مك ميني اپل با تراشه M1 رونمايي شد

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل دقايقي پيش در جريان مراسم خود كه با محوريت تراشه‌ي اختصاصي M1 برگزار شده، نسل جديد رايانه ‌مك ‌ميني را مبتني بر اين تراشه رونمايي كرد.
تبليغات

اپل در جريان برگزاري مراسم One More Thing خود كه به معرفي محصولات مبتني بر تراشه‌ي اختصاصي M1 اختصاص دارد، از جديدترين مك ميني خود مبتني بر اين تراشه رونمايي كرد. مك ميني جديد به واسطه بهره‌گيري از تراشه‌ي M1 نه‌تنها براساس ادعاي اپل از انديشه متخصصين عملكرد حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد، بلكه با كاهش ۱۰۰ دلاري ارزش نيز همراه شده است. 

اطلاعات ارائه شده توسط اپل نشان از اين دارد كه مك ميني‌ در مقايسه با نسل گذشته كه از يك پردازنده ۴ هسته‌اي بهره مي‌برد، ۳ برابر سريع‌تر شده است. اين افزايش سرعت عملكرد تنها محدود به سرعت پردازشي نيست، چراكه سرعت پردازش گرافيكي نسل جديد مك ميني در مقايسه با نسل گذشته بيش از ۶ برابر افزايش پيدا كرده است. اپل در زمان رونمايي از اين محصول، آن را گزينه‌ي مناسبي براي افرادي خواند كه با پردازش‌هاي گرافيكي سنگين سر و كار دارند. مك ميني از انديشه متخصصين عملكرد در مقايسه با بهترين رقيب ويندوزي خود، از انديشه متخصصين سايز ۱۰ برابر كوچك‌تر است، حال آنكه از انديشه متخصصين عملكرد ۵ برابر بهتر از رقيب غول پيكر خود است. 

مرجع متخصصين ايران پنل پشنتي مك ميني اپل

تراشه M1 اپل قادر است تا از پردازش‌هاي مرتبط با يادگيري عميق نيز همراهي كند و اين كار را بهتر از گذشته انجام مي‌دهد، بطوريكه اپل‌ ميني از انديشه متخصصين پردازش تسك‌هاي مرتبط با يادگيري ماشين ۱۵ برابر سريع‌تر از نسل گذشته عمل مي‌كند. عملكرد بهبود يافته مك‌ميني از انديشه متخصصين پردازش مرتبط با يادگيري ماشين به واسطه‌ي ۱۶ هسته‌ي پردازشي عصبي به دست آمده است. 

مك‌ميني از وجود دو درگاه USB-C بهره مي‌برد كه از ارتباط تاندربولت و USB 4 همراهي مي‌كند. همچنين بايد به دو درگاه USB-A، اترنت و يك جك هدفون اشاره كرد. ضمنا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه به ادعاي اپل، مصرف انرژي مك‌ميني جديد در مقايسه با نسل گذشته ۶۰ درصد بهبود يافته است. 

مرجع متخصصين ايران مك ميني ۲۰۲۱ با پردازنده M1
مرجع متخصصين ايران مك ميني اپل
مرجع متخصصين ايران مك ميني ۲۰۲۱ اپل
مرجع متخصصين ايران مك ميني ۲۰۲۱ با پردازنده M1

از ديگر قابليت‌‌هاي مك ميني بايد به همراهي از نمايشگري با رزولوشن 6K اشاره كرد.همچنين بايد به همراهي از حافظه‌ي رم تا ۱۶ گيگابايت و همچنين حافظه‌ي SSD تا ۲ ترابايت اشاره كرد. همان‌طور كه اشاره كرديم، نسخه‌ي پايه مك ميني در مقايسه با نسل گذشته ۱۰۰ دلار ارزان‌تر شده و با برچسب ارزش ۶۶۹ دلاري راهي بازار خواهد شد. اين نسخه با حافظه‌ي ذخيره‌سازي ۲۵۶ گيگابايتي و همچنين حافظه‌ي رم ۸ گيگابايتي راهي بازار مي‌شود. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات