يادگيري استفاده از ايموجي براي نام فايل در ويندوز 10

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كاربران مي‌توانند با استفاده از يك روش آسان، براي نام فايل‌ها و فولدرهاي ويندوز ۱۰ به‌جاي كلمه از ايموجي استفاده كنند.
تبليغات

اين روزها استفاده از ايموجي يكي از بهترين روش‌ها براي انتقال احساسات محسوب مي‌شود. تصور كنيد در حال نوشتن پيامي هستيد و دوست داريد فرد مقابل احساس شما را در آن لحظه بداند. مطمئناً متن خالي نمي‌تواند اين كار را به‌طور كامل انجام دهد؛ درنتيجه استفاده از ايموجي بهترين راه براي اين كار است. اما آيا از اين مطلب اطلاع داريد كه مي‌توان از شكلك‌هاي جذاب كيبورد در پلتفرم‌هاي ديگري مانند رايانه شخصي نيز استفاده كرد. شما مي‌توانيد از ايموجي تقريباً در همه نرم‌افزارهاي موجود در رايانه استفاده كنيد. حتي مي‌توان در ويندوز ۱۰ از شكلك‌ها به‌جاي نام فولدر و فايل‌ها استفاده كرد.

از ايموجي در نام فايل‌ها و فولدرها استفاده كنيد

اگر تاكنون از ايموجي‌هاي موجود در ويندوز ۱۰ استفاده نكرده‌ايد ابتدا بايد نحوه انجام اين كار را ياد بگيريد. به لطف برنامه داخلي اين سيستم‌عامل كه اجازه استفاده از ايموجي‌هاي مختلف را به متخصص مي‌دهد، اين كار بسيار ساده است. براي باز شدن كيبورد ايموجي موجود در ويندوز ۱۰ دو راه وجود دارد؛ اولين روش استفاده از كليد تركيبي « . + Win» كه بلافاصله براي شما كيبورد مذكور را باز مي‌كند. روش دوم به همين شكل است؛ اما به‌جاي نقطه بايد از كليد ؛ (نقطه ويرگول) استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران

براي اضافه كردن ايموجي به ‌نام يك فايل يا فولدر كافي است هنگامي كه قصد انجام اين كار را داريد، با استفاده از كليدهاي تركيبي، كيبورد مد انديشه متخصصين را باز كنيد. مي‌توانيد براي پيدا كردن ايموجي دلخواه خود آن را در ميان ديگر شكلك‌ها جست‌وجو يا با نوشتن عبارت مشابه شكلك در بالاي كيبورد آن را به‌راحتي پيدا كنيد. براي مثال مي‌توانيد براي پيدا كردن ايموجي سگ، اين كلمه را در نوار بالايي تايپ كنيد تا شكلك مرتبط با آن نمايش داده شود. پس از پيدا كردن ايموجي مدانديشه متخصصين روي آن كليك كنيد يا دكمه اينتر را بزنيد.

مرجع متخصصين ايران  استفاده از ايموجي به عوان نام فايل

به همين راحتي مي‌توان به‌جاي كلمات، از ايموجي در نام فايل‌ها و فولدرها استفاده كرد.

مرجع متخصصين ايران

يونيكد امكان استفاده از ايموجي در نام فايل را فراهم مي‌كند

تمام اين كارها به لطف وجود يونيكد (Unicode) است. يونيكد شامل كاراكترهايي براي همه سيستم‌هاي نوشتاري جهان از جمله مدرن و باستاني مي‌شود. شكلك و نمادهاي مختلف ديگر نيز در اين دسته قرار مي‌گيرند.

ايموجي‌ها در بخش‌هاي مختلف عموما به شكل رنگي ديده مي‌شوند؛ اما هنگامي كه از ايموجي در نام فايل يا فولدر استفاده مي‌شود، اين كاراكترها ديگر رنگي نيستند. متخصص پس از استفاده از ايموجي در نام فايل‎‌ها، با كاراكترهاي سياه و سفيد روبه‌رو مي‌شود؛ دقيقاً مانند زماني‌كه آن‌ها را در نوت‌پد تايپ مي‌كنيم.

به‌لطف يونيكد، هر برنامه‌اي با توانايي همراهي از كاراكترهاي استاندارد، مي‌تواند از ايموجي‌هاي موجود در فونت‌هاي استاندارد نيز استفاده كند. استفاده از شكلك در نام فايل دقيقاً مانند استفاده از يك كاراكتر يا نماد از زبان ديگر است.

اشكالاتي كه ممكن است براي متخصصان رخ دهد

برنامه Windows Command Prompt كلاسيك نمي‌تواند ايموجي را نشان دهد

ممكن است زماني‌كه از ايموجي در نام فايل‌هاي خود استفاده مي‌كنيد، در برخي از برنامه‌ها با اشكال روبه‌رو شويد. اگر برخي از برنامه‌ها از كاراكترهاي يونيكد همراهي نكنند، ممكن است براي فايل‌هايي كه از ايموجي در نام آن‌ها استفاده شده است اشكال ايجاد كنند.

به‌عنوان مثال Windows Command Prompt كلاسيك نمي‌تواند كاراكترهاي ايموجي را به‌درستي در نام پرونده نشان دهد، اما PowerShell و Microsoft Windows Terminal جديد هر دو مي‌توانند به درستي اين كار را انجام دهند.

مرجع متخصصين ايران  استفاده از ايموجي به عوان نام فايل

به‌طور كلي مي‌توانيد در بيشتر مواقع از ايموجي به‌عنوان نام فايل يا فولدر استفاده كنيد. اگر پس از استفاده از اين روش به اشكال برخورديد مي‌توانيد به‌راحتي نام فايل مد انديشه متخصصين را تغيير دهيد. هميشه مي‌توانيد File Explorer را باز كنيد و نام پرونده‌ها و پوشه‌هاي آسيب‌ديده را تغيير دهيد تا كاراكترهاي شكلك حذف شوند. سپس مي‌توانيد از آن فايل‌ها در برنامه‌هايي استفاده كنيد كه به درستي از نام پرونده‌هاي ايموجي همراهي نمي‌كنند.

موارد ديگري نيز در ويندوز ۱۰ وجود دارد كه مي‌توان به وسيله آن‌ها تجربه متخصصي جذاب‌تري داشت. اگر درباره اين مسئله اطلاعاتي داريد آن را با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به اشتراك بگذاريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات