تهران در آستانه شيوع موج سوم كرونا قرار دارد

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران  ويروس كرونا در ايران / ماسك زدن مردم در مترو در شيوع كرونا
موج سوم كرونا در كلانشهر تهران از انديشه متخصصين پخش و انتشار بيماري، زودتر از ساير نقاط كشور آغاز شده و با شيب شديد به دو برابر افزايش يافته است.
تبليغات

عليرضا زالي، فرمانده عمليات مقابله با كرونا در پايتخت، در گفت‌وگويي تلويزيوني اعلام كرد كه باتوجه‌به زمان‌بندي و يافته‌هاي اپيدميولوژيك، ايران به سمت موج سوم كرونا در حركت است و ورود موج سوم كوويد ۱۹ در استان تهران بسيار زودتر از ساير استان‌ها شكل خواهد گرفت. به‌گفته‌ي زالي، آمار ۷۲ ساعت اخير مبتلايان به ويروس كرونا نشان‌دهنده‌ي قرار گرفتن تهران در يك وضعيت قرمز و جديد است و در همين راستا اعمال محدوديت‌ها از جمله دوركاري اهميت ويژه‌اي دارد.

عليرضا زالي اعلام كرد كه در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران ۶۵۹ بيمار جديد كرونايي به ثبت رسيده كه از اين ميان، ۱۴۳ بيمار در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شده‌اند. زالي اضافه كرد كه ۹.۹ درصد مراجعين سرپايي نياز به بستري در بيمارستان‌ها و ۲۱ درصد مراجعين بيمارستاني نياز به بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه داشتند.

معاون يادگيريي بيمارستان مسيح دانشوري و رئيس بيمارستان شريعتي نيز در راستاي شيوع موج سوم ابتلا به كرونا به مواردي اشاره كردند. به‌گفته‌ي پيام طبرسي، معاون يادگيريي بيمارستان مسيج دانشوري، شمار ابتلا به كرونا و بستري‌ها در يك هفته‌ي اخير روند افزايشي داشته و ايران در خطر نزديك شدن به موج سوم كرونا قرار گرفته است. به‌گفته‌ي طبرسي، در اوايل شهريور، روند ابتلا به كوويد ۱۹ كاهش يافت؛ اما به دليل سهل‌انگاري‌ها و بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها، درحال‌حاضر به‌طور مجدد، ابتلا به اين بيماري افزايش يافته و تعداد مراجعات در دو روز گذشته ۲ تا ۳ برابر بيشتر شده است.

سعيدرضا مهرپور، رئيس بيمارستان شريعتي تهران نيز تصريح كرد كه بعد از فاجعه‌ي تيرماه و غافلگيرشدن با موج دوم كرونا، موارد ابتلا در كشور كاهش يافته بود؛ بااين‌حال به‌طور مجدد آمار مبتلايان به ويروس كرونا رو به افزايش است و در ۱۵ روز گذشته، موارد ابتلا به كوويد ۱۹ به دو برابر رسيده است.

ايرج حريرچي، معاون كل وزير بهداشت نيز در گفت‌وگوي خبري اعلام كرد كه ميزان ابتلا به كوويد ۱۹ در هفته‌ي جاري در تهران با شيب شديد به دو برابر افزايش يافته است.

سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان نيز نسبت به ابتلاي گروه سني كودك و نوجوان به ويروس كرونا هشدار داد. آرش نجيمي اذعان داشت كه ايران ازانديشه متخصصين تعداد موارد ابتلا به كرونا مشابه پيك اول در اسفند ماه است؛ بااين‌حال از انديشه متخصصين شيوع بيماري، وضعيت به‌مراتب بدتري نسبت به پيك اول كرونا مشاهده مي‌شود. به‌گفته‌ي نجيمي، تعداد موارد ابتلا به كرونا در گروه سني ۶ تا ۱۸ سال به‌شدت افزايش پيدا كرده و تقريبا ۲۳ درصد موارد كرونا مثبت به اين گروه سني اختصاص يافته است.

روند نزولي آمار شيوع كرونا از هفته‌ي گذشته در بسياري نقاط كشور متوقف شده و درحال‌حاضر ،برخي از استان‌ها در حال طي كردن مسير صعودي ابتلا به كوويد ۱۹ هستند. در اين موقعيت، بيمارستان‌ها نيز به مكان‌هاي آلوده‌تري‌ تبديل شده‌اند؛ لذا در اين شرايط توصيه مي‌شود افراد در صورت مشكوك بودن به كرونا به كلينيك‌هاي سرپايي و مراكز جامع سلامت مراجعه و از ورود به بيمارستان‌ها كه خود عامل خطري براي ابتلا به كرونا محسوب مي‌شوند، پرهيز كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات