زوجي با پرداخت ۵۸۷ دلار كارمزد، ازدواج خود را روي بلاك ‌چين اتريوم ثبت كردند

سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
زوجي كاليفرنيايي با تبديل كردن حلقه‌هاي ازدواج به توكن، ازدواج خود را روي بلاك‌چين اتريوم ابدي كردند.
تبليغات

به گزارش كوين‌تلگراف، ربكا رُز و پيتر كاچرجينسكي، متخصصان صرافي ارز ديجيتال كوين بيس، ازدواج رسمي خود را با استفاده از بلاك‌چين اتريوم اعلام كردند. در ۱۴ فروردين رز با ارسال توييتي اعلام كرد كه اين زوج در ۲۴ اسفند هم به‌صورت فيزيكي و هم مجازي ازدواج خود را رسمي كرده‌اند.

اغلب مردم در جاهاي مقدس، در ساحل يا در كوه ازدواج مي‎‌كنند. پتر و من، اغلب مردم نيستيم. ما در بلاك‌چين با هم ازدواج كرده‌ايم. ربكا رز (@rgoldilox) 

علاوه بر برگزاري مراسم ازدواج، داماد با نوشتن يك قرارداد هوشمند اتريوم به نام تابات كه به معناي حلقه است، حلقه‌هايي را به‌صورت NFT به توكن تبديل كرد و سپس اين توكن‌هاي TBT را به والت‌هاي خود و عروس فرستاد.  كاچرجينسكي در ۲۰ اسفند، يك قرارداد هوشمند طولاني با ۲۲۱۸ خط نوشت كه هزينه‌ي ساخت آن ۰٫۲۵ اتر (معادل ۴۵۰ دلار در آن زمان) بود. ساعتي پس از ساخت اين قرارداد، سه تراكنش ديگر از تابات با هزينه‌‌ي ۰٫۰۰۴۸ اتر معادل ۴۸ دلار انجام شد. اين قرارداد ازدواج توكنيزه‌شده حدود ۵۳۷ دلار هزينه برداشت.

مراسم ازدواج شامل ۲ تراكنش و شامل ارسال NFT حلقه‌هاي ازدواج از قرارداد به والت‌هاي رز و كاچرجينسكي بود. در مجموع ۴ دقيقه طول كشيد كه اين تراكنش‌ها توسط شبكه‌ي اتريوم ثبت شدند و ۵۰ دلار هزينه‌ي كارمزد ماينرها شد. قرارداد ازدواج فيزيكي در ايالات متحده به‌طور ميانگين حدود ۲۵ هزار دلار هزينه برمي‌دارد. NFT حلقه‌ها به‌صورت انيميشني از دو حلقه بود پس از تركيب به يك حلقه تبديل مي‌شدند. اين انيميشن توسط كارل يوهان هاسلروت ساخته شده بود.

رز در توييتر نوشته است:

بلاك‌چين برخلاف اشياي فيزيكي، ابدي است. غير قابل توقف و غير قابل سانسور است و به اجازه‌ي كسي نياز ندارد. همانند عشق است. از اين رمانتيك‌تر ديگر چه چيزي وجود دارد.

اين اولين ازدواج روي بلاك‌چين نيست و از دفتر كل توزيع‌شده (DLT) در ۲۰۱۴ براي اين منظور استفاده شده بود. ازدواج ديويد ماندروس و جويس بايو پس از اسكن كد QR، طي مراسم ازدواج در كنفرانس خصوصي بيت كوين در دنياي ديزني اورلاندو رسمي شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات