بهترين سايت هاي يادگيري زبان انگليسي رايگان

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 9 دقيقه
مرجع متخصصين ايران يادگيري زبان انگليسي
يادگيري زبان انگليسي براي برخي افراد به معضلي بزرگ تبديل شده است؛ در اين مقاله بهترين سايت هاي فارسي و خارجي رايگان يادگيري زبان را معرفي مي كنيم.
تبليغات

در سال‌هاي اخير، يادگيري الكترونيك زبان انگليسي مدانديشه متخصصين افراد بسياري قرار گرفته است. يادگيري زبان در خانه علاوه‌بر صرفه‌جويي در هزينه، موجب مي‌شود زمان بيشتري را براي صرف كارهاي ديگر دراختيار داشته باشيد؛ به‌خصوص اين‌ روزها كه اكثر افراد شاغل هستند و كمتر مي‌توانند براي امور ديگري مانند كلاس‌رفتن وقت بگذارند و ترجيح مي‌دهند بسياري از دوره‌ها ازجمله زبان انگليسي را در خانه يادگيري ببينند.

راه‌هاي مختلفي براي يادگيري زبان انگليسي وجود دارد كه از ميان آن‌ها مي‌توان به بهترين اپليكيشن هاي يادگيري زبان انگليسي و كانال‌ هاي تلگرام يادگيري زبان اشاره كرد. تمامي اين روش‌ها مي‌توانند به شما در يادگيري زبان انگليسي كمك كنند؛ اما در‌اين‌ميان، وب‌سايت‌هايي نيز هستند كه بدون هزينه زبان انگليسي را به‌صورت الكترونيك يادگيري مي‌دهند. در اين مطلب، قصد داريم تعدادي از وب‌سايت‌هاي رايگان يادگيري زبان انگليسي را به شما معرفي كنيم تا با استفاده از آن‌ها زبان انگليسي خود را به بهترين شيوه تقويت كنيد.

بهترين وب‌سايت يادگيري زبان انگليسي رايگان خارجي

ابتدا با فهرستي از بهترين وب‌سايت‌هاي يادگيري زبان انگليسي خارجي آشنا مي‌شويم و سپس، سراغ بهترين سايت‌هاي ايراني خواهيم رفت.

BBC Learning English

مرجع متخصصين ايران وب‌سايت BBC Learning English

وب‌سايت BBC Learning English باتوجه‌به محتواي باكيفيتي كه ارائه مي‌دهد، يكي از بهترين وب‌سايت‌هاي يادگيري زبان انگليسي محسوب مي‌شود كه با استفاده از آن مي‌توانيد مهارت‌هاي شنيداري انگليسي خود را به بهترين شكل بهبود دهيد. زبان اين سايت در حالت‌ كلي انگليسي است؛ اما درصورت تمايل، مي‌توانيد آن را به فارسي يا زبان‌هاي ديگر تغيير دهيد.

اين وب‌سايت براي زبان‌آموزان متوسط و پيشرفته‌ي انگليسي طراحي شده است و ازطريق ويدئوهاي مختلف و پادكست زبان انگليسي را يادگيري مي‌دهد. ويدئوها و پادكست‌ها بر موضوعات مختلفي تمركز دارند و نحوه‌ي تلفظ لغات و عبارات را به‌طور متخصصدي توضيح مي‌دهند.

يكي از يادگيري‌هاي هيجان‌انگيز اين وب‌سايت، پادكست‌هاي ۶ دقيقه‌اي آن است كه هربار با موضوعي متفاوت تلاش مي‌كند لغات جديدي را يادگيري دهد و درصورت تمايل، مي‌توانيد ويدئو مدانديشه متخصصين را با فرمت‌هاي مختلف دانلود كنيد. همچنين، با دنبال‌كردن صفحه‌هاي مختلف BBC Learning English در يوتيوب، توييتر، فيسبوك و اينستاگرام به نكاتي سريع براي يادگيري انگليسي دست پيدا كنيد.

LearnEnglish

مرجع متخصصين ايران وب‌سايت Learn English

وب‌سايت LearnEnglish تعداد زيادي دوره، ويدئو، بازي، پادكست‌هاي تعاملي براي يادگيري افراد با سطح‌هاي مختلف را شامل مي‌شود. درواقع، در هر سطحي از زبان انگليسي كه باشيد، اين وب‌سايت يادگيري‌هاي لازم و مناسب را به شما ارائه مي‌دهد.

LearnEnglish به سه بخش اصلي مهارت‌ها و گرامر و تمرين آيلتس تقسيم مي‌شود و هريك از بخش‌ها از مجموعه‌اي از فعاليت‌ها و درس‌هاي مهمي برخوردارند كه براي سطوح مختلف زبان طراحي شده‌اند. براي مثال، اگر مبتدي هستيد و قصد داريد روي نوشتارتان كار كنيد، با پركردن فرم‌ها و نوشتن متن‌هاي ساده مي‌توانيد شروع كنيد؛ درحالي‌كه براي زبان‌آموزان پيشرفته درس‌هايي درباره‌ي نحوه‌ي نوشتن مقاله، گزارش، مقاله و تكاليف دانشگاه در انديشه متخصصين گرفته شده است.

Lingua

مرجع متخصصين ايران صفحه‌ي اول سايت Lingua

وب‌سايت Lingua فعاليت‌هاي سرگرم‌كننده‌ي بسياري را به زبان انگليسي و ساير زبان‌ها ارائه مي‌كند كه براساس خواندن و نوشتن و گوش‌دادن دسته‌بندي شده‌اند؛ بنابراين، قبل از پاسخ‌دادن به مسابقه يا تكميل تمرين، متن كوتاهي را بخوانيد و گوش كنيد. همان‌طور‌كه گفتيم، اين آزمون‌ها كوتاه هستند و تنها پنج سوال را شامل مي‌شوند و صداهاي ضبط‌شده‌ي يك متن را با بيش از يك لهجه مي‌توانيد گوش دهيد.

لينگوا سطوح مختلف يادگيريي از مبتدي تا پيشرفته را شامل مي‌شود و منبع مناسبي براي تقويت مهارت‌هاي شنيداري و خواندن است. اين وب‌سايت يادگيري‌هاي بسياري را به‌‌رايگان دراختيارتان قرار مي‌دهد؛ اما براي دسترسي به فعاليت‌هاي بيشتر و گسترده‌تر، مي‌توانيد با پرداخت هزينه براي حساب پريميوم ثبت‌نام كنيد.

Duolingo

مرجع متخصصين ايران وب‌سايت Duolingo

در وب‌سايت Duolingo، مي‌توانيد يادگيري زبان انگليسي را از سطح پايه شروع كنيد يا براي رفتن به سطوح پيشرفته‌تر، در آزمون‌هاي تعيين سطح شركت كنيد. اين وب‌سايت واژگان و گرامر جديد را ازطريق بازي‌هاي كوتاه پنج‌دقيقه‌اي و آزمون‌هاي متنوع يادگيري مي‌دهد. هر درس با تصاوير و انيميشن‌هاي بسيار زيبا همراه است تا براي متخصص سرگرم‌كننده‌تر و با جذابيت بيشتري همراه باشد.

با دولينگو وادار مي‌شويد كه از همان ابتدا ساختن جملات جديد را شروع كنيد و كلماتي كه ياد گرفته‌ايد، در متن به‌كار ببريد. همچنين، اين امكان برايتان فراهم است تا براي خودتان اهدافي تعيين كنيد و پيشرفتتان را هنگام استفاده از وب‌سايت يا برنامه ببينيد. ناگفته نماند كه بعد از كامل‌كردن دوره‌ها و براي بازشدن دوره‌ي جديد نيز، بايد در آزمون تعيين سطح شركت كنيد.

از قابليت‌هاي مهم دولينگو مي‌توان به اين موضوع اشاره كرد كه روزانه تنها پنج دقيقه از زمان شما را مي‌گيرد و با خيال راحت مي‌تواند به كارهاي ديگرتان برسيد.

English Central

مرجع متخصصين ايران سايت English Central

English Central با درس‌هاي شنيداري و درجه‌بندي گفتار تلفظ‌هاي استاندارد را دراختيارتان قرار مي‌دهد و كمك مي‌كند تا مهارت‌هاي شنيداري و گفتاري‌تان به‌سرعت بهبود يابند. اين وب‌سايت بر يادگيري ازطريق ويدئو تمركز مي‌كند؛ بدين‌صورت كه ابتدا بايد ويدئو را تماشا و سپس كلمات را تمرين و ذخيره كنيد.

درنهايت، تمام خطوط را مطالعه و تلفظ مي‌كنيد و برنامه‌ي تشخيص گفتار به شما مي‌گويد كه گفتارتان چقدر با ويدئو اصلي مطابقت دارد. انواع مختلفي از ويدئوها وجود دارد؛ از گزينه هاي بسيار آهسته و ساده براي مبتديان گرفته تا كليپ‌هاي پيشرفته‌تر براي متخصصان پيشرفته‌تر.

نكته‌ي مهم ديگر اين است كه اگر به‌كمك بيشتري نياز داشته باشيد، درس الكترونيك را به‌همراه مربي حرفه‌اي مي‌توانيد رزرو كنيد. مربي مهارت‌هاي شنيداري و گفتاري و تلفظ شما را آزمايش مي‌كند و با ويدئوهاي توصيه‌شده‌اي كه بايد با آن‌ها ياد بگيريد، برنامه‌ي درسي شخصي برايتان طراحي مي‌كند.

TalkEnglish.com

مرجع متخصصين ايران وبسايت Talk English

اگر به‌دنبال ابزاري براي تقويت مكالمه‌ي خود هستيد، TalkEnglish.com يكي ديگر از وب‌سايت‌هايي است كه مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. در اين وب‌سايت، مي‌توانيد صحبت‌كردن، شنيدن، تلفظ، گرامر و واژگان انگليسي را ازطريق درس‌هاي صوتي، آزمون‌ها، عبارت‌هايي با محوريت موضوع‌هاي مختلف، برنامه‌هاي متخصصدي مفهومي و ديالوگ‌ها ياد بگيريد. يادگيري‌هاي اين وب‌سايت تا حدي ساده، اما بسيار مؤثرند.

TalkEnglish مهارت‌هاي شنيداري را تا حد زيادي بهبود مي‌بخشد و نود درس مختلف درباره‌ي تمرين صحبت‌كردن با نكته‌ها و الگوها و جمله‌هاي ارزشمند را دراختيارتان قرار مي‌دهد.

Phrasemix

مرجع متخصصين ايران سايت Phrasemix

با Phrasemix مي‌توانيد عباراتي را ياد بگيريد كه در موقعيت‌هاي مختلف زندگي مانند دوست‌يابي و غذاخوردن و مصاحبه‌ي شغلي مفيد و متخصصدي هستند. درواقع، اين وب‌سايت بر عباراتي تمركز دارد كه افراد در مكالمات واقعي از آن‌ها استفاده مي‌كنند. اين جملات كاملاً واضح بيان مي‌شوند تا متخصص بتواند به‌راحتي آن‌ها را درك كند.

يادگيري عبارات و بهبود مهارت‌هاي شنيداري شما را براي يادگيري جامع‌تر زبان انگليسي آماده مي‌كنند. درصورت تمايل، مي‌توانيد اپليكيشن Phrasemix را دانلود كنيد و حتي زماني‌كه در حال حركت هستيد، با استفاده از موبايل هوشمند يادگيري را ادامه دهيد. اين وب‌سايت يادگيري‌هاي رايگان نيز دارد كه براي داشتن امكانات بيشتر، بايد به نسخه‌ي پريميوم برويد.

WordReference

مرجع متخصصين ايران وب‌سايت WordReference

‌وب‌سايت WordReference منبعي عالي براي يافتن تعاريف انگليسي و ترجمه به زبان‌هاي ديگر به‌حساب مي‌آيد؛ اما آنچه وردرفرنس را از ديگر وب‌سايت‌هاي يادگيري زبان متمايز مي‌كند، انجمن يا محل تبادل‌انديشه متخصصين است كه در آن مي‌توانيد با زبان‌آموزان انگليسي از سراسر جهان تعامل برقرار كنيد.

در اين بخش، مي‌توانيد درباره‌ي عبارات بومي، اصطلاحات، عبارات، تلفظ يا هر موضوع موردنياز ديگري سوال كنيد. همچنين، اين امكان برايتان فراهم است كه براي يافتن پاسخ پرسش‌هايي كه قبلاً مطرح كرده‌ايد، بخش تبادل‌انديشه متخصصين را مرور كنيد. گفته مي‌شود كه اين بخش محيطي بسيار مفيد و دوستانه دارد كه در آن بسياري از نكات متخصصدي و روال مطالعه و توصيه‌هاي زبان‌آموزان ديگر را كشف خواهيد كرد.

بهترين وب‌سايت يادگيري زبان انگليسي رايگان فارسي

بسياري از وب‌سايت‌هايي كه قبل‌تر معرفي كرديم، قابليت همراهي از زبان فارسي را ندارند و زبان اصلي‌شان انگليسي است؛ ازاين‌رو، ممكن است برخي از افراد بخواهند يادگيري زبان انگليسي را با وب‌سايت‌هاي فارسي شروع كنند. تعداد وب‌سايت‌هاي ايراني براي يادگيري زبان انگليسي به‌اندازه‌ي وب‌سايت‌هاي خارجي نيست و قدرت انتخاب كمتري داريد؛ بااين‌حال، درادامه برخي از بهترين وب‌سايت‌هاي يادگيري زبان انگليسي رايگان فارسي را معرفي مي‌كنيم.

بياموز

مرجع متخصصين ايران صفحه‌ي اصلي وب‌سايت بياموز

بياموز يكي از وب‌سايت‌هاي يادگيري زبان فارسي است كه از آن براي يادگيري سريع زبان مي‌توانيد استفاده كنيد. اين وب‌سايت افزون‌بر زبان انگليسي، زبان‌هاي ديگري نيز ازجمله آلماني، فرانسوي، تركي استانبولي، اسپانيايي و عربي را نيز يادگيري مي‌دهد.

بياموز جزوه رايگانخانه‌ي بزرگي از واژه‌هاي مختلف دارد كه امكان يادگيري زبان را براي تمام سطوح از مبتدي گرفته تا پيشرفته فراهم مي‌كند. علاوه‌براين، مي‌تواند گرامر و تلفظ شما را نيز بهبود بخشد. اين وب‌سايت از نرم‌افزار يادگيري زبان نيز برخوردار است كه ازطريق فروشگاه گوگل مي‌توانيد آن را دانلود كنيد. از ديگر ويژگي‌هاي اين وب‌سايت مي‌توان به ديكشنري اشاره كرد كه براي دسترسي به آن بايد وارد آن شويد.

چرب‌زبان

مرجع متخصصين ايران وب‌سايت چرب زبان

چرب‌زبان يكي ديگر از وب‌سايت‌هاي يادگيري زبان انگليسي رايگان فارسي به‌شمار مي‌آيد كه درزمينه‌ي يادگيري رايگان زبان‌هاي مختلفي ازجمله انگليسي و آلماني و فرانسوي فعاليت مي‌كند. اين وب‌سايت با ارائه‌ي روش‌ها و دوره‌هاي مختلف مانند يادگيري سريع زبان انگليسي، درس‌هاي صوتي، يادگيري مكالمه و تلفظ سعي مي‌كند به بهترين شيوه كارآموز را در پيداكردن مسير خود راهنمايي كند.

چرب زبان دوره‌اي ويژه‌ براي افرادي دارد كه مي‌خواهند در آزمون‌هاي مختلفي مانند آيلتس و تافل و غيره شركت كنند. در اين وب‌سايت، به منابع ديگري مانند جزوه رايگان و داستان‌هاي كوتاه با ترجمه، فيلم، كارتون و موسيقي نيز براي يادگيري هرچه‌بيشتر زبان دسترسي خواهيد داشت.

زبان‌افزا

مرجع متخصصين ايران سايت زبان‌افزا

نحوه‌ي يادگيري زبان انگليسي در وب‌سايت زبان‌افزا كمي با وب‌سايت‌هاي فارسي ديگر متفاوت است؛ بدين‌ترتيب كه در وب‌سايت ثبت‌نام مي‌كنيد و زبان‌افزا به‌صورت روزانه رايانامهي به آدرس الكترونيكي شما ارسال مي‌كند. هر رايانامه شامل يك كلمه‌ي جديد و تكرار كلمات گذشته است.

در اين وب‌سايت، هر زبان آموز يادگيري اختصاصي خود را دارد و لغات نيز بر اين‌ اساس ارسال مي‌شوند. زبان‌افزا اين امكان را نيز فراهم مي‌كند تا درصورت صرف‌انديشه متخصصين از دريافت رايانامه‌ها، بتوانيد اشتراكتان را لغو كنيد. همچنين، تنها درصورتي لغت جديد را دريافت خواهيد كرد كه رايانامه گذشته را مشاهده كرده باشيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات