چگونه استفاده از اينترنت سيم‌كارت را در اندرويد مديريت كنيم؟

مرجع متخصصين ايران
در اين مقاله به معرفي ابزاري از سيستم‌عامل اندرويد مي‌پردازيم كه با استفاده از آن مي‌توان به‌راحتي مصرف اينترنت سيم‌كارت را مديريت كرد.
تبليغات

امروزه با فراگيرشدن استفاده از گجت‌هاي موبايل و مخصوصا موبايل‌هاي هوشمند، كنترل مصرف اينترنت روي تلفن‌هاي همراه دشوارتر شده است، تا جايي كه بسياري از افراد براي جلوگيري از هزينه‌هاي سرسام‌آور، ترجيح مي‌دهند چشم‌هاي خود را روي مصرف اينترنت ببندند. در اين مقاله‌ي كوتاه، نشان خواهيم داد كه چگونه اين كار را با استفاده از ابزاري انجام دهيم كه اندرويد دراختيارمان گذاشته است.

همه‌ي دستگاه‌هاي مبتني‌بر اندرويد از مجموعه‌ابزارهايي براي نظارت بر داده‌هاي مصرفي بهره مي‌برند و اين امكان را به شما مي‌دهند تا با تنظيم هشدارها و محدوديت‌هاي لازم از استفاده‌ي بيش از حد از داده‌ها جلوگيري كنيد. در ادامه به يادگيري روشي مي‌پردازيم كه با استفاده از آن مي‌توان مصرف ديتاي اينترنت سيم‌كارت موبايل را كنترل كرد. 

صفحه‌ي ميان‌بر تنظيمات را در تبلت يا موبايل اندرويدي خود به پايين بكشيد و روي علامت «چرخ‌دنده» كليك كنيد تا وارد منو «تنظيمات» آن شويد.

مرجع متخصصين ايران منو‌ي تنظيمات

مكان تنظيمات داده ممكن است براساس موبايل‌هاي اندرويدي شركت‌هاي مختلف متفاوت باشد؛ اما به‌طور‌كلي مي‌توان در بخش تنظيمات استفاده از داده < تنظيمات آن را پيدا كنيد. در موبايل‌هاي هوشمند سامسونگ، به بخش Connections > Data Usage > Mobile Data برويد؛ البته در اين يادگيري، ما از Google Pixel استفاده مي‌كنيم.

گزينه‌ي شبكه و اينترنت را از بالاي منو تنظيمات انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران data usage

حال، با تپ روي Mobile Network در بالاي صفحه، مشاهده خواهيد كرد كه در اين ماه چقدر از ترافيك سيم‌كارت خود را مصرف كرده‌ايد. 

مرجع متخصصين ايران mobile network

همچنين در پايين صفحه با ورود به قسمت App Data Usage فهرستي از برنامه‌هايي را مشاهده مي‌كنيد كه بيشترين ترافيك مصرف‌شده را ازآنِ خود كرده‌اند.

مرجع متخصصين ايران app data usage

ضمنا، نموداري مصرف برنامه‌هاي نصب‌شده روي موبايل را به‌ترتيب از بيشترين تا كمترين مصرف به شما نمايش مي‌دهد. باتوجه‌به امكان قرار‌داده‌شده براي جلوگيري از دسترسي برنامه‌ي مدانديشه متخصصين به اينترنت سيم‌كارت خود، روي آن ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران نمودار مصرف اينترنت

گزينه‌اي با عنوان Background Data را مشاهده مي‌كنيد كه مي‌توانيد آن را فعال كنيد. با اين كار، دسترسي برنامه به اينترنت داده‌ي تلفن‌همراه در حالت پس‌زمينه قطع مي‌شود؛ بااين‌حال در‌صورت باز‌شدن برنامه، مجددا دسترسي آن برقرار مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران فعال كردن اينترنت اندرويد در حالت پس زمينه

گزينه‌ي بعدي كه مي‌توان از آن استفاده كرد، تنظيم اعلام هشدار و اعمال محدوديت داده است. براي اين كار، يك مرحله به عقب برگرديد و وارد قسمت Data Warning & Limit شويد.

مرجع متخصصين ايران اعلام هشدار مصرف اينترنت

در اين بخش، Data Warning را فعال كنيد.

مرجع متخصصين ايران اعمال محدوديت مصرف داده

مقدار حجم مشخصي را براي استفاده‌ي برنامه از داده‌هاي خود در انديشه متخصصين بگيريد. با رسيدن به اين مقدار، پيغام اخطاري درباره‌‌ي ميزان استفاده دريافت خواهيد كرد. بعد از اتمام روي «تنظيم» ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران تنظيم مقدار براي اعلام هشدار مصرف داده

در آخرين گزينه، اين امكان به شما داده مي‌شود كه با رسيدن به سقف مجاز در‌انديشه متخصصين‌گرفته‌شده، مصرف داده را كاملا قطع كنيد. با انجام اين كار، پيغامي با اين مضمون مشاهده مي‌كنيد: «با رسيدن به سقف مجاز، داده‌هاي تلفن‌همراه شما قطع خواهد شد».

مرجع متخصصين ايران تنظيم مقدار براي قطع دسترسي برنامه از اينترنت

در اين مرحله، Data Limit را فعال كنيد. مانند روشي كه قبل‌تر انجام داديم، اكنون ميزان مشخصي را براي محدوديت قطع داده وارد و آن را تنظيم كنيد.

مرجع متخصصين ايران تنظيم مقدار براي قطع دسترسي برنامه از اينترنت

با استفاده از يادگيري حاضر و دركنار ابزار‌هايي كه اندرويد به‌طور پيش‌فرض در‌اختيارمان قرار داده، مي‌توانيم داده‌هاي تلفن‌همراه خود را مديريت كنيم. افزون‌بر‌ اين ابزارها، برنامه‌هاي متعدد ديگري هم هستند تا به‌طور تخصصي و متمركز، داده‌هاي تلفن‌همراه ما را مديريت كنند؛ براي مثال، برنامه‌ي رايگان GlassWire.

مرجع متخصصين ايران نصب glasswire

GlassWire با طراحي منحصربه‌فردش همه‌ي ابزارهاي يادشده در اين مقاله را دارد، با اين تفاوت كه مي‌توانيد جدا از كنترل داده‌هاي سيم‌كارت خود، واي‌فاي را هم مديريت كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات