سرويس بازي ابري گوگل استيديا به‌زودي در اختيار متخصصان iOS قرار خواهد گرفت

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بيش از يك سال از راه‌اندازي گوگل استديا مي‌گذرد، بااين‌حال اين سرويس به‌زودي ازطريق برنامه‌ي مبتني بر وب روي مرورگر سافاري براي دستگاه‌هاي مبتني بر iOS عرضه مي‌شود.
تبليغات

استيديا نام سرويس استريم بازي گوگل است كه با وعده‌اي انقلابي در سال ۲۰۱۹ با چندين بازي و كنترلر اختصاصي بي‌سيم راه‌اندازي شد؛ اما اين سرويس پس از عرضه، با اشكالاتي زيادي رو‌به‌رو شد و سرويس جديد گوگل آن‌طور كه بايد در قلب طرفدارن صنعت گيم راه باز نكرد. حال طبق اخبار منتشرشده، گوگل، استيديا را به‌زودي با استفاده از نرم‌افزار مبتني بر وب، براي متخصصان iOS عرضه خواهد كرد و اين امر مي‌تواند در محبوبيت و تعداد متخصصان اين سرويس تأثير بسزايي بگذارد. اپل به سرويس‌هاي پخش بازي اجازه نمي‌دهد كه برنامه‌هاي خود را در اپ استور به‌صورت مستقيم منتشر كنند و اين سرويس‌ها ناچار به عرضه‌ي تكي هر بازي و به تأييد رسيدن آن‌ها ازطرف اپل هستند. حال گوگل به‌جاي رفتن به آن مسير، ترجيح داده است كه استيديا را براي ورود به آيفون و آيپدها، بر اساس نرم‌افزار مبتني بر وب توسعه و عرضه كند؛ اين سرويس ازطريق يك وب اپ (PWA) در مرورگر سافاري در دسترس قرار مي‌گيرد و متخصصان مي‌توانند در صفحه‌ي اصلي خود آن را ذخيره كنند. درنهايت، هنگام راه‌اندازي سافاري، برنامه‌ي مبتني بر وب صفحه‌ب اختصاصي كه قبلا ذخيره كرده‌ايد را باز مي‌كند كه در آن استيديا قرار دارد.

ناگفته نماند، توسعه‌دهندگان شخص ثالث درحال‌حاضر سرويس استيديا را با ظرفيت كمتر و بعضي محدوديت‌ها به‌صورت رسمي به سيستم‌عامل iOS آورده‌اند. يكي از مشهورترين آن‌ها برنامه مرورگر Stadium است كه سرويس استيديا را براي متخصصان آيفون و آيپد به ارمغان مي‌آورد.

به گزارش وب‌سايت Ars Technica، گوگل ظاهرا براي جلب انديشه متخصصين متخصصان به سرويس‌هاي خود تلاش مي‌كند؛ به‌عنوان مثال، گوگل به افرادي كه سطح promotion اين سرويس را همراه بازي Cyberpunk 2077 پيش خريد مي‌كنند يك كروم‌كست اولترا و يك كنترلر رايگان درانديشه متخصصين گرفته است. گفتني است كه انويديا نيز روز پنجشنبه سرويس خود را با نام GeForce Now ازطريق مرورگر سافاري منتشر كرد؛ همچنين مايكروسافت هم قصد دارد سرويس پخش بازهاي استريمي خود موسوم به ايكس‌كلاد را در آينده‌اي نزديك در پلتفورم iOS و روي مرورگر سافاري منتشر كند.

در پايان، اين سرويس به متخصصان امكان مي‌دهد بازي‌هايي كه از استيديا خريداري مي‌كنند را به‌صورت استريم پخش كنند؛ همچنين اشتراك اين سرويس شامل برخي از عناوين ‌رايگان است. به‌گفته‌ي گوگل، بيش از ۸۰ بازي در اين سرويس وجود دارد و انتظار مي‌رود تا پايان سال ۲۰۲۰ اين تعداد به ۱۳۵ بازي برسد. استيديا پرو با اشتراك ماهيانه ۱۰ دلار، ۳۱ بازي رايگان را ارائه مي‌دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات