مرجع متخصصين ايران

مطالعه هواوي واچ جي تي ۲

پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 16 دقيقه
Watch GT 2 به‌عنوان نسل دوم ساعت‌ هوشمند هواوي، رويه‌ي متفاوتي از ساعت‌هاي هوشمند امروزي در پيش گرفته كه دركنار امكانات مناسب، عمر باتري شگفت‌انگيزي ارائه مي‌دهد.
تبليغات

اين‌روزها به‌انديشه متخصصين مي‌رسد سرعت رشد فناوري باتري‌ها از ساير شاخه‌هاي اين صنعت بازمانده و باتري، چالش‌ توليدكننده‌ها و اشكال مصرف‌كننده‌ها است؛ از اين رو، هواوي در سال‌ گذشته با رويكردي متفاوت، نسل اول ساعت‌هاي هوشمند اين شركت را با نام هواوي واچ جي‌تي رونمايي كرد. ساعتي كه به لطف طراحي جذاب و باتري ماندگار بسيار متمايز ظاهر شد. هواوي امسال هم با معرفي نسل دوم اين ساعت آمد تا با حفظ ويژگي‌هاي نسل قبل و بهبود آن‌ها عرصه را براي رقباي خود تنگ‌تر كند.

هواوي واچ جي‌تي ۲، در دو اندازه ۴۶ و ۴۲ ميلي‌متري، هم‌زمان با رونمايي از موبايل‌هاي ميت ۳۰ و ميت ۳۰ پرو هواوي معرفي شد و هواوي بهبودهايي چون پردازنده‌ي توانمند‌تر و قابليت‌هاي بيشتر در رديابي ورزشي، امكان مكالمه‌ي صوتي و عمر باتري بيشتر را به آن بخشيد. ساعت‌هاي نسل دوم Watch GT تفاوت‌هايي با نسل پيشين خود دارد و هواوي امسال بهبودهاي قابل توجهي در ساختار طراحي آن‌ها لحاظ كرده است. نمونه‌اي كه براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار دارد نسخه ۴۶ ميلي‌متري جي‌تي ۲ است. نسخه‌اي اسپرت با طراحي مدرن نسبت به نسخه ۴۲ ميلي‌متري؛ هواوي در نسخه‌ي كوچك‌تر از طراحي ظريف و ساده‌اي استفاده كرده كه بي‌شباهت به گلكسي واچ اكتيو ۲ نيست. در مقابل، نسخه ۴۶ ميلي‌متري اين ساعت با طراحي خاص و به‌روز، علاقه‌مندان به اين سبك را مي‌تواند شيفته خود كند.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

رويكرد هواوي در زمينه ساعت‌هاي هوشمند از چند انديشه متخصصين قابل مطالعه است. واچ جي تي ۲ را ساعتي خاص مي‌دانيم و اگر قصد خريد يك ساعت هوشمند را داشته باشيد، دركنار دلايل متعدد خريد، دلايل قابل توجهي هم براي عدم خريد وجود دارد كه اين نوع نگاه تماماً به انديشه متخصصينات شما نسبت به ساعت‌هاي هوشمند بستگي دارد. از نگاه نگارنده اين مطالعه، با دو انديشه متخصصينات كلي مواجه هستيم:

۱.  كاربراني كه تمايل دارند از ساعت‌هاي سنتي فاصله بگيرند و دركنار قابليت‌هاي پايش سلامتي، امكانات پايه‌اي يك ساعت هوشمند را نيز داشته باشند و نگراني چنداني نسبت به شارژ روزانه ساعت نداشته باشند.۲. متخصصان اهل فناوري كه قصد دارند برخي از وظايف موبايل هوشمند را به ساعت محول كنند و تنوع وسيعي از قابليت‌هاي موبايل را در ساعت داشته باشند.

با درانديشه متخصصين گرفتن انديشه متخصصينات اول، واچ جي‌تي ۲ بهترين انتخاب خريداران به شمار مي‌آيد اما ارايه‌ي پاسخ براي حالت دوم كمي پيچيده است. در اين مطالعه سعي شده تا متوجه شويم هواوي در ساخت ساعت هوشمند تا چه اندازه متخصصان تشنه فناوري را راضي مي‌كند.

جعبه گشايي هواوي واچ جي تي ۲

تماشا در آپارات | تماشا در يوتيوب

مشخصات متخصص هواوي واچ جي تي ۲

مقايسه 3 محصول
مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي ۲ / Huawei Watch GT 2هواوي واچ GT 2 مدل 42 ميلي‌متريمرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي ۲ / Huawei Watch GT 2هواوي واچ GT 2 نسخه 46 ميلي‌متريمرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي / Watch gtهواوي واچ GT نسخه Sport
معرفي2019، سپتامبر2019، سپتامبر2018، اكتبر
وضعيتموجود. عرضه شده در اكتبر 2019موجود. عرضه شده در اكتبر 2019موجود. عرضه شده در اكتبر 2018
ابعاد41.8 × 41.8 × 9.4 ميلي‌متر45.9 × 45.9 × 10.7 ميلي‌متر46.5x46.5x10.6 ميلي‌متر
وزن29 گرم41 گرم46 گرم
سيم‌كارتخيرخيرخير
ساير مشخصات بدنه- ساخته شده از فلز، پلاستيك و چرم - مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر- ساخته شده از فلز، پلاستيك و چرم - مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر- ساخته شده از فلز، پلاستيك و سراميك - مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر
نوعAMOLEDAMOLEDAMOLED
سايز1.2 اينچ1.39 اينچ1.39 اينچ
رزولوشن390 × 390 پيكسل454 × 454 پيكسل454x454 پيكسل (326 پيكسل در هر اينچ)
ساير مشخصات نمايشگررنگي، با همراهي از ژست‌هاي حركتيرنگي، با همراهي از ژست‌هاي حركتي- همراهي از تاچ و اسلايد - فناوري TrueSeen 3.0
سيستم‌عاملLiteOSLiteOSسيستم عامل LiteOS - سازگار با اندرويد 4.4 و iOS 9.0 و نسخه‌هاي بالاتر
پردازنده مركزيهواوي Kirin A1هواوي Kirin A1-
تراشه--Cortex M4
حافظه داخلي4 گيگابايت4 گيگابايت، 2 گيگابايت رم128 مگابايت
اسپيكرخيردارد-
باتريباتري غيرقابل‌تعويض ليتيوم پليمري با ظرفيت 215 ميلي‌آمپرساعتباتري غيرقابل تعويض ليتيوم پليمري با ظرفيت 455 ميلي‌آمپرساعتشارژ كامل در دو ساعت
استندباي7 روز-- 14 روز استفاده‌ي عادي - 30 روز استفاده بدون GPS و حسگر ضربان قلب
حسگرهاشتاب‌سنج، ژيروسكوپ، مغناطيس‌سنج، حسگر اپتيكال ضربان قلب، حسگر نور محيط، فشارسنجشتاب‌سنج، ژيروسكوپ، مغناطيس‌سنج، حسگر اپتيكال ضربان قلب، حسگر نور محيط، فشارسنج، حسگر فشرده شدنشتاب‌سنج، ژيروسكوپ، مغناطيس‌سنج، حسگر اپتيكال ضربان قلب، حسگر نور محيط، فشارسنج
بلوتوثبله، نسخه‌ي 5.1بله، نسخه‌ي 5.1Bluetooth: BT4.2, BLE
GPSبله، با GLNASSبله، با GLNASSبله، GPS ،GLONASS ،GALILEO
شبكه بي‌سيم--خير
NFC--بله
رنگ‌ها--مشكي، خاكستري، قهوه‌اي، سبز
محدوده ارزش--حدود 199 يورو

طراحي

هواوي Watch GT 2 در نسخه ۴۶ ميلي‌متري ضخامتي برابر با ۱۰.۷ ميلي‌متر دارد و  وزن ۴۱ گرمي در قالب بدنه‌اي مركب از پلاستيك و فلز ضد زنگ، تجربه‌ي مناسبي از ساعت هوشمند را رقم مي‌زند. از صفحه‌نمايش واچ جي تي، شيشه‌اي تخت محافظت مي‌كند كه در كناره‌ها به‌طور يكنواختي خميده شده؛ روي آن اعدادي حك شده كه زمان‌سنج ۲۴ ساعته است و در صورتي كه تنظيمات ساعت در اين حالت قرار داشته باشد عقربه‌ها مطابق اين استاندارد نمايش داده مي‌شود.

واچ جي‌تي ۲ از صفحه‌نمايش ۱.۳۹ اينچي رنگي، لمسي و از نوع OLED با رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ پيكسل استفاده مي‌كند كه از وضوح و كيفيت مطلوبي برخوردار است. باتوجه‌به ميزان روشنايي ۱۰۰۰ نيتي، عملكرد ساعت در زير نور مستقيم آفتاب مناسب و خوانا ارزيابي مي‌شود. جي‌تي‌ ۲ با دارا بودن حسگر تنظيم روشنايي خودكار مي‌تواند به‌صورت هوشمند روشنايي صفحه‌نمايش را تنظيم كند. در طول شب نيز كمينه‌ي روشنايي ساعت مناسب است و چشم را اذيت نمي‌كند.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

در قسمت كناري بدنه دو دكمه بيرون‌زده وجود دارد كه دركنار ظاهري زيبا، عملكرد منحصر‌به فردي به ساعت مي‌بخشد. دكمه‌ي ‌بالايي مربوط به ليست امكانات و اپليكيشن‌هاي پيش‌فرض موجود است كه عمل بازگشت به صفحه اصلي را نيز انجام مي‌دهد. دكمه‌ي پاييني امكان شخصي‌سازي دارد تا بتوان با تنظيم دلخواه آن به هر بخشي كه بيشتر با آن سروكار داريد، برويد.

در مدت استفاده از ساعت، بدون ناراحتي چه در طول خواب و چه بيداري در شرايط مختلف، از استفاده از آن راضي بوديم و اشكالي حس نكرديم. اما توجه داشته باشيد در هنگام اتصال ساعت به موبايل هوشمند، انيميشني جهت يادگيري صحيح استفاده از ساعت نمايش داده مي‌شود كه بايد به آن دقت كنيد. محل صحيح بستن ساعت دقيقا روي مچ دست نيست و بايد به اندازه يك انگشت از روي مچ فاصله داشته باشد. با درانديشه متخصصينگرفتن اين نكته، دكمه‌هاي كناري برخلاف انتظار، آزار دهنده نيست و باتوجه‌به تراش‌كاري روي آن‌ها، تجربه‌ي خوبي را رقم مي‌زند.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

در زير دكمه‌هاي جانبي، اسپيكر مونو دستگاه قرار دارد و در سمت ديگر نيز محل قرار‌گيري ميكروفون ديده مي‌شود كه براي برقراري مكالمه، صداي اعلانيه‌ها و حتي پخش موسيقي استفاده مي‌شوند؛ در بخش نرم‌افزار به‌طور مفصل به آن اشاره خواهيم كرد.

بخش زيرين واچ جي‌تي ۲ از سراميك ساخته شده است كه در مركز آن برآمدگي‌اي به چشم مي‌خورد كه منجر به تماس مؤثر‌تر سنسورها با مچ دست مي‌شود. اين برآمدگي محل قرار‌گيري حسگر ضربان قلب و محل اتصال پين‌هاي شارژر دستگاه است. شارژر ساعت برخلاف ديگر ساعت‌هاي هوشمند رايج در بازار به‌صورت وايرلس نيست و از عملكرد پين گونه‌اي استفاده مي‌كند. با اين حساب نسل دوم ساعت هوشمند هواوي فاقد قابليت شارژ وايرلس است و بايد از شارژر مخصوص آن استفاده كنيد. عمليات شارژ كامل نيز به ۲ ساعت زمان نياز دارد. درگاه در انديشه متخصصين گرفته شده روي شارژر نيز از نوع تايپ‌سي بوده كه مي‌توان از هر كابلي براي آن استفاده كرد و اين امكان را هم داريد كه در صورتي كه كابل دو سر USB-C داريد، ساعت را به كمك موبايل هوشمند خود شارژ كنيد.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2
مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2
مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2
مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

در اطراف برآمدگي بخش زيرين، اطلاعات مهمي از دستگاه ذكر شده است. نام و برند هواوي، كشور سازنده و طراحي شده، ولتاژ و آمپر ورودي شارژر دركنار عباراتي به زبان چيني، نوشته شده است. اما مهم‌ترين نكته، مقاومت ۵ اتمسفري (5ATM) ساعت در برابر نفود آب بوده كه به زباني ديگر بيانگر مقاومت تا عمق ۵۰ متري است. جي‌تي ۲ به‌صورت كامل مي‌تواند شما را در فعاليت‌هاي مربوط به شنا همراهي كند و نگراني از اين بابت وجود ندارد؛ بند سيليكوني ساعت هم در برابر آب كاملا مقاوم بوده و حس بدي به متخصص منتقل نمي‌كند.

عمليات تعويض بندهاي ساعت به‌سادگي انجام مي‌شود و كيفيت بند پيش‌فرض ساعت هم بسيار مرغوب است و اتصالات محكم و قابل اطميناني دارد. جي تي ۲ در سه مدل اسپرت، كلاسيك و اليت عرضه مي‌شود كه تفاوت آن‌ها در رنگ بدنه و نوع بند است. مدل اسپرت با بدنه‌ي استيل ضدزنگ مشكي و بند سيكيلوني در دو رنگ مشكي و نارنجي، مدل كلاسيك با بدنه‌ي استيل ضدزنگ نقره‌اي و بند چرمي قهوه‌اي و مدل اليت با بدنه‌ي استيل ضدزنگ به رنگ تيتانيوم و بند فلزي به همين رنگ عرضه مي‌شود. باتوجه‌به اندازه‌ي استاندارد دهانه‌ي بند‌ها، مي‌توانيد از بندهاي متفرقه‌ي موجود در بازار را هم استفاده كنيد. استفاده از بند‌هاي معمول ساعت‌هاي مكانيكي در بازار مانعي ندارد و به‌راحتي به بازه‌ي گسترده‌اي از آن‌ها دسترسي خواهيد داشت.

نرم‌افزار

دنياي ساعت‌هاي هوشمند مملو از سيستم‌هاي عامل‌ گوناگوني شده است كه شركت‌هاي سازنده آن‌ها را مختص محصولات خود توسعه داده‌اند؛ از اين ميان مي‌توان به اندرويد wear گوگل، واچ‌او‌اس اپل، فيت‌بيت او‌اس و تايزن سامسونگ اشاره كرد. هواوي نيز در همين راستا سيستم‌عامل اختصاصي خود را با نام لايت او‌اس (Lite OS) توسعه داده و پا به ميدان رقابت پوشيدني‌ها گذاشته است.

Lite OS سيستم‌عاملي ساده و درعين‌حال كند است؛ در هنگام بالا پايين كردن منو‌ها يا گشتن در ميان ويجت‌هاي موجود و حتي در عملكرد دكمه‌هاي ساعت اين كندي كاملا محسوس است، به‌طوري‌كه در اولين لحظات كار با ساعت، كندي گشت‌و‌گذار در محيط سيستم‌عامل خودنمايي مي‌كند و امكان دارد متخصص را نااميد كند.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

در لايت او‌اس شاهد ويژگي‌هاي متعدد واچ‌او‌اس اپل و تايزن سامسونگ نيستيم؛ چرا كه خبري از فروشگاه اختصاصي براي نصب اپليكيشن‌هاي بيشتر نيست و تنها آنچه در منوهاي ساعت يافت مي‌شود، قابل استفاده است. متاسفانه ويجت‌هاي متنوع و امكان شخصي‌سازي واچ‌فيس‌ها نيز وجود ندارد. تمامي اين موارد در درازمدت Watch GT 2 را تا حدودي به محصولي خسته كننده و بيشتر شبيه ساعتي ديجيتالي ساده با قابليت GPS و رديابي سلامتي تبديل مي‌كند تا ساعت هوشمندي تمام‌عيار. اما امكانات موجود در جي تي ۲ ابدا كم نبوده و برخي از آن‌ها بسيار متخصصدي‌ هستند كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

از ميان ابزارهاي موجود مي‌توان به قطب‌نما، نمايش وضعيت آب‌و‌هوا، تايمر و كورنومتر، ساعت زنگ‌دار و چراغ قوه (به صورتي كه نور صفحه‌نمايش حداكثري سفيدي را مي‌تاباند) اشاره كرد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي متخصصدي اين ساعت Find My Phone است كه در هنگام فقدان موبايل همراهتان با زدن اين گزينه، نجواي "من اينجا هستم!“ (البته به زبان انگليسي) از موبايل بلند خواهد شد؛ البته تنها در صورتي كه موبايل هنوز به ساعت متصل باشد!

در صفحه‌ي اصلي ساعت و دركنار واچ‌فيس، ويجت‌هاي پيش‌فرضي شامل وضعيت ضربان قلب، سطح استرس، آب‌و‌هوا، پخش موسيقي و وضعيت فعاليت‌هاي روزانه مشاهده مي‌شود كه امكان تغيير ترتيب، نمايش يا عدم نمايش آن‌ها را نداريم. در مباحثه شخصي‌سازي با ويژگي‌هاي بسيار محدودي روبه‌رو هستيم و تنها امكان تغيير واچ‌فيس از ميان انواع محدود داخل اپليكيشن Huawei Health را داريم كه در زمان نگارش اين مطالعه تنها ۲۴ عدد واچ‌فيس (در ريجن UK) دردسترس است؛ به‌علاوه‌ي چهار واچ فيس براي حالت همواره روشن (Always-on) نمايشگر كه استفاده از آن‌ها شارژدهي باتري را به‌شكل قابل توجهي كاهش مي‌دهد. خوشبختانه در برخي از اين واچ‌فيس‌ها تعداد قدم‌هاي روزانه، درصد باتري، دماي هوا و ضربان قلب نمايش داده مي‌شود. ضمنا امكان شخصي‌سازي رنگ يا ابزارهاي داخل واچ‌فيس‌ها هم موجود نيست. همچنين به دليل بسته بودن سيستم‌عامل، واچ‌فيس ثانويه‌اي دردسترس نبوده و امكان ساخت واچ‌فيس شخصي هم مقدور نيست.

مرجع متخصصين ايران اسكرين شات هواوي واچ جي تي ۲ / Huawei Watch GT 2 Screen Shot

از ديگر ويژگي‌هاي متخصصدي، قابليت ارسال و دريافت تماس است كه به‌واسطه‌ي بلوتوث ۵.۱ تا فاصله‌ي ۱۵۰ متري قادر به برقراري مكالمه‌ي صوتي با كمك ساعت خود خواهيد بود. در محيط‌هاي شلوغ به سختي مي‌توان صداي اسپيكر را شنيد؛ بااين‌حال كيفيت ميكروفون و صداي ارسالي همچنان خوب است. براي لذت از موسيقي و برقرار تماس صوتي ملزم به استفاده از ميكروفون و اسپيكر ساعت نيستيد و هواوي امكان اتصال هدفون‌هاي بي‌سيم را نيز مهيا كرده‌ است. جي‌تي ۲ داراي ۲۲۷۹ مگابايت يا تقريبا ۲ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي است كه مي‌توانيد ازطريق اپليكيشن Huawei Health قطعه‌هاي موسيقي‌ مورد علاقه خود را انتقال داده و ازطريق اسپيكر ساعت يا هدفون بي‌سيم مستقل، به آن‌ها گوش دهيد. روند ارسال موسيقي از موبايل به ساعت، به دليل استفاده از فناوري بلوتوث مقداري كند به‌انديشه متخصصين مي‌رسد و زمان محسوسي نيازمند است؛ به‌عنوان مثال براي انتقال دو تا سه آهنگ بايد چند دقيقه‌اي تامل كنيد.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2
مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

هواوي Watch GT 2 به‌صورت انتخابي اعلانيه‌ يا نوتيفيكيشن‌هاي اپليكيشن‌ها را نمايش مي‌دهد و از زبان فارسي به‌طور كامل همراهي مي‌كند. اما تنها قادر به مشاهده‌ي اين اعلانيه‌ها هستيد، آن‌هم نه كامل. اگر تعداد كاراكترهاي يك اعلانيه از ۵۶ كاراكتر بيشتر باشد، جي‌تي ۲ تنها با گذاشتن سه‌نقطه‌، از نمايش ادامه‌ي متن امتنا مي‌كند. برخلاف اپل واچ يا گلكسي واچ‌ كه امكان ارسال اموجي‌هاي مختلف، پاسخ‌هاي از پيش نوشته شده، پاسخ صوتي يا علامت‌زدن به‌عنوان خوانده شده را دارند؛ واچ جي تي ۲ هيچ امكاني براي اينگونه تعامل‌ها ندارد كه نقطه‌ي ضعفي به شمار مي‌رود.

هواوي Watch GT 2 از موبايل‌هاي اندرويد (با اندرويد ۴.۴ يا بالاتر) و آي‌او‌اس (با iOS 9.0 يا بالاتر) به‌طور كامل همراهي مي‌كند و براي ارتباط با موبايل كاملا وابسته به اپليكيشن Huawei Health است كه ابزارهاي مديريت ساعت و همچنين آرشيو داده‌هاي سلامتي در آن قابل دسترسي‌ است.

سلامتي

در بخش سلامتي برخلاف بخش نرم‌افزار، ‌Huawei Watch GT 2 سربلند ظاهر مي‌شود و به جرات مي‌توان گفت ردياب سلامتي دقيق و تقريبا بدون خطايي است. بااين‌حال محدود بودن نرم‌افزار در اين بخش نيز باعث شده تا نتوانيد داده‌هاي سلامتي خودرا با سرويس‌هاي سلامتي متعددي پيوند دهيد و ازطريق Huawei Health تنها امكان پيوند اطلاعات با سرويس‌هاي Google Fit و MyFitnesPal دردسترس است.

در صفحه نخست اپليكيشن سلامتي هواوي گزارش‌هاي مختلفي اعم از تعداد گام‌ها، آمار ضربان قلب، ميزان خواب، گزارش تمرينات، آمار وزن (در صورت داشتن ترازوي هوشمند) و سطح استرس ديده مي‌شود. در بخشي از اين صفحه توضيح داده‌ شده كه تعداد قدم‌هاي نمايش‌گذاشته شده، تركيب اطلاعات به‌دست‌ آمده از ساعت و موبايل است.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

هواوي واچ GT 2 هنگام انجام فعاليت‌هاي ورزشي مانند پياده‌روي، دويدن، دوچرخه‌سواري و… از دقت بالايي در اندازه‌گيري‌هاي لازم برخوردار است و نتايج نزديك به واقعيتي را ثبت مي‌كند؛ در مقايسه‌ با گلكسي واچ سامسونگ، طي مسافتي مشخص در زمان يكسان جي‌تي ۲ خطاي كمتري در گام‌هاي ثبت شده نسبت به رقيب خود داشت.

اين ساعت داراي فشارسنج، قطب‌نما و ابزار سنجش ارتفاع از سطح دريا است و براي پيمودن مسيرهاي طولاني در پياده‌روي‌هاي كوهستاني بسيار مناسب به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. به‌لطف مقاومت در برابر آب هنگام شنا آماري از ضربان قلب، مسافت طي‌شده، كالري مصرفي و سرعت را نيز ارايه مي‌دهد. همچنين با دارا بودن GPS داخلي بدون نياز به موبايل هوشمند مي‌توانيد دوچرخه‌سواري برويد يا در پارك يا خيابان بدويد. جي‌تي ۲ داراي گزينه‌هاي تمريني زيادي از جمله تمرين آزاد، دوچرخه‌سواري سالني و آزاد، شنا در استخر يا دريا، پياده‌روي در هواي آزاد، دوندگي روي تردميل و هواي آزاد، تمرين الپتيكال، پياده‌روي سالني، دستگاه قايقراني و دوندگي سالني، كوه‌نوردي و … است؛ همچنين هواوي تمرينات از پيش برنامه‌ريزي شده‌اي درون ساعت جاي داده است كه مي‌توانيد از آن‌ها بهره ببريد. اما متاسفانه جي‌تي ۲ به‌صورت خودكار رديابي فعاليت‌هاي ورزشي را انجام نمي‌دهد و لازم است تا دستي هر ورزش حتي پياده‌روي را از منوي مربوطه انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

در زمينه‌ي اندازه‌گيري ضربان قلب Watch GT 2 از دقت خوبي برخوردار است و ويژگي‌هاي مناسبي همچون اندازه‌گيري پيوسته‌ي ضربان قلب را دارا است. امكان اطلاع‌رساني در صورت افزايش ضربان قلب از حد تعيين‌شده نيز دردسترس است.

سلامت خواب موضوعي است كه امروزه صحبت‌هاي زيادي در مورد آن مي‌شود چرا كه زندگي ماشيني، آلودگي‌ نوري و استرس‌هاي بزرگ و كوچك اين روزهاي ما روي كيفيت خوابمان تأثير به‌سزايي دارند. لذا دانستن اينكه چگونه و با چه كيفيتي مي‌خوابيم، داده‌‌ي ارزش‌مندي براي تحليل به شمار مي‌آيند. نسل دوم هواوي واچ GT از فناوري Trusleep هواوي براي پايش خواب بهره مي‌برد كه توانايي تشخيص خودكار زمان و كيفيت خواب اعم از عميق يا سطحي بودن آن، كيفيت تنفس و دفعاتي كه در طول خواب از خواب بيدار شده‌ايد‌ را اندازه‌گيري مي‌كند و در مجموع دقت خوبي دارد اما گاهي پيش مي‌آيد كه دفعاتي كه از خواب بيدار شده‌ايد يا نشده‌ايد!‌ به اشتباه ثبت شوند. GT 2 همچنين راهنمايي‌ و توضيحات كاملي هم براي هر مورد در قسمت مربوطه در نرم‌افزار ذكر كرده است.

مرجع متخصصين ايران اسكرين شات هواوي واچ جي تي ۲ / Huawei Watch GT 2 Screen Shot

با شروع فعاليتي خاص، از پارامترهايي كه اين ساعت تنها در هنگام انجام ورزش‌ها در فضاي باز انداز‌ گيري مي‌كند، VO2MAX است كه به‌معناي اندازه‌گيري توانايي بدن در مصرف اكسيژن است. اين مولفه، پارامتري خارجي است كه تحت تأثير مواردي مانند تعداد پلاكت‌هاي قرمز، توانايي قلب در پمپاژ خون و ميزان آمادگي عضلات در برابر فعاليت طولاني قرار دارد. به عبارت ديگر VO2max به‌عنوان بهترين شاخص آمادگي قلبي تنفسي در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود و نشان‌دهنده‌ي حداكثر تلاش بدن براي مصرف اكسيژن است. هرچه VO2max بالاتر باشد، بدن اكسيژن بيشتري مصرف مي‌كند. طبق نوشته يكي از نويسندگان بلاگ هواوي؛ سطح VO2max معمولا با افزايش سن كاهش مي يابد. در سنين ۲۰ تا ۳۰ سالگي VO2max به اوج خود مي‌رسد و بعد از آن هر ۱۰ سال تقريبا ۱۰ درصد كاهش مي يابد. لذا با دانستن اين شاخص مي‌توانيد با ورزش‌هاي هوازي سطح VO2max بدن خود را بالا ببريد و ورزش سالم‌تر و مفيدتري داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران اسكرين شات هواوي واچ جي تي ۲ / Huawei Watch GT 2 Screen Shot

سخت‌افزار و باتري 

هواوي در جي‌‌تي ۲ با وجود رابط متخصصي كند، نشان داده است كه ارتباط مناسبي ميان سخت‌افزار و نرم‌افزار برقرار كرده است و با باتري ۴۵۵ ميلي‌آمپري؛ عمر باتري ۱۴ روزه‌ را به ارمغان آورده است كه نسبت به عمر باتري رقباي خود، زمان بسيار خوبي ارزيابي مي‌شود.

جي تي ۲ از چيپ Kirin A1 با فناوري هوشمند صرفه‌جويي در مصرف انرژي اختصاصي بهره‌مند است و از ۲ گيگابايت رم و ۴ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي استفاده مي‌كند كه بخشي از آن محل ذخيره‌سازي داده‌هاي سلامتي و بخش ديگر در حدود ۲.۲ گيگابايت مختص ذخيره‌سازي موسيقي‌هاي دلخواه شما است.

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

هواوي Watch GT 2 به بلوتوث 5.1 و GPS داخلي براي رديابي فعاليت‌هاي ورزشي بهره‌مند است. در بسياري از ساعت‌هاي هوشمند براي افزايش فاصله اتصال با موبايل و انتقال سريع‌تر اطلاعات از  Wi-Fi استفاده مي‌شود اما جي تي ۲ فاقد اين ويژگي بوده و تنها ازطريق بلوتوث امكان ارتباط با موبايل ميسر است. همچنين اين ساعت از فناوري LTE هم بي‌بهره است كه البته در داخل كشور اين فناوري از سوي اپراتورها همراهي نمي‌شود.

صحبت از عمر ۱۴ روزه باتري كه به ميان مي‌آيد، شايد با خود فكر كنيد تحت متخصصي‌هاي مختلف و استفاده‌هاي گوناگون، واچ‌ جي‌تي ۲ عمر باتري ۱۴ روزه را ارايه مي‌دهد؛ اما اين‌گونه نيست. در طي مطالعه و استفاده اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از دستگاه تحت شرايط زير؛ جي تي ۲ ده روز بي‌وقفه ما را همراهي كرد:

  • در دست داشتن ۲۴ ساعته ساعت حتي در زمان خواب
  • اتصال تقريبي ۱۵ ساعته ساعت با موبايل
  • فعال بودن ويژگي پايش خواب TruSleep
  • فعال بودن پايش هوشمند ضربان قلب و سطح استرس (حالتي كه در ساعات خاصي از روز باتوجه‌به فعاليت شما ضربان و استرس را اندازه مي‌گيرد و هميشگي نيست)
  • خاموش بودن قابليت Always-on Display
  • حدود ۵ دقيقه گوش دادن به موسيقي
  • تنظيم خودكار روشنايي
  • حدود ۲۰ دقيقه مكالمه‌ي تلفني
  • حداكثر توان ويبره
  • پايش پيوسته‌ي گام‌ها
مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

به‌گفته‌ي هواوي، كساني كه قصد خريد اين ساعت را براي استفاده از ويژگي‌هاي سلامتي و ورزشي‌ آن دارند، در صورت ورزش مداوم با فعال بودن GPS، عمر باتري ۳۰ ساعته را تجربه خواهند كرد. اما براي رسيدن به عدد ۱۴ روز نياز نيست تنها به به‌عنوان ساعتي ساده از آن بهره ببريد؛ چرا كه كافي است با غيرفعال كردن پايش خودكار ضربان قلب، استرس و قرار دادن قدرت ويبره در حالت ضعيف خود، ضمن استفاده‌ي حداقلي از ساعت تا ۹۰ دقيقه ورزش در هفته و ۳۰ دقيقه به پخش موسيقي و مكالمه بپردازيد.

جمع بندي

هواوي واچ جي‌تي ۲ ساخته شده تا به‌معناي واقعي يك ساعت باشد؛ عاري از ويژگي‌هاي پيچيده و شايد گيج‌كننده‌ي بسياري از ساعت‌هاي هوشمند امروزي، علاوه بر آن جي تي ۲ آماده است تا يك الي دو هفته وضعيت سلامتي و فعاليت‌هاي را پيمايش كرده و امكانات مناسب و متخصصدي دركنار آن ارايه دهد؛ بدون آن‌كه دغدغه‌ي شارژ روزانه‌ي آن را داشته باشيد. حال اين شما هستيد كه باتوجه‌به برچسب ارزش حدودي ۳.۷ ميليون توماني براي مدل ۴۶ ميلي‌متري تصميم مي‌گيريد و درمي‌يابيد كه كدام ويژگي اين ساعت شما را قانع و فقدان كدام يك شما را از خريد آن منع مي‌كند. 

مرجع متخصصين ايران هواوي واچ جي تي 2 / Huawei Watch GT 2

انديشه متخصصين شما در رابطه با واچ جي‌تي ۲ و رويه‌اي كه هواوي پيش گرفته چيست؟ به انديشه متخصصينتان آينده ساعت‌هاي هوشمند به كدام سمت خواهد رفت؟

نكات مثبت

  • دقت بالا در اندازه‌گيري پارامترهاي ورزشي
  • طراحي عالي و كيفيت ساخت بالا
  • صفحه‌نمايش با كيفيت
  • ضد‌آب تا عمق ۵۰ متري
  • عمر باتري عالي ۱۴ روزه
  • سهولت استفاده

نكات منفي

  • رابط متخصصي بسيار كند
  • عدم همراهي از اپليكيشن‌هاي ثانويه
  • واچ فيس‌هاي محدود
  • عدم تشخيص خودكار فعاليت ورزشي
  • فقدان شارژ وايرلس و لاخبار تخصصي استفاده از شارژر مخصوص
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات