وبگرد: سفر به تاريخ در نقشه اي پويا

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وب‌سايت Chronas به شما اجازه مي‌دهد در يك نقشه پويا به تاريخ كشورهاي مختلف و اتفاقات رخ‌داده در طول زمان دسترسي داشته باشيد.
تبليغات

تاريخ كشورها هميشه در ميان مطالبي قرار دارد كه خواندن و دانستن آن مي‌تواند جذاب باشد. البته براي دسترسي سريع به تاريخ كشورها مي‌‌توان از ويكي‌پديا استفاده كرد؛ اما اشكالي كه اين سايت دارد، محيط خسته‌كننده آن است كه باعث مي‌شود از جذابيت خواندن اطلاعات موجود در اين سايت كاسته شود.

استارت‌آپ Chronas ايده‌اي را توسعه داده است كه به اين اشكال خاتمه دهد. ايده‌ي اين استارتاپ، تركيب گوگل مپ با ويكي‌پديا است كه نتيجه آن، ارائه‌ي محيطي پويا به همراه اطلاعات بسيار مفيد به متخصصانش است.

مرجع متخصصين ايران سايت Chronas

در محيط وب‌سايت يا اپليكيشن Chronas با نقشه‌اي رو‌به‌رو مي‌شويم كه كشورهاي دنيا را نمايش مي‌دهد. نواري نيز در انتهاي وب‌سايت وجود دارد تا بتوانيد تاريخ را تغيير دهيد و نقشه دنيا را در آن برهه از زمان تماشا كنيد.

Chronas در حال حاضر مرحله بتا را پشت سر مي‌گذارد؛ اما مي‌توانيد به امكانات جالبي دسترسي داشته باشيد. در وب‌سايت Chronas نه‌تنها مي‌توان در مورد هر كشور و سلسله‌اي كه حكومت آن را در دست داشته است اطلاعاتي به‌دست آورد، بلكه در مورد شهرها، دين مردم آن شهر، مشاهير تاريخي، نبردها و قلعه‌ها نيز اطلاعاتي وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران سايت Chronas

هدف توسعه‌دهندگان Chronas ارائه‌ي محيطي است كه متخصصان بتوانند به اتفاقات مهم تاريخ در يك برهه از زمان دسترسي داشته باشند. براي مثال بدانند زماني كه قوبلاي‌خان خود را به‌عنوان امپراتور چين معرفي كرد چه اتفاقاتي در كشورهاي همسايه رخ داد.

در انتها بار ديگر بايد اشاره كنيم كه Chronas در مرحله بتا قرار دارد و اميدواريم در گذر زمان شاهد افزايش امكانات و ويژگي‌هاي اين سايت باشيم.

براي استفاده از اين وب‌سايت به chronas.org مراجعه كنيد.

وب‌سايت‌هاي مورد علاقه خود را براي معرفي در بخش وبگرد به آدرس webgard@zoomit.ir ارسال كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات