فروش چشمگير خودروهاي برقي در نروژ

چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با افزايش آمار فروش خودرو الكتريكي در نروژ، تقريبا‌ نيمي از خودروهاي جديد در اين كشور را محصولات برقي تشكيل مي‌دهند.
تبليغات

نروژ به بهشت خودروهاي تمام‌الكتريكي تبديل شده ​و تقريبا نيمي از خودروهاي جديد فروخته‌شده در اين كشور در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹ برقي هستند. سال گذشته، خودروهاي الكتريكي تقريبا بيش از يك‌چهارم كل فروش در اين كشور را تشكيل مي‌دادند؛ اما آمارهاي جديد نشان مي‌دهد ميزان فروش خودرو الكتريكي در اين كشور در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، افزايش زيادي يافته است.

مرجع متخصصين ايران Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

۴۸.۴ درصد از خودروهاي جديد فروخته‌شده از ژانويه تا ژوئن در نروژ الكتريكي هستند و اين نشان مي‌دهد نروژ كشوري پيشرو در فروش خودرو الكتريكي است. فروش سرانه‌ي خودرو برقي در نروژ با اختلافي نسبتا‌ درخورتوجه در مقايسه با ساير كشورها، در رتبه‌اي عالي قرار مي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران volkswagen e-golf / فولكس واگن گلف برقي

هدف دولت نروژ اين است كه تا اواسط دهه‌ي آينده‌ي ميلادي، استفاده از وسايل نقليه‌ي ديزلي و بنزيني را ممنوع و خودروهاي الكتريكي را از ماليات واردات سنگين اعمال‌شده براي خودروهاي بنزيني معاف كند. علاوه بر اين، در نروژ تخفيف‌هاي پاركينگ و عوارض و كرايه‌ي خودرو براي محصولات برقي در انديشه متخصصين گرفته شده است.

مرجع متخصصين ايران renault zoe / رنو زوئي

كشور كوچك نروژ به نوعي به محل آزمايش جهاني براي وسايل نقليه‌ي الكتريكي و زيرساخت‌هاي مرتبط با آن تبديل شده است. چين و ايالات متحده‌ي آمريكا ممكن است آمار فروش بسيار بيشتري داشته باشند؛ اما اگر نسبت تعداد خودروهاي الكتريكي را به كل خودروهاي موجود در جاده‌هاي اين كشورها در انديشه متخصصين بگيريم، متوجه مي‌شويم هيچ كشوري به اندازه‌ي نروژ خودرو برقي ندارد.

مرجع متخصصين ايران KIA SOUL EV / كيا سول

تسلا هم‌اكنون با فروش ۳,۷۶۰ دستگاه خودرو الكتريكي در ژوئن، سهم ۲۴.۵ درصدي از بازار نروژ را به خود اختصاص داده و به‌عنوان برند شماره‌يك و پرفروش در اين كشور شناخته مي‌شود. بيشتر فروش تسلا به مدل ۳ مربوط است؛ در حالي كه خودروهاي گران‌ارزش مدل اس و مدل ايكس در مقايسه با سال‌هاي گذشته، با كاهش فروش روبه‌رو شده‌اند. افزون بر اين، تسلاي مدل ۳ در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۹، در مجموع به‌ پرفروش‌ترين خودرو بازار نروژ تبديل شد.

مرجع متخصصين ايران nissan leaf / نيسان ليف

برخي خودروسازان مانند هيونداي، كيا، نيسان و رنو نيز با استراتژي توليد خودرو الكتريكي نروژ پيشرفت كرده‌اند؛ زيرا آن‌ها هم از جمله شركت‌هايي هستند كه خودروهاي تمام‌الكتريكي را به‌جاي مدل‌هاي هيبريدي و پلاگين هيبريدي ارائه مي‌دهند. انتظار مي‌رود فورد و مرسدس بنز هم از سال آينده با توليد اين مدل‌ خودروها خود به اين جمع بپيوندند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات