اخبار تخصصي‌كست: چه اتفاقي در انتظار هواوي است؟

يك‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تحريم‌هاي آمريكا هواوي را در شرايط بسيار سختي قرار داده؛ اما دقيقا چه اتفاقي در انتظار هواوي است؟ آيا اين دوران به‌پايان مي‌رسد؟
تبليغات

آمريكا فعاليت‌هاي تجاري هواوي و شركت‌هاي وابسته به آن را تحريم كرده است. هواوي شركت چندمليتي چيني است كه در سال ۱۹۸۷، رن ژنگفي، مهندس سابق ارتش آزادي‌بخش خلق چين، آن را راه‌اندازي كرد. اگرچه تمركز شركت در ابتداي تأسيس بر توليد سويچ‌هاي تلفن بود، امروزه هواوي كسب‌و‌كار خود را به توسعه‌ي شبكه‌ها و تجهيزات ارتباطي، ساخت دستگاه‌هاي الكترونيكي مصرفي و ارائه‌ي خدمات عملياتي و مشاوره‌اي به شركت‌هاي چيني و خارجي گسترش داده است.

هواوي با پيشي‌گرفتن از شركت سوني‌اريكسون در سال ۲۰۱۲، عنوان بزرگ‌ترين ارائه‌دهنده‌ي سرويس‌هاي ارتباطي در جهان را ازآنِ خود كرد. امروزه، شركت چيني هواوي با دراختيارداشتن سهم ۲۹ درصدي از بازار تجهيزات زيرساخت ارتباطي و سهم ۳۱ درصدي از تجهيزات 2G و 3G و 4G در سطح جهان يكه‌تازي مي‌كند.

تنش بين هواوي و دولت آمريكا در آذر۱۳۹۷ با انتشار گزارشي مبني‌بر درخواست اين كشور از متحدانش براي قطع رابطه با هواوي و در پي آن، اعلام ممنوعيت خريد تجهيزات ساخت هواوي در ژاپن وارد مرحله‌ي جديدي شد و با بازداشت منگ وانژو، مدير مالي و دختر بنيان‌گذار شركت، به‌اوج خود رسيد. چند روز قبل، گفته شد گوگل به همكاري‌ تجاري خود با هواوي پايان مي‌دهد. بلافاصله بعد از خبر همكاري‌نكردن گوگل با هواوي، كوالكام و اينتل و چند شركت آمريكايي ديگر نيز در تحريم هواوي به گوگل پيوستند.

علاوه‌بر شركت‌ها، به‌احتمال زياد كشورهاي متعددي ازجمله متحدان آمريكا در روزهاي آينده موضع مشابهي درقبال هواوي اتخاذ خواهند كرد؛ همچنان‌كه برخي متحدان آمريكا از مدت‌ها قبل به همكاري خود با هواوي خاتمه داده‌اند. به‌عنوان مثال، استراليا از سال گذشته باتوجه‌به نگراني‌هاي امنيتي، به‌صورت موقت همكاري با هواوي و ZTE را متوقف و نيوزيلند هم اعلام كرده‌ فعلا از فعال‌سازي شبكه‌ي موبايل 5G با تجهيزات هواوي جلوگيري خواهد كرد. در اين اخبار تخصصي‌كست قصد داريم ابعاد مختلف اين موضوع را مطالعه كنيم و پيش‌بيني خودمان از آينده را به شما بگوييم. درادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد:

تماشا در يوتيوب

از انديشه متخصصينات شما، چه آينده‌اي در انتظار هواوي است؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات