شورولت كلرادو از بهترينهاي كلاس پيكاپ است. مدل ZR2 با تعليق بلندتر نسبت به قبل، محفظه عريضتر، ديفرانسيلهايي با قفل الكتريكي و دمپرهاي مولتيماتيك DSSV مناسب رانندگي در هر جادهاي است.
اما كلرادو ZR2 بايسون؛ پيكاپي كه با تلاش شورولت و تيونينگ American Expedition Vehicles دستخوش زيباسازي ظاهري و بهبود قطعات مكانيكي متعدد شده است. اين خودرو با ايمني بالا، توانايي عبور از مسيرهاي مختلف را دارد. عمدهي تغييرات اين مدل براي حفظ و حراست از بدنهي خودرو هنگام عبور از مسيرهاي دشوار صورت گرفته است تا شاهكار شورولت بدون دردسر و مصون از هر آسيبي راه خود را ادامه دهد. به عنوان مثال، پنج صفحهي ضربهگير (Skid Plate) از جنس فولاد ضدزنگ در قسمت تحتاني خودرو قرار گرفتهاند.
اين صفحات ضدسايش هستند و از قسمت زيرين خودرو در زمان تماس با زمين محافظت ميكنند. سپرهاي جديدي در جلو و عقب كلرادو ZR2 بايسون و از همين جنس ديده ميشوند. علاوه بر آن، سپر جلو به قلاب بومي به منظور وينچ مجهز شده است و در شرايط بحراني قلابهاي يكپارچهي پشتي قابل استفاده هستند. جلو پنجره به طور كلي نو شده و متخصصد حروف بزرگ نام شركت سازنده در عوض لوگوي پاپيون مشهور اين برند، به مدلهايي نظير فورد رنجر و F-150 شباهت دارد. برند AEV هم به عنوان تيونر اين پيكاپ در نقاط مختلف ديده ميشود و بر جذابيت بصري افزوده است.
به لحاظ عملكرد، بايسون همهي امكانات مدل معمول كلرادو ZR2 از جمله ديفرانسيلهاي عقب و جلوي قفلي و دمپرهاي مولتيماتيك DSSV را در بر دارد. البته چرخهاي ۱۷ اينچ و تايرهاي ۳۱ اينچي مختص بايسون طراحي شدهاند. اين چرخها در زير لبههاي گلگير بزرگتر قرار گرفتهاند تا فاصله و فضاي حركت بيشتري در دسترس باشد، همچنين افزايش ارتفاع سيستم تعليق به اندازهي دو اينچ (شبيه به نسخهي استاندارد ZR2) به وجود فضا و فاصلهي بيشتر از زمين كمك ميكند. لولهي تهويهاي كه در تصاوير ديده ميشود جزو پكيج بايسون نيست؛ اما براي كساني كه قصد عبور از آبهاي عميق را دارند، از طريق AEV قابل سفارش است.
پيشرانهي بايسون مشابه كلرادو ZR2 است. دو گزينهي ۳.۶ ليتري V6 به همراه گيربكس هشت سرعته اتوماتيك (به عنوان استاندارد) و نسخهي ۲.۸ ليتري توربو ديزل در كنار گيربكس شش سرعته اتوماتيك آمادهي سفارش هستند. بايسون هم در قالب كابين گسترده و هم كابين گروهي به همراه گارانتي جامع كارخانه عرضه ميشود. طبق اطلاعات شورولت، ZR2 بايسون از نخستين ماه ميلادي سال ۲۰۱۹ و به ارزشي بيش از ۴۳ هزار دلار (مربوط به ZR2 سال ۲۰۱۸) راهي بازار خواهد شد.
هم انديشي ها