وبگرد: تاريخچه تصويري سيستم عامل iOS

سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
iOS يكي از بهترين و در عين حال خاص‌ترين سيستم‌عامل‌هاي موبايل است. در وبگرد امروز تاريخچه‌‌ي اين سيستم‌ عامل را مرور مي‌كنيم.
تبليغات

حالا كه روزبه‌روز به رونمايي از دهمين آيفون اپل نزديك مي‌شويم، بد نيست نگاهي به گذشته سيستم عامل آن كه در ابتدا الگويي از سيستم عامل مك بود نگاهي داشته باشيم.

مرجع متخصصين ايران

استيو جابز در ژوئن ۲۰۰۷ براي اولين بار موبايل انقلابي اپل را معرفي كرد. اين موبايل به سيستم‌ عامل نه‌چندان بهينه‌اي مجهز بود كه در بخش‌هاي بسيار زيادي اشكال داشت. البته همين سيستم عامل براي لمس انگشتان بهينه‌ شده بود كه مزيت آيفون نسبت به ساير موبايل‌هاي موجود در بازار به شمار مي‌رفت؛ اما در آن زمان اين سيستم عامل از امكانات بسيار كمي نسبت به نسخه دهم خود برخوردار بود.

در نسخه دوم از iOS بود كه اپل تصميم گرفت كيت مخصوص توسعه‌دهندگان را منتشر كند تا باقي توسعه‌دهندگان خارج از سيستم شركت اپل نيز بتوانند براي اين سيستم‌ عامل تازه اپليكيشن بسازند. همچنين در اين نسخه بود كه فروشگاه App Store كار خود را براي ميزباني اپليكيشن‌هاي بيشتر شروع كرد.

مرجع متخصصين ايران iOS

نسخه سوم براي اينكه بتواند با نمايشگر بسيار بزرگ‌تر آيپد بهينه باشد، تغييرات زيادي كرد و ويژگي‌هاي كليدي مثل كپي/پيست يا جستجوي اسپات‌لايت و كنترل صوتي به آن اضافه شد.

مرجع متخصصين ايران ios-history

اگر بخواهيم برشي در تاريخ اين سيستم عامل بزنيم و به روز‌هاي كنوني iOS نگاه كنيم، متوجه مي‌شويم كه اپل طي اين ۱۰ سال iOS را زيبا‌تر، بهينه‌تر، بازتر و پر از امكانات مختلف كرده و توانسته است آن را در تقابل با اندرويد، يك سيستم بهينه و متخصصدي نگه دارد. در وب‌سايت زير مي‌توانيد تاريخچه‌اي تصويري از سير تحولات iOS از نسخه اوليه تا زمان حال را مشاهده كنيد.

براي استفاده از اين وب‌سايت به Git-tower مراجعه كنيد.

وب‌سايت‌هاي مورد علاقه خود را براي معرفي در بخش وبگرد به آدرس webgard@zoomit.ir ارسال كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات