تعبيه باتري در بند اپل واچ؛ راه‌ حل اپل براي افزايش شارژدهي ساعت هوشمند

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گهگاه اخباري جديد از تلاش اپل براي ثبت اختراع ويژگي و فناوري‌هاي جديد منتشر مي‌شود. اين ‌بار اپل با ثبت دو اختراع جديد، به‌ دنبال افزايش ظرفيت باتري و استفاده از بند انعطاف‌پذير است.
تبليغات

سال ۲۰۱۴ اپل براي اولين ‌بار پس از مرگ استيو جابز، دسته‌اي جديد در محصولاتش ايجاد كرد و بعد از ماه‌ها گمانه‌زني، در رويداد سنتي‌اش در ماه سپتامبر همان سال، از محصول جديدي موسوم به اپل واچ رونمايي كرد كه در حقيقت همان ساعت هوشمند اپل محسوب مي‌شد. اپل در اين ساعت از مجموعه نرم‌افزار و حسگرهايي استفاده كرد كه باعث محبوبيت بسيار بالاي آن شد و اپل واچ اكنون پرفروش‌ترين ساعت هوشمند بازار محسوب مي‌شود. اپل چندي پيش ششمين نسل ساعت‌ هوشمند فوق‌العاده محبوب خود را با طراحي آشنا معرفي و روانه‌ي بازار كرد. كوپرتينويي‌ها با حفظ اِلمان‌هاي طراحي گذشته و اضافه كردن ويژگي‌هاي جديد، اپل واچ را به يك ابزار سلامتي‌محور كوچك تبديل كرده‌اند.

اشكال اصلي ساعت‌ هوشمند اپل عمر باتري نه‌چندان بالاي آن‌ است. بدنه‌ي بسيار باريك اپل واچ و استفاده از موتور هپتيك، جاي دادن باتري بزرگ‌تر درون دستگاه را تقريباً غير ممكن كرده است. اما اپل در اختراع جديدش راه‌ حلي براي افزايش ظرفيت باتري ارائه مي‌دهد كه مي‌تواند اصلي‌ترين نقطه ضعف اپل واچ را برطرف كند. اپل در حال تحقيق براي بهبود عمر باتري اپل واچ ازطريق افزودن باتري‌هاي كوچكي به بند ساعت و آزمايش يك بند پارچه‌اي با توانايي مديريت قابليت‌هاي مختلف رديابي تناسب اندام است.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري ۶

براساس اختراع ثبت‌شده، مي‌توان با قرار دادن برخي اجزا در خارج از بدنه‌ي اصلي اپل واچ و استفاده از فضاي خالي بند، محدوديت ظرفيت باتري را برطرف كرد. اين عناصر در حال ‌حاضر به بند ساعت اپل متصل نيستند و فقط براي اتصال دستگاه به مچ دست متخصصان استفاده مي‌شوند؛ اما اپل تصور مي‌كند اين اجزاي بند پتانسيل ارائه ‌دادن قابليت‌هاي ديگري نيز دارند. دو اختراع جديد اپل كه روز سه‌شنبه در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاري ايالات متحده ثبت شدند ، اهداف اپل شامل افزايش عمر باتري و افزودن حسگرهاي بيشتر را نشان مي‌دهند.

مرجع متخصصين ايران پتنت اپل مرتبط با استفاده از باتري در بند اپل واچ

اولين اختراع ثبت‌شده با عنوان «بند باتري‌دار ساعت» بسيار مكانيزم ساده‌اي دارد. درواقع اين اختراع يك بند متصل به ساعت را نشان مي‌دهد كه مي‌تواند چندين باتري را در خود جاي دهد. به باور اپل، بند مي‌تواند حاوي چندين سلول باتري باشد كه به موازات يكديگر قرار دارند و استفاده از چندين باتري دركنار هم، باعث جلوگيري از خستگي فيزيكي باتري‌ها مي‌شود و مي‌تواند منعطف باشد. اين بند‌ داراي يك محفظه‌ي داخلي با تعدادي شكاف و پوشش خارجي براي نگه‌داري و محافظت از باتري‌ها است. هر يك از باتري‌ها از انديشه متخصصين فيزيكي از بقيه جدا است كه به‌طور بالقوه، امكان تعويض و تعمير ساده‌تر آن‌ را فراهم مي‌كند. هر يك از باتري‌ها ازطريق پين‌هاي داخل كانكتور به اپل واچ متصل مي‌شود و براي شارژ مجدد، از سيم‌پيچي‌هاي القايي دور هر باتري استفاده مي‌شود.

توضيحات يادشده مربوط به بند ساعت انعطاف‌پذير معمولي از جنس لاستيك، سيليكون يا ساير مواد مشابه است؛ اما اپل پيشنهاد مي‌كند همين شيوه را مي‌توان با بند ساعت فلزي انجام داد. در اين حالت خاص، باتري‌ها در پيوندهاي جداگانه‌اي از جنس الاستومر نگه‌داري و محصور مي‌شوند. الاستومر، پليمري با قابليت گران‌روي و كشساني زياد است. اين اختراع در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۲۸ شهريور ۱۳۹۶) به ثبت رسيد.

مرجع متخصصين ايران ثبت اختراع اپل / استفاده از حسگرها در بند انعطاف‌پذير

اپل در اختراع دوم با عنوان «اقلام مبتني بر پارچه با نوارهاي قابل انعطاف»، توضيح مي‌دهد چگونه مي‌توان يك بند ساعت را از پارچه قابل انعطاف تهيه و حسگرهايي براي انجام كارهاي مختلف درون آن تعبيه كرد كه آسيبي به مدارها و حسگرها وارد نشود.

با توجه‌ به اينكه حق بهره‌برداري از اين اختراع براي اپل واچ به ثبت رسيده است، به‌طور كلي براي استفاده‌ي روي مچ دست در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود؛ اما امكان استفاده در ساير نواحي بدن را هم فراهم كند و ممكن است در محصولات ديگري استفاده شود. اين بند از يك نوار حلقه‌اي از پارچه‌ي منعطف ساخته شده است و مي‌تواند شامل رشته‌هاي رسانا و مدارهاي ديگر باشد كه اجازه مي‌دهد به انواع مختلفي از حسگرها و ساير اجزاء متصل شود. اين بند و اختراع مي‌تواند شامل حسگرهايي براي مطالعه بدن متخصص باشد؛ مانند حسگرهاي ضربان قلب، فشار خون، تنفس، دما و ساير موارد. بند جديد با توجه ‌به خاصيت كشساني‌اش مي‌تواند براي طيف گسترده‌اي از متخصصان به گزينه‌اي ايدئال تبديل شود و چون حسگرها را در نزديكي سطح بدن نگه مي‌دارد، امكان اندازه‌گيري دقيق‌تر فراهم مي‌كند. انتظار مي‌رود پارچه‌ي استفاده‌شده در اين بند تا دماي نسبتاً بالايي دوام بياورد؛ در اين صورت براي ذخيره‌سازي انرژي مي‌توان از ابرخازن به‌جاي باتري استفاده كرد و با استفاده از رشته‌هاي تقويت‌كننده و رشته‌هاي رسانا در مسيرهاي پيچ‌درپيچ، حالت كشساني را بدون آسيب‌ رساندن به مدار ايجاد كرد. شارژ بي‌سيم ازطريق تشكيل يك سيم‌پيچ از رشته‌هاي رسانا درون بند انجام مي‌شود و براي برقراري ارتباط بند با اپل واچ و ساير سخت‌افزارها، ممكن است از مدار ارتباطي بي‌سيم استفاده شود. اين اختراع در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ (۷ مهر ۱۳۹۷) به ثبت رسيد.

اپل به‌صورت هفتگي اختراعات بي‌شماري ثبت مي‌كند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ي موضوعات مورد علاقه تحقيق و توسعه شركت‌ها است؛ اما تضمين‌كننده‌ي ارائه آن در محصول يا خدمات نيست.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات