ميني باگي، نسخهي اختصاصي رالي داكار، رونمايي شد
شركت بريتانيايي ميني (MINI) به همراه تيم مسابقهي آلماني ايكس-ريد (X-raid)، از جديدترين محصول خود براي شركت در مسابقات رالي داكار (Dakar) رونمايي كردند. متخصصات ميني و ايكس-ريد براي اولين بار، با دو خودروي متفاوت در سرسختترين مسابقات رالي جهان شركت خواهند داشت. علاوه بر نسخهي بهينهسازي شدهي مدل تمام چرخ محرك ميني جان كوپر رالي (MINI John Cooper Works Rally) كه در مسابقات رالي داكار سال ۲۰۱۷ در مقام ششم قرار گرفت، مدل باگي (Buggy) در مسابقات سال ۲۰۱۸ كه از پايتخت كشور پرو، در ليما آغاز ميشود، شركت داده خواهد شد.
سباستين مكنسن، قائم مقام ارشد ميني در مراسم رونمايي از خودروهاي رالي جديد اين شركت در پاريس گفت:
با داشتن اين دو خودروي جديد، قويترين خانواده از محصولات ميني كه تا به حال در مسابقات رالي داكار شركت داشتهاند، در اختيار داريم.
دليل ساخت خودروي جديد باگي ميني، به قوانين مسابقات رالي داكار و مزيتهاي خودروهاي دو ديفرانسيل مربوط ميشود. شيون كاندات، مدير تيم ايكس-ريد در مراسم رونمايي پروژهي باگي ميني گفت:
ساخت اين خودرو، بزرگترين پروژهاي است كه تيم ما تا حالا به آن پرداخته است؛ تيم ما نهايت تلاش خود را در اين پروژه بهكار گرفته است.
ميني باگي رالي، از پيشرانهي ديزلي ۶ سيلندر خطي توربوشارژ با حجم سه ليتر، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نيوتنمتر گشتاور استفاده ميكند. جعبهدنده، سيستم انتقال قدرت و فناوري توربوشارژ كه بر پايه توئين توربوي بيامو ساخته شده است، كاملا در ميني باگي بازطراحي شدهاند. مدل بهينهسازي شدهي ميني كوپر رالي نيز از همين پيشرانه استفاده ميكند.
ميلههاي محافظتي كاملا جديد ميني باگي و رالي، حداكثر امنيت ممكن را براي راننده و نقشه خوان فراهم ميكنند؛ بدنهي اين دو خودرو از پلاستيك فيبركربن تقويت شده (CFRP) و كولار (Kevlar) ساخته شده است. طراحي بدنهي ميني باگي با همكاري نزديك دپارتمان طراحي ميني انجام شده است تا علاوه بر حفظ ظاهر باگي ، آيروديناميك آن نيز بهبود داده شود.
همكاري ميني و تيم ايكس-ريد كه تا بحال چهار مقام قهرماني پياپي، از سالهاي ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ را در پي داشته است، بيشتر از هميشه نزديك خواهد شد.
هم انديشي ها