اخبار تخصصي كست: شبكه ملي اطلاعات چيست؟

چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فاز اول شبكه ملي اطلاعات روز يكشنبه به بهره‌برداري رسيد. سئوالات زيادي پيرامون اين شبكه در ذهن متخصصان ايراني شكل گرفته است. براي پاسخ به اين سئوالات و هر آنچه در مورد شبكه‌ ملي اطلاعات بايد بدانيد، اخبار تخصصي‌كستي كه با حضور معاون متخصص آسياتك و مشاور سابق مركز ملي فضاي مجازي در طراحي شبكه‌ي iXP كشور تهيه شده است را مشاهده كنيد. همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

فاز شبكه ملي اطلاعات پس از سال‌ها طرح، ايده و مباحث مختلف، روز يكشنبه به بهره‌برداري رسيد. اين شبكه بهمن‌ماه امسال فاز دوم خود را شروع كرده و در ارديبهشت سال بعد تكميل شده و به بلوغ مي‌رسد.

شبكه‌ ملي اطلاعات در اصل علاوه بر تقويت كيفيت، سرعت و كاهش ارزش دسترسي به داده‌هاي داخلي منتشر شده در اينترنت، مفهومي است براي توليد محتواي بيشتر داخلي.

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با شعار «دسترسي به اطلاعات با سرعت بيشتر، كيفيت بهتر و ارزش كمتر» و همچنين «شما شبكه ملي اطلاعات هستيد» سعي دارد مفهوم اين شبكه را در بين مردم جا بياندازد.

ما نيز در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نيز كه با سئوالات متعدد متخصصان روبرو شديم و شايعاتي از سوي برخي رسانه‌هاي غير رسمي و شبكه‌هاي اطلاعاتي شنيديم، تصميم گرفتيم تا اين موضوع را با حضور يك متخصص وارد به اين مباحث كه در امور اجرايي حضور داشته باشد، براي متخصصان ايراني توضيح دهد.

در همين رابطه اين موضوع را با حضور شهاب وهاب‌زاده معاون متخصص شركت آسياتك در برنامه اخبار تخصصي كست مطالعه كنيم. شهاب وهاب زاده مشاور سابق مركز ملي فضاي مجازي در طراحي شبكه‌ي iXP كشور بوده و اجراي مراكز داده تبادل ترافيك كشور با مشاوره و نظارت او انجام شده است.

در اين ويديو، هرآنچه بايد در مورد شبكه ملي اطلاعات بدانيد به زبان ساده شرح داده شده است. 

لينك دانلود 360P  |   لينك دانلود 720P   |   لينك 720P شاتل لند   |   تماشا در يوتيوب

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات