نشان تجاري نيسان و خودروهاي اسپرت Z معرفي شد
لوگوي تجاري نيسان با طرح جديد، در كشورهاي انگلستان، پرو، اروگوئه، شيلي و آرژانتين ثبت شده است. اين نشان، حالتي ساده و مينيمال دارد تا نماي سهبعدي و براق گذشته كه شبيه فلز كروم به انديشه متخصصين ميرسيد را به فراموشي بسپارد. چند هفته پيشتر، بيامو نيز نشان تجاري خود را متحول كرد تا حالت دوبعدي را جايگزين نماي سهبعدي كند. البته بيامو از لوگوي جديد فقظ براي مدلهاي مفهومي و تكنمونه استفاده خواهد كرد؛ اما نيسان نشان تجاري جديد را براي تمام محصولات استفاده خواهد كرد. در سال ۲۰۱۹، لوگوي جديد نيسان روي شاسيبلند مفهومي آريا ديده شده بود. با اين اوصاف، نميتوان تغيير نشان تجاري خودروساز ژاپني را نوعي نقليد از بيامو دانست.
در حال حاظر، مدل 370Z تنها خودروي نيسان از سري Z محسوب ميشود. اين مدل، بدون تغيير محسوس در طراحي و تجهيزات متخصص از سال ۲۰۰۹ روي خط توليد قرار داد؛ اما احتمالا امسال با محصولي جديد، جايگزين خواهد شد. اختصاص يك نشان تجاري ويژه به خودروهاي سري Z، عزم جدي نيسان براي گسترش مدلهاي اسپرت و ايجاد يك زيرشاخه جديد در سبد محصولات را نشان ميدهد. سري Z با نام كامل Nissan Z car، از سال ۱۹۶۹ توليد ميشوند و سابقهاي طولاني در خودروسازي ژاپن دارند. پيشتر، داتسون و نيسان 240Z ساخت ۱۹۷۱ با لوگوي اختصاصي و حرف Z توليد شده بودند تا تفاوت اين محصولات با ديگر خودروهاي شركت سازنده را نشان دهند.
ظهور رقباي تازه، جذابيت خودروهاي اسپرت نيسان، شامل 370Z و GT-R را كاهش داده است. با معرفي نشان تجاري جديد، ميتوان اميدوار بود طي يك تا دو سال آينده، تنوع در محصولات اسپرت نيسان ايجاد شود.
هم انديشي ها