بهترين ترفندهاي اينستاگرام كه حتماً بايد امتحان كنيد!

سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 14 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آيا از شبكه اجتماعي اينستاگرام استفاده مي‌كنيد و با ترفندهاي آن آشنا هستيد؟ در اين مقاله قصد داريم به بهترين ترفندهاي اينستاگرام اشاره كنيم.
تبليغات

اينستاگرام را بايد به‌عنوان يكي از بهترين شبكه‌هاي اجتماعي سرگرم‌كننده معرفي كرد كه براي برخي از افراد به محيطي براي كسب درآمد تبديل شده و براي برخي ديگر، صرفاً پلتفرمي براي گذراندن اوقات فراغت است؛ اما بد نيست بدانيد كه برخي ترفندها و نكات متخصصدي در اينستاگرام وجود دارد كه مي‌تواند كار كردن با آن را برايتان جذاب‌تر كرده و شما را در يادگيري اين شبكه‌ي اجتماعي يك قدم فراتر ببرد. در اين مقاله قصد داريم بهترين ترفندهاي اينستاگرام را معرفي كنيم تا با استفاده از آن‌ها، بتوانيد به بهترين شكل ممكن از اين پلتفرم بهره ببريد.

پين كردن پست در اينستاگرام

پين كردن پست در فيد اينستاگرام يكي از ترفندهاي اينستاگرام محسوب مي‌شود. در حالت عادي پست‌هايي كه به‌تازگي منتشر شده‌اند در بالاي فيد اينستاگرام قرار مي‌گيرند؛‌ اما اكنون با ارائه‌ي اين قابليت، مي‌توانيد سه پست اينستاگرامي خود را پين كنيد و تا هر زمان كه خواستيد در صدر فهرست پست‌هايتان نمايش داده مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران پين كردن پست در پروفايل

براي پين كردن پست در اينستاگرام، پست موردانديشه متخصصينتان را پيدا كرده و روي نماد سه‌نقطه در گوشه‌ي بالاي پست ضربه بزنيد. اكنون Pin to your profile را انتخاب كنيد تا پست انتخابي شما به‌عنوان آخرين پست منتشرشده پين شود. پست مذكور با نماد خاصي مشخص خواهد شد و بدين‌ترتيب از ساير پست‌ها متمايز مي‌شود.

آرشيو كردن پست‌هاي قديمي

اگر قصد داريد كمي صفحه‌ي اينستاگرامتان را خلوت‌تر كنيد و درعين‌حال نمي‌خواهيد هيچ پست قديمي‌اي را از دست بدهيد، مي‌توانيد از قابليت آرشيو اينستاگرام استفاده كنيد. چند سالي مي‌شود كه استوري‌هاي اينستاگرام به‌طور خودكار بايگاني مي‌شوند و در بخش Archive مي‌توان به آن‌ها دسترسي داشت؛ اما درمورد پست‌ها بايد به‌صورت دستي اين كار را انجام دهيد.

براي انجام اين كار، به پست مدانديشه متخصصين رفته و نماد سه‌نقطه را براي مشاهده‌ي گزينه‌ها انتخاب كنيد. با انتخاب Archive پست مذكور از صفحه‌ي اينستاگرام مخفي خواهد شد و فقط خودتان مي‌توانيد به آن دسترسي داشته باشيد. بدين‌ترتيب، محتوا يا تبليغات قديمي شما در پروفايل اينستاگرام نمايش داده نمي‌شوند و تا زماني كه آن‌ها را از حالت آرشيو خارج نكنيد، پنهان مي‌مانند. براي نمايش پست‌ها در پروفايل نيز، مجدداً به قسمت Archive برويد و پس از انتخاب نماد سه‌نقطه، Show on Profile را انتخاب كنيد.

تبديل استوري به ريلز

تبديل استوري به ريلز نيز يكي از قابليت هاي جديد اينستاگرام است كه به‌طور خودكار استوري منتشرشده را به ريلز تبديل مي‌كند و موجب مي‌شود طول عمر استوري افزايش پيدا كند. البته وقتي استوري را درحالت هايلايت قرار مي‌دهيد، تا زماني كه بخواهيد در نمايه‌ي اينستاگرام شما نمايش داده خواهد شد؛ اما با اين ويژگي، مي‌توانيد استوري را در قالب ريلز نمايش داده و به آن موسيقي متن اضافه كنيد.

مرجع متخصصين ايران تبديل استوري به ريلز
مرجع متخصصين ايران ويرايش ريلز
مرجع متخصصين ايران افزودن موسيقي به ريلز

به نمايه‌ي اينستاگرام خود برويد و هايلايت مدانديشه متخصصينتان را باز كنيد. حالا گزينه‌ي Create را انتخاب كرده و با افزودن موسيقي، زمان و ويديو يا تصاوير ديگر از گالري موبايل، حلقه را مانند هميشه ويرايش كنيد. همچنين مي‌توانيد متن، نقاشي يا عنوان و عكس پس‌زمينه اضافه كنيد.

مشاهده فعاليت‌ها

اگر به‌تازگي پستي را لايك كرده‌ايد و نمي‌توانيد آن را پيدا كنيد، مي‌توانيد با مراجعه به بخش فعاليت‌ها، تمام لايك‌ها و كامنت‌هاي خود را مشاهده كنيد. در اين بخش، خلاصه‌اي از تمام فعاليت‌هاي خود را مشاهده خواهيد كرد كه نه‌تنها لايك و كامنت،‌ بلكه ريپلاي‌هاي اخير را نيز شامل مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران تاريخچه‌ي فعاليت‌ها

براي رفتن به قسمت فعاليت‌ها، روي منوي همبرگري در گوشه‌ي حساب متخصصي ضربه زده و سپس Your activity را انتخاب كنيد. گفتني است كه اگر با استفاده از سايت اينستاگرام، پستي را لايك كرده‌ باشيد، نمي‌توانيد آن را در اين قسمت ببينيد.

محدوديت زمان‌بندي استفاده از اينستاگرام

در ابتداي مطلب عنوان كرديم كه افراد بسياري اوقات فراغت خود را در پلتفرم‌هايي همچون اينستاگرام سپري مي‌كنند؛‌ اما به اين معني نيست كه هيچ مديريتي روي زمان استفاده‌ي خود از اينستاگرام نداشته باشيد و تمام وقتتان را در مشاهده‌ي ويديوهاي اينستاگرام صرف كنيد. پيش از اين در مقاله‌ي قابليت Digital Wellbeing سامسونگ درمورد تعيين زمان استفاده از برنامه‌ها صحبت كرده بوديم؛ اما جالب است بدانيد اينستاگرام در اين زمينه به فكر متخصصانش بوده و قابليتي را براي مديريت زمان ارائه كرده است.

مرجع متخصصين ايران يادآوري براي استراحت
مرجع متخصصين ايران تعيين محدوديت زماني
مرجع متخصصين ايران گزينه‌ي Time spent

براي مشاهده‌ي اين ويژگي، مانند روش قبل به Your Activity برويد و Time Spent را انتخاب كنيد. در اينجا مي‌توانيد براي زمان استراحت خود يادآور تنظيم كنيد يا محدوديت‌هاي زماني تعيين كنيد. اينستاگرام در زمان تعيين‌شده، به شما يادآوري خواهد كرد كه زمان استراحتتان فرا رسيده است و بايد موبايل را كنار بگذاريد.

مخفي كردن تبليغات ناخوشايند

اگر از ديدن برخي از پست‌ها در صفحه‌ي جست‌وجوي اينستاگرام خود احساس ناخوشايندي داريد، مي‌توانيد اين تبليغات را مخفي كرده و از اين طريق به اينستاگرام اطلاع دهيد كه پست‌هاي مرتبط با موضوع مذكور را نمايش ندهد.

مرجع متخصصين ايران گزينه‌ي Not interested

براي اين كار، تنها كافي است به پست موردانديشه متخصصين برويد و پس از انتخاب نماد سه‌نقطه، روي گزينه‌ي Not interested ضربه بزنيد. اينستاگرام ديگر پست‌هاي مشابه را در تايم لاين شما نمايش نخواهد داد. همچنين، مي‌توانيد هشتگ‌هاي خاصي را در اختيار اينستاگرام قرار دهيد تا پست‌هاي مرتبط به آن‌ها را نمايش ندهد يا محتواي پيشنهادي را مديريت كنيد.

ضبط ويديو با قابليت hands-free

اگر مي‌خواهيد ويديوهاي حرفه‌اي بگيريد و تنها به ويديوي سلفي متكي نباشيد، از قابليت hands-free استفاده كنيد. اين ويژگي به شما امكان مي‌دهد از موبايل فاصله گرفته و از راه دور ويديو ضبط كنيد. درادامه نحوه‌ي استفاده از اين قابليت را خواهيم گفت.

مرجع متخصصين ايران ضبط ويديو با قابليت hands-free
مرجع متخصصين ايران استوري اينستاگرام

براي ايجاد استوري جديد، به Your story برويد و سپس روي گزينه‌ي Camera ضربه بزنيد. حالا نوار كناري استوري را گسترش داده و hands-free را انتخاب كنيد. براي شروع ضبط بدون دست، دكمه‌ي ضبط در پايين صفحه را لمس كنيد. براي توقف ضبط نيز يا اجازه دهيد زمان به پايان برسد يا دوباره دكمه ضبط را فشار دهيد.

مخفي كردن وضعيت الكترونيك در اينستاگرام

يكي از ويژگي‌هاي اينستاگرام را مي‌توان قابليت محدود كردن و حفظ حريم خصوصي دانست. به‌عنوان مثال، شما مي‌توانيد وضعيت الكترونيك بودن خود را در اينستاگرام از ديد ساير متخصصان مخفي كنيد. همچنين مخفي كردن حالت مشاهده پيام‌هاي مخاطب مورد انديشه متخصصين امكان‌پذير است.

بد نيست بدانيد كه با محدود كردن كامنت مي‌توانيد از انتشار عمومي و مشاهده از سوي متخصصان جلوگيري به عمل آوريد؛ اما امكان مشاهده كامنت مورد انديشه متخصصين براي شما با انتخاب گزينه See Comment وجود خواهد داشت. توجه داشته باشيد كه هيچ اطلاعيه‌اي براي هم انديشي ها بعدي از سوي متخصص مورد انديشه متخصصين دريافت نخواهيد كرد.

مرجع متخصصين ايران تنظيمات پروفايل شخصي در اينستاگرام

براي محدود كردن يك شخص در اينستاگرام، كافي است نمايه پروفايل او را انتخاب كنيد و روي  منوي سه‌نقطه كه در گوشه سمت راست قسمت بالا قرار دارد، ضربه بزنيد. اكنون بايد گزينه Restrict را انتخاب و دستورالعمل‌ها را دنبال كنيد. اگر تصميم خود را در مورد بلاك كردن مخاطب مورد انديشه متخصصين اتخاذ كرده باشيد، همواره مي‌توانيد با انتخاب نمايه پروفايل او و ضربه زدن روي منوي سه‌نقطه، اقدام موردانديشه متخصصين را به سرانجام برسانيد.

پاك‌سازي سابقه جست‌وجو در اينستاگرام (Clear History)

يكي از ويژگي‌هاي اينستاگرام، حفظ و نمايش سابقه جست‌وجوهاي شما است كه همين مسئله ممكن است براي متخصصان، دردسرساز شود. بايد روي پروفايل خود ضربه بزنيد و در ادامه نماد سه‌خط مربوط به منوي برنامه را كه در گوشه سمت راست قسمت بالا قرار دارد، انتخاب كنيد. در ادامه كار بايد Setting را انتخاب كنيد و روي گزينه Account Center ضربه بزنيد. اكنون مي‌توانيد با رفتن به بخش Your information and permisssions و سپس Search history تاريخچه‌ي جست‌وجوي تمام حساب‌هاي خود را پاكسازي كنيد.

مرجع متخصصين ايران تنظيمات Search history
مرجع متخصصين ايران گزينه‌ي Your information and permissions
مرجع متخصصين ايران Account center اينستاگرام

مي‌توانيد از صفحه بعد، گزينه Clear all searches را كه در پايين صفحه قرار دارد، انتخاب كنيد. رازهاي مربوط به جست‌وجوي شما محفوظ خواهند ماند.

اضافه كردن فيلترهاي محبوب اينستاگرام به بالاي منو

به‌راحتي مي‌توانيد فيلترهاي اينستاگرام خود را سفارشي‌ كنيد تا در ادامه فيلترهاي مورد علاقه خود را به بالاي ليست برسانيد؛ با انجام اين كار، ديگر نياز نخواهد بود براي يافتن فيلترهاي مورد علاقه در ميان ساير گزينه‌ها به جست‌وجو بپردازيد.

مرجع متخصصين ايران اضافه كردن فيلترهاي محبوب اينستاگرام به بالاي منو

زماني‌ كه در حال ارسال پست جديد هستيد و در فرايند موردانديشه متخصصين وارد مرحله انتخاب فيلترها شديد، به‌سادگي فيلتر مورد انديشه متخصصينتان را انتخاب كنيد و نگه داريد؛ سپس آن را بكشيد و در مكان مورد انديشه متخصصين رها كنيد.

مرتب‌سازي موارد ذخيره‌شده در بخش كالكشن‌ها

هنگامي كه محتوا را در اينستاگرام ذخيره‌سازي مي‌كنيد، فقط شما مي‌توانيد آن‌ها را مشاهده كنيد. كليه موارد ذخيره‌‌شده به‌صورت پيش‌فرض وارد پوشه All Posts خواهند شد. اگر محتواي خاصي را ذخيره‌سازي كرده‌ايد و قصد داريد در آينده نزديك، دوباره آن را مشاهده كنيد، بهتر است فولدرهاي مجموعه (Collection Folders) را در بخش مربوط به فايل‌هاي ذخيره‌شده ايجاد كنيد تا كليه محتواهاي مورد انديشه متخصصين، سازماندهي شوند. در ادامه مي‌توانيد به‌سرعت به آن‌ها دسترسي پيدا كنيد و ديگر وقت خود را براي پيمايش در صفحه‌ها، هدر ندهيد.

مرجع متخصصين ايران دسته‌بندي پست‌هاي آرشيوشده
مرجع متخصصين ايران انتخاب نام براي مجموعه‌ي جديد

به منظور افزودن فولدرهاي مجموعه در بخش مربوط به محتواي ذخيره‌شده، بايد وارد نمايه پروفايل خود شويد و روي منوي سه خط افقي ضربه بزنيد. در ادامه بايد گزينه ذخيره‌شده (Saved) را انتخاب كنيد. در بخش مربوط به محتواي ذخيره‌‌شده روي گزينه پلاس (+) ضربه بزنيد تا يك فولدر مجموعه جديد ايجاد شود. مي‌توانيد يك نام جديد براي آن تعيين كنيد. ‌اكنون بايد پست‌هاي مورد انديشه متخصصين را كه تمايل داريد در فولدر مربوطه نمايش داده شود اضافه كنيد.

پين كردن هم انديشي ها مثبت در بالاي پست‌ها

مي‌توانيد سه كامنت مثبت در مورد فعاليت خود را در بالاي هر پست، پين كنيد تا شرايط كار و فعاليت خود را قابل قبول نشان بدهيد.

مرجع متخصصين ايران پين كردن هم انديشي ها مثبت در بالاي پست‌ها

براي انجام اين كار، هم انديشي ها پست خود را مشاهده كنيد و در ادامه روي كامنت مورد انديشه متخصصين خود ضربه بزنيد و آن را به سمت چپ بكشيد تا بتوانيد روي نماد پين ضربه بزنيد و كامنت را به بالاي ليست انتقال بدهيد. توجه داشته باشيد كه با انجام اين كار، شخص مورد انديشه متخصصين هم يك نوتيفيكيشن در مورد اقدام شما دريافت خواهد كرد.

دنبال كردن حساب‌هاي غيرفعال اينستاگرام

اينستاگرام مشاهده حساب‌هاي متخصصي‌اي را كه امكان دارد نيازي به فالو كردن نداشته باشند براي شما ساده‌تر مي‌كند. اين حساب‌ها احتمال دارد كه غيرفعال شده‌ باشند يا محتواي آن‌ها توانايي جلب انديشه متخصصين شما را نداشته باشد. براي مشاهده تمام موارد در يك مكان بايد وارد پروفايل شويد، سپس روي لينك Following كليك كنيد. در صفحه بعد، ليستي از اكانت‌هايي را مشاهده خواهيد كرد كه حداقل يك بار با آن‌ها ارتباط داشته‌ايد. اين قابليت به شما اجازه مي‌دهد حساب‌هاي متخصصي را مورد مطالعه قرار دهيد كه در ۶۰ روز گذشته، كمترين تعامل را با آن‌ها داشته‌ايد.

مرجع متخصصين ايران دنبال كردن حساب‌هاي غيرفعال اينستاگرام

براي مشاهده هر كدام از حساب‌هاي متخصصي، كليك كنيد و در صورتي كه تصميم خود را مبني بر دنبال نكردن آن‌ها اتخاذ كرده‌ايد، كافي است روي گزينه Following كليك و گزينه دنبال نكردن (Unfollow) را انتخاب كنيد.

ذخيره‌سازي موسيقي محتواهاي اينستاگرام

اگر موسيقي يا صداي جذابي در كليپ‌هاي اينستاگرام مشاهده كرديد و جذب آن شديد، امكان ذخيره‌سازي براي شما وجود دارد. مي‌توانيد به‌راحتي در پايين صفحه به‌ دنبال اطلاعات صوتي باشيد و روي آن‌ها كليك كنيد. اين فرايند شما را از طريق اطلاعات صفحه به سمت موسيقي هدايت خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران استفاده از صداهاي ذخيره‌شده
مرجع متخصصين ايران اطلاعات موسيقي در ريلز

در ادامه كار روي نماد ذخيره‌سازي كليك كنيد. اكنون براي دسترسي به كليپ‌هاي موسيقي ذخيره‌شده خود وارد نمايه پروفايل شويد و روي منوي سه‌خط افقي در سمت راست بالاي صفحه ضربه بزنيد. سپس گزينه ذخيره‌شده (Saved) را انتخاب كنيد. كليه فايل‌هاي صوتي ذخيره‌شده‌ي شما در مجموعه‌هاي Audio و به‌صورت جداگانه در دسترس قرار دارند.

براي استفاده از كليپ‌هاي ذخيره‌شده خود به‌عنوان Reels نيز مي‌توانيد گزينه Audio را انتخاب كنيد. در فهرست صداهاي ذخيره‌شده روي پست مدانديشه متخصصينتان ضربه بزنيد و سپس با استفاده از گزينه‌ي Use audio حلقه‌ي جديدي را ايجاد كنيد.

ايجاد پست مشترك در اينستاگرام

The Collab يا co-authoring قابليت جديدي در دنياي اينستاگرام محسوب مي‌شود كه به‌منظور افزايش تعامل دوبرابر در حساب متخصصي ارائه شده است. اين ويژگي، به شما امكان مي‌دهد تصوير يا ويديويي را به اشتراك گذاشته و از متخصص ديگري به‌عنوان همكار دعوت كنيد؛ بدين‌ترتيب، پست موردانديشه متخصصين در هر دو حساب نمايش داده مي‌شود و شما نه‌ فقط از دنبال‌كنندگان خود، بلكه از مخاطبان همكارتان نيز لايك و كامنت دريافت خواهيد كرد.

مرجع متخصصين ايران گزينه‌ي Invite Collaborators
مرجع متخصصين ايران ايجاد پست جديد

براي ايجاد پست Collab در اينستاگرام، مراحل ايجاد پست يا Reel جديد را پيش ببريد و در مرحله‌ي Tag people روي Collaborators ضربه بزنيد. در انتها با انتخاب Share، پست را منتشر كنيد.

وقتي شما و دوستتان عكسي گرفته‌ايد و انتشار آن را در هر دو پروفايل ايده‌ي جالبي نمي‌دانيد، اين قابليت مي‌تواند متخصصدي باشد؛ زيرا به‌طور همزمان در هردو حساب متخصصي ظاهر خواهد شد.

ترفند ديدن استوري هايد شده

همان‌طور كه مي‌دانيد اينستاگرام مجموعه‌اي از تنظيمات حريم خصوصي را ارائه مي‌دهد كه به واسطه‌ي آن‌ها مي‌توانيد حساب خود را خصوصي كنيد؛ به‌طوري كه فقط براي دوستان نزديك قابل دسترسي باشد. همچنين اين امكان را داريد كه استوري‌هاي خود را از ديد افراد خاصي پنهان كنيد.

متأسفانه يا خوشبختانه روش مستقيمي براي ديدن استوري هايدشده ديگران وجود ندارد؛ به‌خصوص اگر حساب شخص مقابل خصوصي باشد. بااين‌حال اگر شخص موردانديشه متخصصين حساب‌هاي فيس‌بوك و اينستاگرام خود را همگام‌سازي كرده باشد، مشاهده‌ي استوري از طريق صفحه‌ي فيسبوك شايد ممكن باشد. اگر استوري را در اينستاگرام نمي‌بينيد اما در فيسبوك نمايش داده مي‌شود، احتمالاً استوري از شما پنهان شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات