امكان استفاده از استيديا با شبكه موبايل فراهم شد

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل اعلام كرد قابليت استفاده از شبكه‌ي موبايل براي استريم بازي در استيديا از حالت آزمايشي خارج شده است و اكنون به‌صورت عمومي دردسترس قرار دارد.
تبليغات

سرويس استريم بازي مبتني‌بر فضاي ابري گوگل كه با نام استيديا (Google Stadia) شناخته مي‌شود، از‌اين‌پس مي‌تواند با شبكه‌ي سلولار موبايل هم كار كند. از مدتي پيش، گوگل اين امكان را به‌صورت آزمايشي و محدود فعال كرده بود و با دريافت بازخوردهاي مناسب و رفع برخي اشكالات، درنهايت آن را به‌صورت عمومي دردسترس قرار داد. در نسخه‌ي جديد اپليكيشن استيديا، با ورود به منو تنظيمات و سپس بخش Performance گزينه‌ي جديدي خواهيد ديد كه با آن مي‌توان امكان استفاده از استيديا را در شبكه‌هاي موبايلي فراهم كرد. بااين‌حال پيش از فعال‌كردن اين گزينه بايد از برخي نكات آگاه باشيد.

به‌هنگام استفاده از شبكه‌ي موبايل، وضوح استريم بازي‌ها روي حداكثر 720p تنظيم مي‌شود و دليل اصلي هم به ميزان مصرف حجم اينترنت مربوط است؛ درواقع اگر وضوح روي حداكثر 720p تنظيم شود، در هر ساعت ۲٫۷ گيگابايت حجم مصرف خواهد شد. اين، حجم بسيار زيادي است و قطعا شمار زيادي از مردم درصورت استفاده از استيديا به‌سرعت حجم اينترنتشان تمام خواهد شد. بااين‌حال، اگر بازي‌ها را با وضوح 1080p استريم كنيد، در هر ساعت بايد انتظار مصرف‌شدن ۱۲٫۶ گيگابايت حجم اينترنت را داشته باشيد.

همراهي استيديا از شبكه‌ي موبايل اينترنت 4G و 5G را شامل مي‌شود؛ البته تا زماني‌كه بتوانيد به اتصالي پايدار دست پيدا كنيد. سپس بايد كنترلر پلتفرم استيديا را ازطريق بلوتوث يا كابل به موبايل وصل كنيد. ناگفته نماند خود كنترلر معمولا ازطريق اتصال واي‌فاي با موبايل ارتباط برقرار مي‌كند.

پس از فعال‌كردن قابليت تجربه‌ي بازي ازطريق شبكه‌ي موبايل، آيكوني جديد در صفحه‌ي اصلي خواهيد ديد تا بدانيد كه به‌جاي واي‌فاي در حال استفاده از شبكه‌ي موبايل هستيد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي قابليت جديد استيديا چيست؟ تاكنون با سرويس استريم گوگل بازي كرده‌ايد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات