وردپرس امكان تبديل خودكار متن سايت به رشته توييت را فراهم مي‌ كند

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ورد‌پرس با توسعه‌ي قابليت جديد، سعي بر افزايش تعداد بازديدكنندگان وب‌سايت‌ها را دارد.
تبليغات

وردپرس افزونه‌ي جديدي ايجاد كرده است كه با استفاده از آن مي‌توان پست‌هاي وبلاگ را با چند كليك به توييت استورم تبديل كرد. اوايل سال جاري ميلادي، وردپرس قابليت جديد unroll را معرفي كرد كه به‌واسطه‌ي آن امكان انتقال رشته توييت يا توييت استورم (طوفان توييتري) به سايت وردپرس فراهم مي‌شود و حالا با عرضه‌ي ويژگي جديد، ارسال پست‌هاي سايت وردپرس به توييتر را امكان‌پذير كرده است.

به گفته‌ي وردپرس، با قابليت جديد مي‌توانيد هر بخش از متن پست سايت را به‌همراه ويدئو و عكس توييت كنيد. عكس‌ها و ويدئوها مطابق با متن به‌صورت خودكار در رشته توييت مربوطه قرار مي‌گيرند.

براي استفاده از ويژگي جديد توييت‌ استورم، كافي است متخصصان وردپرس روي آيكون سبزرنگ Jetpack در گوشه‌ي بالا سمت راست صفحه كليك و حساب توييتر را به سايت وردپرس متصل كنند.  

مرجع متخصصين ايران آيكون Jetpack براي تبديل متن سايت به رشته توييت

ناگفته نماند اين قابليت جديد از چندين حساب توييتري همراهي مي‌كند و امكان ارسال رشته توييت در چند حساب وجود دارد. پس از برقراري ارتباط توييتر، حساب يا حساب‌هاي مدانديشه متخصصين را براي ارسال توييت انتخاب كنيد و روي گزينه‌ي جديد رشته‌ توييت ضربه بزنيد.

در پنجره‌ي بازشده متني را به‌عنوان مقدمه براي رشته توييت‌ بنويسيد تا متخصصان ديگر درباره‌ي موضوع آن مطلع شوند. پس از كليك روي دكمه‌ي انتشار، پست سايت به‌طور خودكار و منظم به شكل توييت استورم به اشتراك‌ گذاشته مي‌شود. قابليت جديد به گونه‌اي طبيعي طراحي شده است كه به‌اشتراك‌گذاري از سايت را مشخص نمي‌كند؛ گويا متخصص خودش آن‌‌ها را در توييتر نوشته است.

مرجع متخصصين ايران افزودن گزينه‌ي رشته توييت به وردپرس

وردپرس درباره‌ي نحوه‌ي ويرايش متن در رشته توييت مي‌گويد كه باتوجه‌به فرمت پست سايت، متن‌ها را براي ايجاد چند رشته توييت از هم جدا مي‌كند. براي مثال، به‌جاي گنجاندن متن و پركردن تمامي لغات در اولين رشته‌ي توييت، پس از جمله‌ي اول فاصله مي‌دهد و ساير متن را در رشته‌هاي ديگر منتشر مي‌كند. زماني‌كه پاراگراف براي يك توييت طولاني باشد، به‌صورت خودكار آن‌ را به چند رشته توييت تبديل مي‌كند و متني را حذف نمي‌كند. 

مرجع متخصصين ايران تبديل خودكار متن سايت به رشته توييت

علاوه‌براين، براي نويسندگاني كه قصد دارند متني را در وبسايتشان براي توييت استورم بنويسند، پيش‌نمايشي از رشته‌ توييت‌ها نشان داده مي‌شود. اين گزينه به متخصصان وردپرس كمك مي‌كند تا در حين نوشتن، متنشان را بر اساس محدوديت‌هاي واژگان توييتر بهتر تنظيم كنند.

مرجع متخصصين ايران پيش نمايش رشته‌ توييت در وردپرس

همچنين، در آخرين رشته توييت لينكي نشان داده مي‌شود تا متخصصان ديگر ازطريق آن به متن كامل در سايت دسترسي پيدا كنند.

دسترسي به اين لينك مي‌تواند اشكال خواندن رشته توييت را براي متخصصان برطرف كند. ارسال متن‌هاي طولاني در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌تواند براي جذب مخاطب مفيد باشد؛ اما خواندن چند رشته توييت براي برخي متخصصان دشوار است. البته با افزايش محبوبيت توييت استورم بين متخصصان، ابزارهايي براي رفع اين اشكال پديد آمدند كه محبوب‌ترينشان بات Thread Reader App است. اين اپليكيشن به متخصصان اين امكان را مي‌دهد تا رشته‌ توييت‌ها را در قالب پاراگراف طولاني در صفحه‌ي وب مطالعه كنند. براي اين كار، متخصص بايد در پاسخ، نام ThreadReaderApp@ را با نوشتن unroll منشن كند كه حساب متخصصي نويسنده‌ي پست را درگير مي‌كند.

وردپرس با عرضه‌ي ويژگي جديد، خواندن متن با فرمت سايت را آسان‌تر كرده است و متخصصان توييتر به اپليكيشن‌هاي واسطه‌گر ندارند و با كليك روي لينك مي‌توانند محتواي متني را در فرمت پست سايت بخوانند. قابليت جديد مزايايي را براي نويسندگان سايت به‌همراه دارد و متخصصان توييتر با سايت نويسنده‌ آشنا مي‌شوند و آن را دنبال مي‌كنند كه درنتيجه، بازديدكنندگان سايت افزايش مي‌يابد.

ماه گذشته، وردپرس اعلام كرده بود كه تا پايان اكتبر ويژگي جديد توييت استورم را با  Jetpack 9.0 عرضه مي‌كند. اين ويژگي اكنون براي عموم دردسترس است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات