گلكسي واچ 3 در مقابل اولين مدل ساعت هاي هوشمند سامسونگ قرار گرفت

يك‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سامسونگ با انتشار يك اينفوگرافيك جذاب، دو نسل از ساعت‌هاي هوشمند خود را با يكديگر مقايسه كرد و فرايند تكامل آن‌ها را به نمايش گذاشت.
تبليغات

ماه گذشته سامسونگ از سري جديد ساعت‌هاي هوشمند خود با نام گلكسي واچ ۳ رونمايي كرد. اين گجت پوشيدني، اوج طراحي در ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ را به نمايش مي‌گذارد. به‌تازگي اين شركت كره‌اي، اينفوگرافيكي از ساعت‌هاي هوشمند خود منتشر كرده است كه روند پيشرفت و تكامل اين محصول را نشان مي‌دهد. در تصاوير منتشر شده مدل قديمي ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ با گلكسي واچ ۳، كه به‌تازگي رونمايي شده است، مقايسه مي‌شود. اين شركت طي دو سال گذشته توانسته است علاوه بر تغيير اندازه، قابليت‌هاي جديدي را در بخش سلامت به ساعت‌هاي خود اضافه كند.

در گلكسي واچ ۳ حاشيه‌ها نازك‌تر شده‌اند

اولين ساعت هوشمند سامسونگ داراي دو نسخه ۴۶ و ۴۲ ميلي‌متري بود اما جديدترين مدل عرضه شده داراي اندازه‌هاي ۴۵ و ۴۱ ميلي‌متري است. جالب است بدانيد كه اندازه صفحه‌نمايش تقريباً تغييري نكرده و فقط حاشيه‌ مدل‌هاي جديد نازك‌تر شده‌، به‌همين‌دليل، اندازه كلي آن‌ها تغيير كرده است. علاوه بر قطر نمايشگر گجت پوشيدني اين شركت، ضخامت بدنه آن نيز كمتر شده است. تغييرات ذكر شده نشان مي‌دهد كه سامسونگ طي دو سال گذشته سعي كرده است با تغيير در اندازه ساعت‌ هوشمند خود، استفاده از آن را براي متخصصان آسان‌تر كند.

(براي مشاهده‌ي تصاوير در ابعاد اصلي روي آن‌ها كليك كنيد)

اين شركت در ساخت ساعت‌هاي هوشمند جديد خود نيز تغييرات اساسي اعمال كرده است. در گلكسي واچ ۳ به‌جاي استفاده از نوار سيليكوني ساده از بند‌هاي چرمي و فلزي فوق‌العاده زيبا استفاده شده است. البته اين تغييرات تنها به اين قسمت محدود نمي‌شود. اكنون بدنه اصلي از فولاد ضد زنگ ساخته مي‌شود؛ حتي يك مدل گران‌تر نيز وجود دارد كه در آن از تيتانيوم استفاده شده است.

در بخش حافظه نيز شاهد پيشرفت كوچكي هستيم. حافظه داخلي در گلكسي واچ ۳، برابر ۸ گيگابايت است اما رم اين محصول ۱ گيگابايت ظرفيت دارد. درواقع سيستم‌عامل سبك Tizen نيازي به فضايي بيشتر از اين ندارد، بنابراين با افزايش بيشتر رم تنها مصرف انرژي زياد مي‌شود.

مطمئناً بزرگ‌ترين تغيير بين مدل اوليه ساعت هوشمند سامسونگ با گلكسي واچ ۳، قابليت‌هاي جديد اين محصول در بخش كنترل سلامت متخصص است. از ويژگي‌هاي جديد اضافه شده به ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ مي‌توان به حسگر مطالعه اكسيژن خون، كنترل فشار خون و پايش ضربان قلب ECG اشاره كرد. دو گزينه آخر تنها در برخي كشورها دردسترس هستند اما اين مسئله باعث نمي‌شود كه پيشرفت ساعت‌هاي هوشمند سامسونگ را ناديده بگيريم.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات