بهترين راه‌هاي دسترسي به گوگل پلي براي دانلود اپليكيشن

پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دسترسي به گوگل پلي براي متخصصان ايراني محدود شده است اما چطور مي‌توان اين محدوديت را دور زد؟
تبليغات

گوگل پلي استور همان‌طور كه نامش نشان مي‌دهد، فروشگاهي است كه همه اپليكيشن‌هاي جديد ابتدا در آن عرضه مي‌شوند. از انديشه متخصصين سطح امنيت و سرعت دريافت به‌روزرساني‌ها نيز فروشگاه اندرويد گوگل در بين همه ماركت‌هاي معروف رتبه اول را در اختيار دارد. اما دريافت بسياري از بازي و اپليكيشن‌ها هنوز براي ايراني‌ها فراهم نشده است. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا بهترين روش‌هاي دانلود و به‌روزرساني آسان را از گوگل پلي معرفي كنيم.

كاربران اندرويد در ايران راه‌هاي زيادي براي دانلود اپليكيشن دلخواه خود دارند. از ماركت‌هاي بزرگ و عظيم گرفته تا سايت‌هاي دانلود اپليكيشن همگي آماده‌اند تا برنامه يا بازي مورد علاقه شما را در اختيارتان قرار دهند. اما همان‌طور كه مي‌دانيد ماركت اصلي دانلود اپليكيشن و بازي براي اندرويد، فروشگاه گوگل پلي است. به دلايلي كه در ابتدا ذكر كرديم، انتخاب گوگل پلي براي دانلود و به‌روزرساني اپلكيشن‌هاي دستگاه اندرويدي بسيار بهتر است و در مواردي شايد ضروري باشد.

كاربران اندرويد در ايران هم مثل ساير نقاط جهان مي‌توانند ازطريق دستگاه‌هاي خود به اين استور دسترسي داشته باشند. با وجود اين، ليست اپليكيشن‌هاي نمايش داده شده به‌صورت محلي بوده و افزون بر اين، بسياري از متخصصان به كلي قادر به دريافت برنامه از گوگل پلي نيستند و با پيغام This item is not available in your country مواجه مي‌شوند. اين وضعيت همچنان ادامه دارد و اگرچه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد گوگل، دانلود از پلي استور را براي ايراني‌ها در دستگاه‌هاي اندرويدي باز كرده، اما در ليست اپليكيشن‌هايي كه نشان داده مي‌شود، نام بسياري از اپليكيشن‌هاي معروف ديده نمي‌شود.

مسلما همراهي از ايران براي دراختيار گذاشتن اپليكيشن‌هاي به‌روز جهاني به عهده كمپاني گوگل است، اما در اين مطلب قصد داريم اين ليست محلي محدود را دور بزنيم و اپليكيشن‌هاي جهاني، جديد و به‌روز را دانلود كنيم.

گوگل براي نشان دادن ليست برنامه‌هاي خود بسيار با احتياط عمل مي‌كند و خيلي زود آدرس IP شما را كه مربوط به ايران است شناسايي مي‌كند. اما گوگل تمام راه‌ها را نبسته و هنوز مي‌توان به شكل‌هاي مختلف از فروشگاه مخصوص اندرويد دانلود كرد. حتي اپليكيشن‌هاي تغيير IP هم كه در ادامه به آن‌ها نياز خواهيم داشت در همين ليست محلي حضور دارند و شما پيش از شروع به خواندن ادامه مطلب، در صورت نداشتن سرويس VPN، مي‌توانيد آن‌‌ها را دانلود كنيد و از آن‌ها براي طي مراحل بعدي استفاده كنيد. با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا بهترين راه‌‌هاي دانلود از گوگل پلي را به شما نشان دهيم.

روش اول: دور زدن فروشگاه اپليكيشن محلي

اگر هم‌اكنون بدون هيچ ابزار تغيير آي پي، وارد اپليكيشن پلي استور شويد، فهرستي ناقص از برنامه‌هاي اندرويد همچون شكل زير را مشاهده خواهيد كرد كه بسيار دير برنامه‌هاي جديد به آن اضافه مي‌شود. اما با برداشتن چند گامي كه در ادامه ذكر خواهد شد، مي‌توانيد به ليست اصلي گوگل پلي دسترسي پيدا كنيد.

قدم اول: همان‌طور كه گفتيم، داشتن وي‌پي‌ان يا هر سرويس تغيير دهنده IP جزئي از ضروريات موفقيت در دسترسي به گوگل پلي است. در اين روش نيز در ابتدا بايد به اين سرويس متصل شويد اما در ادامه براي دانلود اپليكيشن‌ها از گوگل پلي به VPN نياز نخواهد بود.

قدم دوم: به تنظيمات دستگاه برويد و گزينه Apps را پيدا كنيد. به قسمت Apps وارد شويد و Google Play Store را انتخاب كنيد. در اينجا بايد همچون شكل زير گزينه Clear Data را لمس كنيد. با انجام اينكار اطلاعاتي كه گوگل پلي از دستگاه شما دراختيار دارد، حذف خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران clear-data

قدم سوم: وي‌پي‌ان را فعال كنيد و به گوگل پلي وارد شويد. اكنون ليست جهاني را همچون شكل زير خواهيد ديد.

مرجع متخصصين ايران play-store-global

قدم چهارم: بدون اينكه اپليكيشن را ببنديد، با زدن دكمه خانگي يا هوم دستگاه، از گوگل پلي بيرون بياييد و وي‌پي‌ان را غيرفعال كنيد. اكنون اطلاعات جديدي از دستگاه شما در گوگل پلي ذخيره شده و مي‌توانيد از گوگل پلي بازي و برنامه دانلود كنيد.

نكته ۱: اگر پس از قدم چهارم، با رفتن به گوگل پلي دوباره با ليست محلي ايران رو‌به‌رو شديد بايد از ابتدا مراحل را انجام دهيد با اين تفاوت كه اين بار در زمان رسيدن به قدم سوم بايد چند بار با اتصال به وي‌پي‌ان به اپليكيشن وارد و از آن خارج شويد تا گوگل پلي از تقلبي نبودن آي پي شما مطمئن شود.

نكته ۲: حتما به ياد داشته باشيد كه اگر دستگاه شما خاموش شود، لازم است مراحل بالا را دوباره به شكل صحيح انجام دهيد. درواقع پس از انجام روش بالا تا زماني‌كه دستگاه شما به‌صورت مداوم روشن بماند، مي‌توانيد از ليست اصلي و كامل گوگل پلي استفاده كنيد. اما همين كه دستگاه خاموش شد، لازم است دوباره با انجام روش بالا به دور زدن فروشگاه گوگل دست بزنيد!

نكته ۳: براي موفق بودن اين روش به اينترنت با سرعت نسبتا بالا نياز خواهيد داشت.

روش دوم: دانلود APK از گوگل پلي

دومين روشي كه براي دانلود از گوگل پلي وجود دارد، داشتن آدرس آن برنامه يا بازي در پلي استور و مراجعه به اين وب‌سايت است. همان‌طور كه در شكل زير مشاهده مي‌كنيد، شما بايد يا آدرس كامل آن برنامه يا آدرس پكيج آن را دراختيار داشته باشيد تا قادر به دانلود شويد.

مرجع متخصصين ايران download-apk

پس از بدست آوردن آدرس اپليكيشن مدانديشه متخصصين كه در گوگل پلي حضور دارد، بايد آن را در جايگاه مخصوص سايت كپي كنيد و لينك دانلود آن را بدون هيچ دردسر اضافي دريافت كنيد.

مرجع متخصصين ايران apk-download-result

نكته: در صورتي كه آدرس اينترنتي برنامه دلخواه خود را در گوگل پلي نداريد، دانستن تنها نام آن نيز كافي است. به اين صورت كه با دانستن نام اپلكيشن مي‌توانيد آن را در گوگل جست‌وجو كنيد، تا در نتايج اوليه‌ي كه گوگل به شما نشان مي‌دهد آدرس آن اپلكيشن در گوگل پلي را بدست آوريد.

مرجع متخصصين ايران search-google

روش سوم: دانلود به وسيله افزونه كروم

قدم اول: شما حتما بايد به VPN يا هر سرويس ديگري دسترسي داشته باشيد تا IP اينترنتي كشور ديگري به جز ايران را داشته باشيد، در هنگام دانلود نرم‌افزار از گوگل‌پلي نيز حتما بايد به سرويس مدانديشه متخصصين خود متصل شويد.

قدم دوم: به شبكه اجتماعي رسمي افزونه APKDownloader رفته و آخرين نسخه آن را دانلود كنيد. جديدترين نسخه اين افزونه روي كروم 23 به بالا و نسخه جديد فروشگاه Google Play كار مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران APK-Downloader-Chrome-Store

نكته: در صورت دانلود و نصب نشدن افزونه به‌صورت خودكار مي‌توانيد آخرين نسخه اين افزونه را دانلود كنيد. سپس مرورگر گوگل كروم را باز كرده و از قسمت تنظيمات (آچار گوشه سمت راست بالا) settings را انتخاب كنيد و سپس از گزينه‌هاي سمت چپ extensions را برگزينيد، چك مارك Developer Mode را تيك بزنيد. سپس فايل افزونه دانلود شده در قدم دوم را با ماوس انتخاب كرده، كشيده و بر همين صفحه (Extensions) در مرورگر كروم انداخته و سپس دكمه ماوس را راها كنيد تا اين افزونه نصب شود.

قدم چهارم: همين كه اين افزونه نصب شد، بايد با فعال‌سازي وي‌پي‌ان به گوگل پلي برويد. در صفحه هر اپليكيشن همچون شكل زير، دركنار Install گزينه Download APK را خواهيد ديد.

مرجع متخصصين ايران APK-Downloading-Play

قدم پنجم: با كليك روي اين گزينه، پنجره‌اي شبيه به شكل زير باز مي‌شود و از شما درباره اطلاعات اضافي سؤال خواهد پرسيد.در اين محل بايد رايانامه و Device ID دستگاه خود را تايپ كنيد. براي يافتن Device ID بايد كد *#*#8255#*#* را شماره گيري كنيد. شناسه دستگاه شما در برابر گزينه Device ID حضور خواهد داشت. براي وارد كردن رايانامه نيز حتما بايد آن آدرسي را وارد كنيد كه با آن در گوگل پلي نيز نام نويسي كرده‌ايد. همچنين بايد رمز عبور رايانامه خود را وارد كنيد، ممكن است اين كار ترسناك به‌انديشه متخصصين آيد اما اطلاعات ذخيره نخواهد شد. درواقع اين راهي است كه گوگل پلي مطمئن مي‌شود شما قصد دانلود اپليكيشن‌هاي پولي را نداريد و به وسيله رايانامه شما را رهگيري كند. حال كه اطلاعات را وارد كرده‌ايد روي Login كليك كنيد و هر اپليكيشني كه دوست داريد را دانلود كنيد.

مرجع متخصصين ايران APK-Downloading

براي دسترسي و دانلود اپليكيشن‌هاي مختلف از گوگل پلي نياز به انجام هر سه روش فوق نيست و تنها هر كدام از آن‌ها شما را قادر به دريافت اپليكيشن‌ها خواهد كرد. البته همان‌طور كه خود شما نيز متوجه شديد، روش اول به سبب اينكه به شما دسترسي كامل به گوگل پلي براي دريافت هرگونه بازي و اپليكيشن را مي‌دهد، بهترين روش است. روش دوم با توجه به كم بودن مراحل آسان‌ترين روش است و روش سوم نيز در صورتي كه دو روش اول و دوم چاره كار نبود، مي‌تواند به ياري شما بيايد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات