رندرهاي جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، كرولا، كوروت و سيويك

مدل‌هاي ۲۰۵۰ خودروهاي محبوب فورد موستانگ، شورولت كوروت، تويوتا كرولا، هوندا سيويك، مرسدس بنز SL، ميني كوپر و جگوار XJ چه ظاهري خواهند داشت؟

يكي از جذابيت‌هاي دنياي خودرو و نمايشگاه‌هاي بزرگ و بين‌المللي، نمايش جديدترين خودروهاي مفهومي است. هر شركتي براي پيش‌نمايش زبان طراحي آينده، خبردادن از توليد محصولي جديد، به‌رخ‌كشيدن توانايي‌هاي تيم طراحي و فناوري، جذب مشتريان نسل جوان و صدها دليل ديگر، هر چند وقت يك ‌بار خودروهاي مفهومي رونمايي مي‌كند.

خودرو مفهومي مي‌تواند براساس هدف سازنده، قابليت حركت داشته باشد يا حتي كابينش هم طراحي نشود. جذاب‌ترين بخش خودروهاي مفهومي طراحي و فناوري‌هايشان است؛ به‌گونه‌اي كه خودروساز مي‌تواند تمام يا بخش كوچكي مثل چراغ عقب خودرو مفهومي را در محصولات توليدي آينده‌اش به‌كار ببرد. گاهي اوقات، مدل مفهومي نمونه‌ي پيش‌توليد خودرو جديد هم محسوب مي‌شود.

تيم طراحي وب‌سايت BudgetDirect تصميم گرفته است با نگاهي به چند دهه بعد، مدل‌هاي مفهومي آينده از خودروهاي محبوب بازار جهاني را نمايش دهد. رندرهاي هفت خودرو شامل شورولت كوروت، تويوتا كرولا، فورد موستانگ، جگوار XJ، مرسدس بنز SL، ميني كوپر و هوندا سيويك با درانديشه متخصصينگرفتن زبان طراحي فعلي شركت و سي سال بعد طراحي شده‌اند.

شورولت كوروت؛ اروپايي‌شدن به‌ هر ارزشي

جديدترين نسل از شورولت كوروت اولين‌بار موتور‌مياني شده و با ارزش رقابتي يكي از خودروهاي اسپرت جذاب بازار است. رندر سال ۲۰۵۰ شورولت كوروت مدلي تمام‌برقي با دو يا چهار موتور در‌انديشه متخصصين‌گرفته‌شده و بسته‌ي باتري با ظرفيت پيمايش چشمگير دارد. طرح موتور‌مياني كوروت C8 در اين رندر حفظ و بدنه با تمركز بر پنل‌هاي بزرگ و دريچه‌هاي هواي چند‌ضلعي تصور شده است.

در نماي جلو، دريچه‌هاي هواي بزرگ با هدف خنك‌كردن موتور برقي محور جلو طراحي شده و سقف و شيشه هم مشابه محصولات كونيگزگ است. طرح رينگ‌ها و چراغ‌هاي جلو يادآور كوروت مدرن است؛ اما بدون ديدن طراحي نماي عقب، نمي‌توان اين رندر را در نمايش اصالت شورولت كوروت تأييد كرد.

تويوتا كرولا؛ پرفروش‌ترين به‌دنبال طراحي جذاب

هيچ شكي نيست تويوتا كرولا يكي از خودروهاي جان‌سخت‌ تاريخ خودروسازي محسوب مي‌شود. درواقع، فروش درخورتوجه اين خودرو مصداق بارز ادعاهاي بزرگ درباره‌ي كيفيت ساخت بي‌نظير كرولا و محصولات بزرگ‌ترين خودروساز ژاپن است. بااين‌حال در چند دهه‌ي گذشته، مدل‌هاي مختلف كرولا با طراحي عجيب‌وغريب كم نديده‌ايم. البته دوازدهمين نسل و جديدترين كرولاي ژاپني‌ها، به‌ويژه در مدل هاچ‌بك جذاب‎تر شده و به‌دنبال رضايت رانندگان جوان‌تر است.

تيم طراحي و مهندسي تويوتا سال ۲۰۱۷ خودرو مفهومي Concept-i را رونمايي كرد كه مدلي تمام‌برقي با هوش مصنوعي و هدف توليد در دهه‌ي ۲۰۲۰ بود. رندري كه مشاهده مي‌كنيد، تركيبي از اين مدل مفهومي با نسل فعلي كرولا است كه مثل چند سال گذشته، طراحي سدان كامكپت پرفروش ژاپني‌ها را عجيب‌ و شلخته كرده است. چراغ‌هاي جلو اين رندر مشابه دوازدهمين كرولا است و رينگ‌هايش هم از روي Concept-i قرض گرفته شده.

فورد موستانگ؛ پوني برقي

هر نسلي از موستانگ جديد كه عرضه مي‌شود، در تعداد طرفداران اين خودرو پوني اصيل آمريكايي تغيير به‌وجود مي‌آورد. هميشه راضي نگه‌داشتن باشگاه هواداران متعصب اين  خودرو محبوب يكي از مأموريت‌هاي دشوار فورد است. در رندر BudgetDirect، موستانگ Mach E به مدل فست‌بك تبديل شده، با تصور اينكه خودرو برقي است.

تيم طراحي BudgetDirect برخلاف طراحان فورد نيازي نيست كه نگران فروش بيشتر يا كمتر موستانگ باشد؛ بنابراين، رندر موستانگ مفهومي ۲۰۵۰ انواع خطوط زاويه‌دار و تيز را با ستون‌هاي A و C مشكي درهم آميخته كه نمايي آشنا، ولي در‌عين‌‌حال تازه به‌وجود آمده است.

جگوار XJ؛ شلوغ‌كاري به ‌سبك انگليسي

سدان لوكس بريتانيايي جگوار XJ از روزهاي گانگستري فاصله گرفته و در آخرين مدلش، لوكس و اشرافي شده است. مدتي پيش، مديران ارشد جگوار برقي‌شدن نسل جديد XJ را تأييد كردند؛ بنابراين، رندر مفهومي ۲۰۵۰ اين خودرو هم تمام‌برقي است.

در نگاه اول، XJ سال ۲۰۵۰ به محصولات جديد اينفينيتي شبيه شده است؛ البته هماهنگي خطوط لبه‌دار جلو و ميانه و عقب ژاپني‌ها در اين رندر ديده نمي‌شود. BudgetDirect از اين رندر امتياز رضايت‌بخشي نمي‌گيرد و اميدواريم XJ سال ۲۰۵۰ شباهتي به اين مدل مفهومي نداشته باشد.

مرسدس بنز SL؛ گالوينگ ۲۰۵۰

شش نسل از گرندتورر اسپرت مرسدس بنز SL توليد شده كه هر كدامشان، به‌خصوص مدل‌هاي ابتدايي، در فهرست جاودانه‌هاي خودروسازي قرار دارند. آخرين SL سال ۲۰۱۱ رونمايي و تا سال ۲۰۲۰ توليد شد و براساس گفته‌هاي منابع معتبر، آلماني‌ها نسل جديد اين خودرو جذاب را با پلتفرم AMG GT در سال ۲۰۲۱ رونمايي مي‌كنند.

رندر ۲۰۵۰ كلاس SL تركيبي از طراحي مدل‌هاي مفهومي سيلور ارو (Silver Arrow) و ويژن گرن توريزمو (AMG Vision Gran Turismo) را نشان مي‌دهد. شايد بهتر باشد مرسدس بنز 300SL كلاسيك را با موتور برقي هم عرضه كند؛ چرا‌كه هنوز‌هم زيبايي بكر و محصوركننده‌اي دارد.

ميني‌كوپر؛ ميني كوچك‌شده

ميني‌كوپر كلاسيك قطعا خودرويي تاريخ‌ساز و از افتخارات خودروسازي بريتانيا بود. نسل جديد ميني كه سال ۲۰۰۱ عرضه شد، بزرگ‌تر و آلماني و بزرگ شده بود. بااين‌حال، تنها بزرگ‌شدن ابعاد بدنه‌ي ميني كافي بود كه طرفداران قديمي محصول جديد با مهندسي بي‌ام‌و را تأييد نكنند.

رندر ۲۰۵۰ ميني‌كوپر ابعادي كوچك‌تر از مدل ۲۰۰۱ دارد و برقي شده است. جلوپنجره هم كاملا‌ پرچم بريتانيا را نشان مي‌دهد كه البته چندان هم با طراحي كلي همخواني ندارد و رندر را به محصولات كپي چيني شبيه كرده است.

هوندا سيويك؛ VTEC آينده

چندي پيش، مدل پروتوتايپ نسل يازدهم سيويك رونمايي شد كه رويكرد محافظه‌كارانه‌ي هوندا را در طراحي اين خودرو پرفروش و محبوب نشان داد؛ اما BudgetDirect در رندر ۲۰۵۰، از سبك ربات‌هاي غول‌پيكر گاندام ژاپني بهره برده كه سيويك را با نمايي شرقي و علمي‌تخيلي همراه كرده است.

باتوجه‌به رندر BudgetDirect براي سال ۲۰۵۰، مي‌توان گفت گِل‌گيرهاي برآمده تا بالاي كاپوت، اسپويلر خاص مشابه مدل CRZ، ارتفاع كم شاسي و شيب ملايم سقف، رندر ۲۰۵۰ هوندا سيويك را تكميل مي‌كند.


از انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، كدام رندر زيباتر است؟ آيا امكان دارد در سال ۲۰۵۰، اين هفت مدل توليدشان متوقف شده باشد يا همچنان در نسل و با طراحي جديد عرضه خواهند شد؟


منبع budgetdirect

از سراسر وب

  انديشه متخصصينات
كاراكتر باقي مانده

بيشتر بخوانيد