دست‌هاي شما تماس برقرار كند. احتمالا موتورولا در نسل دوم با استفاده از شيشه‌ي گوريلا گلس 2.5D، اين برآمدگي را از بين مي‌برد و سطحي يك دست با فريم فلزي دور دستگاه به وجود خواهد آمد.

مرجع متخصصين ايران برآمدگي موتو 360

متأسفانه همانطور كه در مطالعه ويديويي موتو ۳۶۰ نيز ذكر شد در قسمت پاييني شاهد يك قسمت مشكي هستيم. موتورولا مدعي است كه به منظور به حداكثر رساندن اندازه‌ي صفحه‌ي يك نمايشگر كوچك و دايره‌اي، و به عبارتي كاهش اندازه‌ي حاشيه و ضخامت دستگاه، سنسور نور محيط و تجهيزات صفحه‌نمايش را در اين قسمت جاسازي كرده است. در خلاف اين حالت، مهندسان موتورولا مجبور به استفاده از حاشيه‌اي ضخيم براي حفظ حالت دايره‌اي نمايشگر مي‌شدند.

در هر صورت ما نيز موافق هستيم كه انتخاب حالت فعلي با نمايشگر لبه تا لبه معقول‌ترين وضعيت ممكن بوده است. اما اگر اندكي كمال‌گرا باشيد، احتمالاً ناديده گرفتن همين قسمت كوچك مشكي كار دشواري خواهد بود. بعد از مدتي استفاده به سختي متوجه اين بخش خالي از صفحه نمايش خواهيد شد. از اين گذشته اگر قرار بود قسمت پايين نيز به صفحه نمايش اختصاص داده شود آن‌وقت حاشيه دور صفحه عريض‌تر و ابعاد ساعت بزرگ‌تر مي‌شد.

 صفحه‌نمايش

دليل اصلي خاص بودن موتو 360، به دايره‌اي بودن صفحه‌نمايش آن باز مي‌گردد كه تداعي كننده‌ي ساعت‌هاي كلاسيك است. صفحه‌نمايش دستگاه به خوبي از لبه تا لبه‌ي ساعت را پوشش داده كه در نتيجه، مي‌توان گفت تقريباً تمام قسمت جلوي ساعت به صفحه‌نمايش، تخصيص يافته است.

مرجع متخصصين ايران moto 360 display

 اين نمايشگر داراي رزولوشن 320 در 290 پيكسل بوده و 205 پيكسل بر اينچ را درون خود جاي داده است. همانطور كه در مطالعه ويديويي نيز ذكر كرديم وضوح تصوير اين نمايشگر، جزء بهترين‌ها نيست؛ اما براي چنين صفحه و دستگاه كوچكي چندان هم بد نيست. در حداقل حالت، نمايشگر موتو 360 از انديشه متخصصين شفافيت رنگ‌ها، زاويه‌ي ديد و سطح نوردهي كاملاً قابل قبول است.

رابط متخصصي اندرويد وِر، هنوز آنطور كه بايد و شايد با صفحه‌ي گرد سازگار نيست

متأسفانه صفحه‌نمايش دايره‌اي و رابط متخصصي اندرويد ور هميشه به خوبي با يكديگر سازگار نيستند. به انديشه متخصصين مي‌رسد موتورولا براي حصول اطمينان از هماهنگي صفحه‌ي دايره‌اي موتو 360 با رابط متخصصي اندرويد تلاش كرده همكاري نزديكي با گوگل داشته باشد. با وجود اين هنوز هم در برخي قسمت‌ها نظير نمايش متون و اسكرول در ليست‌ها شاهد بريده شدن تصوير براي نمايش حالت مربعي هستيم. لبه‌هاي رابط متخصصي نيز چهار گوش هستند.

البته اين موارد تاثير چنداني در تجربه‌ي متخصصي ندارند و از آنجايي كه سيستم‌عامل اندرويد ور در ابتداي راه است مي‌توان انتظار همراهي بهتر در بروز رساني‌هاي آتي را داشت. از اين گذشته موتورولا در تلفن‌هاي هوشمند خود به همه ثابت كرده است كه از انديشه متخصصين نرم‌افزاري تمام تلاش خود را خواهد كرد تا بهترين تجربه را به متخصص منتقل كند.

موتو 360 در حقيقت اولين ساعت هوشمند مبتني بر اندرويد ور است كه به سنسور تشخيص نور محيط مجهز شده كه به موجب آن، برخلاف G Watch R و Gear Live، ساعت موتورولا از تنظيم خودكار نور صفحه‌نمايش همراهي مي‌كند. اين خصوصيت با در انديشه متخصصين گرفتن صفحه‌ي LCD به كار رفته در موتو 360 كاملاً ضروري به انديشه متخصصين مي‌رسد در غير اين صورت در زير نور شديد مشاهده‌ي محتواي ارائه شده بر روي نمايشگر تقريباً غيرممكن مي‌شد.

مرجع متخصصين ايران موتو ۳۶۰

طبيعي است كه عملكرد اين نمايشگر در زير نور به اندازه‌ي نمايشگر e-paper به كار رفته در ساعت پبل يا دستبند هوشمند Smartband Talk خوانايي ندارد، اما سطح روشنايي ارائه شده به اندازه‌اي مناسب هست كه بتوان بدون دردسر خاصي به مرور رايانامه‌ها و اطلاع از نوتيفيكيشن‌ها پرداخت. با توجه به اين مساله كه قرارگيري سطح نور نمايشگر بر حالت حداكثري به سادگي عمر باتري دستگاه را تحت تأثير قرار مي‌دهد، بايد قدردان حضور سنسور سنجش نور محيط در موتو 360 باشيم.

ذكر اين مساله ضروري است كه عملكرد سنسور تشخيص نور محيط كاملاً از خصوصيتي به نام ambient screen كه در تنظيمات دستگاه پيدا خواهيد كرد متفاوت و مجزا است. اين خصوصيت بصورت پيش‌فرض غيرفعال است و بر همين اساس صفحه‌نمايش در زمان‌هايي كه از موتو 360 استفاده نمي‌كنيد بصورت كامل خاموش خواهد شد. در اين حالت نمايشگر دستگاه تنها زماني روشن خواهد شد كه ساعت را براي قرار دادن در مقابل صورت خود و كار كردن با آن حركت دهيد. با فعال كردن قابليت ambient screen، به محض بيكار شدن دستگاه شاهد خاموش شدن نمايشگر نخواهيم بود بلكه نور صفحه به اندازه‌ي زيادي كاهش يافته و به گونه‌اي تنظيم مي‌شود كه با نگاه كردن به ساعت، بتوانيد زمان را تشخيص دهيد. البته بايد در انديشه متخصصين داشت كه در صورت باز كردن موتو 360 از روي دست و قرار دادن طولاني مدت آن بر رو ميز، با وجود فعال بودن اين خصوصيت نيز صفحه‌نمايش بصورت كامل خاموش خواهد شد.

نرم‌افزار و قابليت‌ها

كمتر از قبل به صفحه‌ي موبايل هوشمند خود نگاه خواهيد كرد

براي فعال كردن نمايشگر موتو 360، علاوه بر چرخاندن مچ دست و قرار دادن ساعت در مقابل صورت يا لمس صفحه نمايش، مي‌توانيد دكمه‌ي قرار گرفته در سمت راست ساعت را نيز فشار داده و منتظر پاسخگويي دستگاه باشيد. در صورت فشار دادن و پايين نگاه داشتن اين دكمه، به منوي تنظيمات ساعت هدايت خواهيد شد. تپ كردن و نگاه داشتن انگشت بر روي صفحه‌نمايش نيز قابليت انتخاب طرح‌هاي مختلف ساعت را در اختيارتان قرار خواهد داد كه بصورت اختصاصي براي موتو 360 سفارشي شده‌اند.

مرجع متخصصين ايران موتو ۳۶۰

گوگل براي جلوگيري از چندپارگي در اكوسيستم اندرويد وِر در حال حاضر امكان سفارشي سازي چنداني در اختيار سازندگان ساعت‌هاي هوشمند قرار نمي‌دهد كه به همين دليل امكانات اغلب اين دستگاه‌ها شبيه به يكديگر است. در حقيقت نقطه تمايز اصلي موتو 360 با ساير ساعت‌هاي هوشمند نه در خصوصيات و امكانات، بلكه در همان طراحي دستگاه است. در هر صورت اگر قابليت‌هاي اندرويد ور را به خوبي به خاطر نداريد در ادامه نگاهي بر توانايي‌هاي موتو 360 خواهيم داشت كه به لطف اكوسيستم گوگل فراهم آمده‌اند.

جداي از مشخص كردن زمان و مسائل مربوط به آن، پلتفرم اندرويد ور هرآنچه در موبايل هوشمند شما حائز اهميت باشد را به مچ دستتان انتقال خواهد داد. در صورت اجازه‌ي شما، همه چيز از رايانامه‌ها و توييت‌ها گرفته تا نوتيفيكيشن‌ها و يادآوري‌ها و كارت‌هاي گوگل ناو بر روي ساعت هوشمند به نمايش در خواهند آمد. در نتيجه‌ي اين حالت ممكن است چك كردن تمام نوتيفيكيشن‌ها اندكي دردسرساز شود خصوصا با در انديشه متخصصين گرفتن اينكه ناديده گرفتن اعلان‌ها بر روي ساعت به سادگي ناديده گرفتن آن‌ها بر روي موبايل هوشمند نيست.

همانند ساير ساعت‌هاي مبتني بر اندرويد ور، متخصص در موتو 360 نيز عموما از طريق كشيدن و تپ كردن با دستگاه تعامل برقرار مي‌كند، اما يكي از اجزاي كليدي تعامل با دستگاه، دستورات صوتي است. دستورات صوتي در انديشه متخصصين گرفته شده براي اندرويد ور در حقيقت همان مواردي است كه در گوگل ناو وجود دارد بنابراين نياز به آموختن شيوه‌ي جديدي از تعاملات صوتي براي بهره بردن از ساعت هوشمند نخواهد بود.

مرجع متخصصين ايران موتو ۳۶۰

فراتر از اندرويد ور، موتو 360 به مجموعه‌اي از قابليت‌هاي اختصاصي نيز مجهز شده كه ارزش ذكر كردن دارند. اپليكيشن Motorola Connect براي پيگيري وضعيت سلامتي، شمارش گام و ضربان قلب در انديشه متخصصين گرفته شده كه داده‌هاي خود را از گام‌شمار و سنسور تشخيص ضربان قلب داخلي موتو 360 دريافت مي‌كنند. همانند Gear Live، براي بهره گرفتن از قابليت تشخيص ضربان قلب لازم است بدون حركت بايستيد تا سنسور جاي گرفته در قسمتي از ساعت كه با مچ دستتان در تماس است كار خود را به خوبي انجام دهد. براي آشنايي بيشتر با اين قابليت‌ها ويديو اختصاصي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از موتو ۳۶۰ را تماشا كنيد.

اپليكيشن تعبيه شده در موتو 360 سطح فعاليت روزانه‌ي متخصص را نيز به خوبي تحت انديشه متخصصين قرار مي‌دهد و در صورتي كه متخصص وضعيت عمومي خود نظير قد و وزن را در آن وارد كند، برنامه‌ي مذكور تلاش خواهد كرد سطح فعاليت را در سه دسته‌ي «غيرفعال»، «فعال» و «بسيار فعال» دسته‌بندي نمايد. هدف موتورولا در اين سيستم، فعاليت تقريبي شما براي مدت نيم ساعت در روز و 5  روز در هفته بصورت معتدل است. ساعت موتو 360 در خصوص نزديكي شما به هدف تعيين شده براي سطح فعاليت اطلاع‌رساني‌هاي لازم را انجام خواهد داد. بر اساس تجربه‌ي ما، با موتو 360 دستيابي به اين هدف 30 دقيقه‌اي روزانه كار بسيار ساده‌اي خواهد بود. كافي است به همين صورت به گردش در خانه يا مغازه‌ها و خيابان‌هاي اطراف ادامه دهيد تا سلامت شما در سطح مديريت شده‌اي قرار گيرد.

بازده و عملكرد

پردازنده‌ي نسبتا قديمي اما بازده‌ي قابل قبول

موتو ۳۶۰ از يك سيستم-روي-يك-چيپِ OMAP 3 بهره مي‌برد كه ساخت كمپاني تگزاس اينسترومنت است. اين پردازنده در مقايسه با Snaprgaron 400 كه در اكثر ساعت‌هاي هوشمندي اندرويد به كار رفته، نه‌تنها قديمي‌تر است، بلكه ضعيف‌تر نيز عمل مي‌كند. با اين حال به ندرت اتفاق مي‌افتد كه در موتو ۳۶۰ با كندي روبرو شويد و حتي مي‌توانيد در آن برخي از بازي‌هاي سازگار با اندرويد ور را نيز اجرا كنيد. البته به شرطي كه به شارژر دسترسي داشته باشيد چرا كه اجراي بازي‌ها در ساعت، مصرف انرژي را به شدت افزايش مي‌دهد. وقتي ساعت را روشن مي‌كنيد، در لحظه‌ي كه قرار است از حالت كم‌مصرف و استندباي خارج شود، با كمي لگ و تاخير روبرو مي‌شويد كه البته چندان آزار دهنده نيست.

مرجع متخصصين ايران moto 360

اين ساعت هوشمند همچنين از ۴ گيگابايت حافظه‌‌ي ذخيره سازي از نوع eMMC و ۵۱۲ مگابايت حافظه‌ي رم بهره مي‌برد.

موتورولا براي كاهش مصرف انرژي در زمان جفت شدن ساعت با تلفن از بلوتوث 4.0 LE بهره برده   است.

باتري و شارژر بي‌سيم

ممكن است در خصوص نحوه‌ي شارژ كردن موتو 360 در ذهن‌تان سؤال ايجاد شده باشد. ساعت هوشمند موتورولا جايگاهي براي اتصال كابل شارژر ندارد و در عوض از استاندارد القاي مغناطيسي Qi همراهي مي‌كند.  كافي ست دستگاه را بر روي شارژر بي‌سيم قرار گرفته درون جعبه‌ي دستگاه قرار دهيد تا عمليات نيرو رساني آغاز شود. زماني كه موتو 360 را در حالت شارژ قرار دهيد صفحه‌ي ساعت ضمن نمايش زمان، به شكل زيبايي مقدار شارژ دستگاه را بصورت دايره‌اي نمايش مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران شارژ بي‌سيم

طول عمر باتري، چالش اصلي ساعت‌هاي هوشمند

موتو ۳۶۰ از يك باتري ۳۲۰ ميلي‌آمپر ساعتي بهره مي‌برد. طول عمر باتري يكي از چالش‌هاي اصلي ساعت‌هاي هوشمند است كه حتي اپل نيز نتوانست در اپل‌واچ بر آن چيره شود. موتو ۳۶۰ در استفاده‌ي روزمره و عادي يك روز را دوام مي‌آورد اما در انتهاي روز بايد حتما آن را روي شارژر بي‌سيمش قرار دهيد. اما اگر مدام در حال كار با ساعت باشيد و صفحه نمايش آن را روشن نگاه داريد، آن‌وقت طول عمر باتري به حدود ۱۳ ساعت كاهش مي‌يابد.

از آنجايي كه ظرفيت باتري موتو ۳۶۰ بسيار كم است در كمتر از ۱ ساعت شارژ كامل مي‌شود و از اين بابت حتي اگر شارژ ساعت تمام شود به سرعت مي‌توانيد آن را شارژ كرده و مجدد استفاده كنيد.

جمع بندي

موتورولا بهترين راه براي متمايز كردن ساعت هوشمند خود را در استفاده از طراحي گرد يافت. اين كمپاني ساعت هوشمندي را توليد كرد كه بيشترين شباهت را به ساعت‌هاي كلاسيك دارد. موتو ۳۶۰ به لطف استفاده از اندرويد ور، امكانات متنوعي را در اختيار شما قرار مي‌دهد كه تا به‌حال در ساعت مچي خود تجربه نكرده‌ايد.

اين امكانات باعث مي‌شوند تا كمتر از قبل مجبور به روشن كردن و نگاه كردن به صفحه نمايش موبايل هوشمند خود باشيد. اما در عوض با موتو ۳۶۰، طول عمر باتري ۱ يا چند ساله‌ي ساعت مچي شما به يك روز كاهش مي‌يابد. ساعت هوشمند موتورولا تجربه‌ي جذاب و جالبي را در اختيار شما قرار مي‌دهد كه تا به حال نداشته‌ايد.

مرجع متخصصين ايران موتو ۳۶۰

با وجود اينكه موتو ۳۶۰ اولين تجربه‌ي موتورولا در دنياي گجت‌هاي پوشيدني است، اما در زمينه‌ي طراحي، كيفيت ساخت و كارايي، اين ساعت در سطح بسيار خوبي قرار دارد. تنها دغدغه‌ي باقي مانده در ساعت‌هاي هوشمند طول عمر باتري است كه به انديشه متخصصين مي‌رسد براي حل آن بايد چند سالي صبر كرد.

نقاط قوت

  • طراحي زيبا، كيفيت ساخت بالا
  • سبك و راحت
  • بند قابل تعويض، فلزي يا چرمي
  • شارژ بي‌سيم

نقاط ضعف

  • طول عمر باتري نه‌چندان مناسب
  • برامدگي شيشه‌ي صفحه نمايش
  • عدم سازگاري كامل اندرويد ور با صفحه‌نمايش گرد

در تهيه اين مقاله، امين فيض‌پور مشاركت كردند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات