نگاهي به عجيب‌ترين كانسپت‌هاي خودروي اپل

شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تصاوير رندر منتشرشده از كانسپت‌هاي خودروي اپل، تركيب عجيب محصولات اين شركت با خودروهاي معروف را به نمايش مي‌گذارند.
تبليغات

بر اساس گزارش 9to5Mac، اپل به فروش محصولات هوشمندي مانند تلفن همراه، تبلت و رايانه معروف است؛ اما اكنون مدتي است كه اطلاعاتي درباره‌ي توليد خودروي الكتريكي توسط اين شركت منتشر مي‌شود. در طول سال‌هاي گذشته تصاوير متعددي از كانسپت خودروي اپل با نام احتمالي Apple Car ديده‌ايم؛ اما به‌تازگي يك وب‌سايت مقايسه‌ي‌ ليزينگ با نام Leasefetcher، اتومبيل‌هاي معروف و محصولات مختلف اپل را با هم تركيب و نتيجه‌ي آن را به‌صورت  تصاوير رندر منتشر كرده است.

اين وب‌سايت در توضيح مدل‌هاي تركيبي خود از كانسپت احتمالي خودروي آينده اپل، مي‌گويد:

ما با تركيب چند مدل خودروي معروف با محصولات اپل، اين رندرها را از كانسپت احتمالي Apple EV تهيه كرده‌ايم. آيا مي‌توانيد مسابقه دادن يكي از اين خودروها را در بزرگراه تصور كنيد؟

در ادامه مي‌توانيد تصويري كه Leasefetcher پس از تركيب نيسان GT-R و آيفون ۱۲ پرو به دست آورده است مشاهده كنيد:

مرجع متخصصين ايران كانسپت اپل

در توضيحات اين كانسپت آمده است:

هنگامي كه از خودروهاي متوسط مخصوص خانواده فاصله مي‌گيريم، نيسان GT-R اسپرت را مشاهده مي‌كنيم. اين ابرخودروي جذاب در طول سال‌ها بارها مورد مطالعه قرار گرفته و نيسان هرگز به عملكرد، طراحي و هندلينگ متوسط رضايت نداده است.از سوي ديگر، اپل واقعا پس از توليد آيفون ۱۲ محصولات ديگر خود را پشت سر گذاشته است. نسخه‌ي استاندارد اين محصول با صفحه‌نمايش ۶٫۱ اينچي Super Retina XDR همراه است. اين دستگاه از جنس فولاد ضد زنگ و در برابر نفوذ آب مقاوم است (IP68). در آيفون ۱۲ از تراشه A14 Bionic استفاده شده و اين دستگاه از اينترنت نسل پنجم همراهي مي‌كند. با توجه به مشخصاتي كه از اين دستگاه اعلام شد، مشخص است كه جديدترين تلفن همراه اپل يك دستگاه چشمگير است كه مي‌توان در موارد بسياري از آن استفاده كرد.اگر اپل قصد داشته باشد با اولين اقدام خود در زمينه توليد خودروهاي الكتريكي، يك گام مستحكم بردارد، نيسان GT-R يك پلتفرم عالي براي تركيب با جديدترين محصول اين شركت است و مي‌توان نتيجه حاصل را يكي از بهترين كانسپت‌هاي ساخته‌شده در دنياي خودروهاي الكتريكي دانست. رندر ما با رنگ نقره‌اي نيسان (Nissan’s Ultimate Silver) طراحي شده و داراي دستگيره‌هاي دري است كه از دكمه‌هاي آيفون ۱۲ پرو الهام گرفته شده‌اند. علاوه بر اين، ۳ چراغ جلو براي نشان دادن دوربين سه‌گانه و يك جلوپنجره به شكل لبه‌هاي بالا/ پايين آيفون ۱۲، طراحي اين خودرو را به موبايل مورد انديشه متخصصين نزديك‌تر مي‌كنند. اساسا اين كانسپت با احترام به سبك مينيماليستي اپل كه به‌نوعي امضاي اين شركت تلقي مي‌شود، طراحي شده است.

يكي ديگر از طراحي‌هاي منتشرشده توسط Leasefetcher، كانسپتي است كه از تركيب تويوتا سوپرا (Toyota Supra) با آيپاد كلاسيك (iPod Classic) خلق شده و زيبايي هر دو را درون خود جاي داده است. در ادامه مي‌توانيد تصوير اين خودرو را مشاهده كنيد:

مرجع متخصصين ايران كانسپت خودروي اپل

در توضيحات اين كانسپت آمده است:

تويوتا سوپرا يك خودروي بسيار زيبا است و واقعا شبيه به ديگر محصولات اين شركت نيست. تركيب اين خودرو با محصولات اپل به‌عنوان اولين خودروي الكتريكي اين شركت منطقي به انديشه متخصصين مي‌رسد. سوپرا به يك موتور ۶ سيلندر خطي تند ۳ ليتري مجهز است كه مي‌تواند ۳۸۲ اسب‌ بخار قدرت توليد كند. اين ويژگي مي‌تواند براي خودروي اپل مهم باشد.به همين ترتيب، iPod Classic يكي از قدرتمندترين آيپادهاي اپل بود و هنگامي كه در سال ۲۰۱۴، پس از ۷ سال، توليد آن متوقف شد، واقعا يك دوره‌ي خاص در محصولات اين شركت به پايان رسيد. اين دستگاه تا حداكثر ۱۶۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي به متخصص خود ارائه مي‌داد و مي‌توانست در خود ۴۰ هزار آهنگ را جاي بدهد. رندر ما سوپراي اسپرت و آيپاد كلاسيك معروف را با يكديگر تركيب كرده است. در اين كانسپت نيز از اجزاي محصول اپل در طراحي الهام گرفته شده است. براي مثال از شكل دكمه‌هاي آيپاد كلاسيك در بخشي از طراحي اين خودروي الكتريكي نقره‌اي‌رنگ استفاده و جلوپنجره سه بخشي سوپرا با يك مدل صاف و مينيماليستي جايگزين شده است و لوگوي اپل در مركز آن قرار دارد.

تصاوير رندر ديگري نيز توسط اين وب‌سايت منتشر شده‌اند كه شامل تركيب‌هايي از تويوتا Ioniq Electric و ماوس اپل (Apple Mouse)، هوندا E و آي‌مك G3 و در نهايت كيا Soul EV و iMac Pro مي‌شوند. در ادامه تصاوير اين محصولات را مشاهده مي‌كنيد:

مرجع متخصصين ايران كانسپت خودروي اپل
مرجع متخصصين ايران كانسپت خودروي اپل
مرجع متخصصين ايران كانسپت خودروي اپل

انديشه متخصصين شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي رندر كانسپت‌هاي منتشرشده توسط اين وب‌سايت چيست؟ آيا به انديشه متخصصين شما اپل از چنين تركيب‌هايي براي ساخت محصول بعدي خود الهام مي‌گيرد؟ 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات