پيش نمايش مدل برقي رنو مگان معرفي شد

مگان ويژن، يك هاچبك اندازه متوسط مفهومي است كه پيشرانه تمام برقي دارد و احتمالا در آينده نزديك توليد انبوه خواهد شد.

مگان امروزي، با بدنه هاچبك ۵در توليد مي‌شود و فروش بسيار خوبي در اروپا دارد. اين محصول، احتمالا سال آينده با پيشرانه تمام برقي و بدنه نزديك به كراس‌اور اندازه متوسط توليد خواهد شد. مدل مفهومي مگان اي‌ويژه (eVision) پيش‌نمايش اين محصول را نشان مي‌دهد و اثباتي بر تلاش رنو براي فعاليت گسترده در صنعت خودروهاي برقي است. 

در نماي رو‌به‌رو مگان اي‌ويژه، حالت سنتي چراغ‌هاي رنو با طرحي مدرن ديده مي‌شود. با وجود پيشرانه برقي، جلوپنجره بسته و حذف شده است تا حالتي يك‌پارچه با سپر داشته باشد. اين حالت به طراحان اجازه داده است تا چراغ‌هاي كوچك LED را به محدوده نشان تجاري اضافه و نوعي روشنايي سرتاسري ايجاد كنند. حجم‌دهي سپر و كاپوت نيز به گونه‌اي است كه حالت اسپرت و قدرتمند مگان را تقويت مي‌كند.

در نماي جانبي، چرخ‌هاي ۲۰ اينچ با تايرهاي كنتيننتال ۲۴۵ ميلي‌متري وجود دارند. حالت خاص رينگ‌ها با خطوط بريده، در ركاب نيز ديده مي‌شود. با هدف بهبود زيبايي و تقويت آيروديناميك، دستگيره‌هاي جهنده (Flush handle) و دوربين جاي‌گزين آينه بغل، براي مگان برقي استفاده شده‌اند. ديگر نكته جذاب در اين خودرو، استفاده از رنگ طلايي با حالت سايه روشن، روي سقف و سپرهاي طرفين است كه نشانه‌هايي از رنگ سازماني رنو در مسابقات سرعت (مثل فرمول يك) و لوگو شركت سازنده را تداعي مي‌كند.

در نماي پشت، خميدگي ملايم و حجم‌دهي استادانه روي گلگيرها و سپر عقب، بسيار چشم‌نواز است. چراغ‌هاي LED با پهناي كم و حالت زيگزاگ، هماهنگي جالبي با طرح خطوط روي سپر و چرخ‌ها دارد. حذف دستگيره براي درپوش صندوق و ايجاد حفره‌هايي شبيه خروجي اگزوز در سپر عقب، ديگر نكته‌هاي جالب در مگان اي‌ويژن هستند.

مدل مفهومي از مگان برقي، داراي باتري ۶۰ كيلووات ساعتي است كه انرژي لازم براي يك موتور الكتريكي ۲۱۵ اسب‌بخار را فراهم مي‌كند. گشتاور اين پيشرانه، ۳۰۰ نيوتن‌متر است و سرعت‌گيري صفر تا ۱۰۰ كيلومتربرساعت در زمان كمتر از ۸ ثانيه خواهد داشت. مديران رنو ادعا مي‌كنند، نمونه نهايي از مگان برقي، شعاع حركتي ۴۵۰ كيلومتر خواهد داشت.

پلتفرم CMF-EV براي مگان الكتريكي، حاصل همكاري مشترك مهندسان در گروه خودروسازي رنو، نيسان و ميتسوبيشي است و براي محصولات متنوع برقي ساخت اين برندها در آينده استفاده خواهد شد. در اين معماري، اندازه نسبتا كوچك موتور برقي، امكان چيدن افقي يا عمودي باتري‌ها و نصب چرخ‌ها در گوشه‌هاي خودرو براي بهبود فضاي كابين و فرمان‌پذيري، مورد توجه قرار گرفته است.


منبع motor1

از سراسر وب

  انديشه متخصصينات
كاراكتر باقي مانده

بيشتر بخوانيد