شاسي بلند آف‌رود پرودرايو هانتر با ارزش ميليون دلاري ساخته مي‌شود

مرجع متخصصين ايران شاسي بلند آف‌رود پرودرايو هانتر با ارزش ميليون دلاري ساخته مي‌شود

پرودرايو از نسخه‌ي مسابقه‌اي خودروي رالي هانتر رونمايي كرد كه از پيشرانه‌اي با قدرت ۵۰۰ اسب‌ بخار و جعبه‌دنده پيشرفته بهره مي‌برد و تا پايان سال ۲۰۲۱ و با ارزش حدود ۱٫۳۸ ميليون دلار عرضه خواهد شد.

رالي داكار بدون شك يكي از طاقت‌فرساترين رويدادهاي اتومبيل‌راني در جهان است. اين مسابقه ۱۴ روزه، رقبا (در بخش خودرو و موتورسيكلت) را در مقابل مراحلي قرار مي‌دهد كه مي‌توانند تا ۹۰۱ كيلومتر (۵۶۰ مايل) ادامه داشته باشند. به گزارش موتوروان، شركت پرودرايو (Prodrive) به‌ دنبال فروش نسخه‌ي جاده‌اي خودروي مسابقه‌اي هانتر (Hunter) است كه طي سال جاري در مسابقات رالي داكار شركت كرد. اين نسخه براي مسيرهاي آف‌رود بسيار مناسب خواهد بود و بدون شك مي‌تواند علاقه‌مندان بسياري را به خود جذب كند.

مرجع متخصصين ايران خودروي شاسي بلند آفرود پرودرايو بي آر ايكس هانتر / Prodrive Hunter Offroad SUV در بيابان

برخلاف بسياري از خودروهاي مسابقه‌اي كه وارد بازار محصولات جاده‌اي مي‌شوند، پرودرايو هانتر عمدتا از ابعاد، سيستم تعليق و شاسي يكساني با رقبا برخوردار است. نماي بيروني خودرو تا حد زيادي دست‌نخورده باقي مانده است؛ اما فضاي داخل كابين داستان بسيار متفاوتي دارد. البته برنامه‌هايي وجود دارد كه ظاهر بيروني زيبايي بيشتري براي عابران پياده داشته باشد. 

به گزارش Carscoops، پرودرايو هانتر از بدنه‌اي بهره مي‌برد كه توسط ايان كالوم، مدير پيشين جگوار، طراحي شده است و درحالي‌كه ناني روما، راننده اسپانيايي، پشت فرمان اين خودرو قرار داشت، در مسابقات رالي داكار امسال پنجم شد. تعداد اندكي تغيير در مدل توليدي اين خودرو ايجاد خواهد شد؛ اما در بيشتر موارد، بسيار شبيه به مدل مسابقه‌اي است.

مرجع متخصصين ايران نماي عقب خودروي شاسي بلند آفرود پرودرايو هانتر / Prodrive Hunter Offroad SUV قرمز رنگ

برخلاف روال معمول براي تبديل اين خودروي مسابقه‌اي به مدل جاده‌اي، شركت انگليسي تصميم به اضافه كردن قدرت پيشرانه گرفت. از آنجا كه طبق مقررات رالي داكار، قدرت پيشرانه‌ي ۳٫۵ ليتري توئين توربو اكوبوست (ساخت فورد) BRX هانتر به ۴۰۰ اسب‌ بخار محدود شده بود، افزايش قدرت آن كار چندان دشواري به انديشه متخصصين نمي‌رسد. پس از مراحل آزمايش گسترده روي دينامومتر پرودرايو، همين پيشرانه‌ V6 اكنون قادر است ۵۰۰ اسب‌ بخار قدرت توليد كند. با توجه به افزايش قدرت پيشرانه‌ي پيشرفته، جعبه‌دنده پيچيده‌تري ساخته مي‌‌شود كه براي استفاده در جاده مناسب‌تر باشد.

ديو ريچاردز، بنيان‌گذار و مديرعامل پرودرايو، در اين زمينه گفت:

هيچ فردي قبلاً خودرويي مانند هانتر نساخته است. تصور كنيد يك خودروي جاده‌اي قادر به عبور از تپه‌هاي شني با سرعت ۱۶۰ كيلومتر بر ساعت باشد و اين كار را در مسيري حدود ۴۸۰ كيلومتر (۳۰۰ مايل) ادامه دهد؛ زيرا مخزن سوخت بسيار بزرگي دارد.

مرجع متخصصين ايران كابين خودروي شاسي بلند آفرود پرودرايو هانتر / Prodrive Hunter Offroad SUV قرمز رنگ

تيمي كه با خودروي پرودرايو در مسابقات رالي داكار شركت كرده بود، با اشكالات بسيار زيادي مواجه شد؛ اما اين اشكالات باعث شد پرودرايو تلاش‌هاي زيادي براي بهبود نسخه‌ي مسابقه‌اي و در آينده نسخه‌ي جاده‌اي انجام بدهد. از جمله اشكالاتي كه براي تيم‌ها به وجود آمد، ناوبري و لاستيك‌هاي كوچك و ضعيف بود كه باعث شد سباستين لوب،‌ راننده‌ي افسانه‌اي مسابقات اتومبيل‌راني، پس از تمام شدن لاستيك خودرو از دور رقابت كنار برود.

ديو ريچاردز افزود:

هنگامي كه ما براي اولين‌ بار ايده‌ي توليد خودروي جاده‌اي را داشتيم، در فكر ساخت نسخه‌اي تضعيف‌شده بوديم؛ اما از ماه ژانويه تصميم گرفتيم مسير ديگري را طي كنيم. قدرت به حدود ۵۰۰ اسب ‌بخار و حتي بيشتر از خودروهاي مسابقه‌اي رسيده و به‌علاوه يك جعبه‌دنده‌ي پيشرفته و كابين به‌روز‌شده مورد استفاده قرار گرفته است. واضح است كه رانندگي با اين خودرو بايد راحت‌تر از مدل‌هاي مخصوص رالي داكار باشد. ما در حال كار روي امكانات خودرو هستيم. ايان كالوم و تيمش در حال كار روي اين موارد هستند.

مثل هميشه، پرودرايو با تلاش‌هاي اميدواركننده در بازار محصولات جاده‌اي و اتومبيل‌راني در انتظار سال آينده است. وقتي فرايند توسعه‌ي مدل جاده‌اي به پايان برسد، نسخه‌ي نهايي تا پايان سال جاري با ارزشي در حدود ۱ ميليون پوند (۱٫۳۸ ميليون دلار طبق نرخ ارز فعلي) به بازار عرضه مي‌‌شود.


منبع carscoops motor1

از سراسر وب

  انديشه متخصصينات
كاراكتر باقي مانده

بيشتر بخوانيد