امتياز كمتر آيفون 12 پرو در بنچمارك چندهسته‌اي گيك‌بنچ در مقايسه با آيپد اير 4

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
درحالي‌كه هردو محصول جديد اپل، آيفون 12 پرو و آيپد اير 4 مجهز به تراشه A14 بايونيك هستند؛ اما موبايل پرچم‌دار كوپرتينويي‌ها عملكرد ضعيف‌تري در بنچمارك گيك‌بنچ در مقايسه با نسل جديد آيپد اير داشته است.
تبليغات

چندي پيش كوپرتينويي‌ها موبايل‌هاي هوشمند پرچم‌دار خود تحت سري آيفون ۱۲ را معرفي كردند؛ محصولاتي كه ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي را يدك مي‌كشند و برخوردار از آخرين دستاوردهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مهندسان اپل هستند.

بااين‌حال، برخي خصوصيات سخت‌افزاري سري آيفون ۱۲ با محصولات ديگر اپل مشابهت‌هايي دارد كه مي‌توان به استفاده از تراشه A14 بايونيك در آن‌ها اشاره كرد. ازجمله چنين محصولاتي مي‌توان آيپد اير ۴ را مثال زد كه مدت كمي از زمان رونمايي آن مي‌گذرد و مانند سري آيفون ۱۲ مجهز به تراشه A14 بايونيك است. آيپد اير ۴ (آيپد اير مدل ۲۰۲۰) مدتي پيش در بنچمارك گيك‌بنچ ظاهر شد تا توان سخت‌افزاري تراشه A14 بايونيك را نشان دهد و حال با اضافه شدن فهرست بنچمارك آيفون ۱۲ پرو به گيك‌بنچ، فرصتي پديد آمده تا عملكرد دو محصول اپل را با يكديگر مقايسه كنيم.

با مقايسه امتيازهاي به‌دست آمده در بخش چندهسته‌اي، اطلاعات جالبي در اختيارمان قرار گرفته است. درحالي‌كه تفاوت بسيار كمي در بخش تك‌هسته‌اي (آيپد اير ۴ با امتياز ۱،۵۸۳ و آيفون ۱۲ پرو با امتياز ۱،۵۹۰) به چشم مي‌خورد؛ اما امتياز بخش چندهسته‌اي از تفاوت فاحش عملكردي آيفون ۱۲ پرو با آيپد اير ۴ خبر مي‌دهد. آيپد اير ۴ در بخش چندهسته‌اي بنچمارك گيك‌بنچ توانست امتياز ۴،۱۹۸ را به دست آورد؛ اما آيفون ۱۲ پرو تنها موفق به كسب امتياز ۳،۱۲۰ شده است.

آيپد اير ۴

  • تك‌هسته‌اي: ۱،۵۸۳
  • چندهسته‌اي: ۴،۱۹۸

آيفون ۱۲ پرو

  • تك‌هسته‌اي: ۱،۵۹۰
  • چندهسته‌اي: ۳،۱۲۰

با وجود اينكه آيفون ۱۲ پرو در بخش تك‌هسته‌اي توانسته با اندكي اختلاف، بهتر از آيپد اير ۴ ظاهر شود؛ اما در بخش چندهسته‌اي امتياز به مراتب كمتري كسب كرده است. دليل چنين موضوعي را منبع خبر به اينگونه توضيح مي‌دهد كه آزمايش بلافاصله بعد از خارج كردن آيفون ۱۲ پرو از جعبه و راه‌اندازي آن صورت گرفته و همين امر احتمال دارد كه به كسب امتياز كمتر موبايل پرچم‌دار اپل ختم شده باشد.

بااين‌حال، هنوز نمي‌توان با قاطعيت چنين موضوعي را رد يا تأييد كرد و درواقع بايد تا زمان عرضه عمومي سري آيفون ۱۲ در ۲۳ اكتبر (۲ آبان) صبر كنيم. با عرضه و ورود محصولات جديد كوپرتينويي‌ها به بازار، هريك از دارندگان آيفون‌هاي جديد فرصت پيدا مي‌كنند تا بنچمارك‌هاي مختلف را روي محصول خود نصب و اجرا كنند. طي انتشار نتايج بنچمارك‌هاي قبلي متوجه شديم كه تراشه A14 بايونيك در زمينه انجام محاسبات گرافيكي بسيار سرآمدتر از تراشه‌هايي ازجمله A12Z بايونيك است.

درواقع آزمايش نشان داد كه پردازنده گرافيكي A14 بايونيك در مقايسه با پردازنده گرافيكي A13 بايونيك از توان عملياتي ۷۲ درصد بيشتر بهره مي‌برد. درحالي‌كه چنين ارتقاي عملكردي در نوع خود بسيار جالب و حائز اهميت به‌انديشه متخصصين مي‌رسد؛ اما اپل در مورد آن صحبتي به ميان نياورده است.

در ادامه، فهرست نتايج بنچمارك آيفون ۱۲ پرو در بنچمارك گيك‌بنچ را برايتان قرار داده‌ايم. انديشه متخصصينتان در مورد امتيازات كسب‌شده چيست؟ به‌انديشه متخصصين شما چه دليلي سبب كسب امتياز ضعيف آيفون ۱۲ پرو در آزمايش چندهسته‌اي شده است؟

مرجع متخصصين ايران
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات