سامسونگ در ماه آگوست جايگاه نخست پرفروش‌ترين سازنده موبايل هوشمند را به دست آورد

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با وجود شيوع بيماري كرونا، سامسونگ توانسته است در ماه آگوست جايگاه خود را در صدر فهرست فروشندگان موبايل‌ هوشمند حفظ كند.
تبليغات

شركت تحليلي كانترپوينت پژوهش كه در زمينه‌ي آناليز بازار گجت‌هاي‌ قابل حمل فعاليت دارد، آماري از فروش موبايل هوشمند در ماه آگوست و جايگاه شركت‌هاي برتر منتشر كرده است كه طبق آن، سامسونگ با برخورداري از ۲۲ درصد بازار تلفن‌ هوشمند، توانسته جايگاه خود را در مقام اول حفظ كند. 

تحليلگران كانترپوينت عنوان مي‌كنند كه سامسونگ با افزايش فروش توانسته است فاصله خود را با هواوي در جايگاه دوم افزايش دهد. هواوي با كسب سهم ۱۶ درصدي از بازار موبايل‌ هوشمند توانسته است جايگاه دومي خود را حفظ كند؛ اما مقايسه آمارهاي آگوست و آوريل ۲۰۲۰ از افت فروش شركت چيني و كاهش سهم آن از بازار تلفن هوشمند خبر مي‌دهد.

آمار نشان مي‌دهد در ماه آگوست نسبت به ماه آوريل، سهم هواوي از بازار تلفن‌ هوشمند از ۲۱ درصد به ۱۶ درصد كاهش يافته است؛ اما سامسونگ توانسته سهم خود را از ۲۰ درصد به ۲۲ درصد افزايش دهد. در بازه زماني ذكرشده، بازار تلفن هوشمند با چالش‌هاي مختلف دست‌وپنجه نرم مي‌كرد. هند كه بزرگ‌ترين بازار موبايل‌ هوشمند محسوب مي‌شود، بازارهاي خود را تعطيل و دولت هند شهروندان را مجبور به حضور در خانه كرده بود. 

بااين‌حال، سامسونگ گويا توانسته است با بهره‌گيري از فروش الكترونيك به رشد سهم خود از بازار تلفن‌ هوشمند كمك كند. در اين بين تحريم‌هاي سخت‌گيرانه هواوي نيز به افت فروش محصولات اين شركت منجر شده است. از طرفي به دليل به وجود آمدن تنش‌ بين دو دولت هند و چين، متخصصان هندي از خريد محصولات چيني منصرف شده‌اند. تمامي موارد مذكور سبب ‌شده است هواوي بخش بزرگي از فروش خود را از دست بدهد.

مرجع متخصصين ايران آمار فروش موبايل هاي هوشمند به تفكيك شركت هاي سازنده

اپل در جايگاه سوم پرفروش‌ترين سازنده موبايل هوشمند قرار دارد. كوپرتينويي‌ها سهم ۱۲ درصدي خود در ماه آوريل را در ماه آگوست حفظ كرده‌اند و انتظار مي‌رود با عرضه سري آيفون ۱۲ به فروش محصولات شركت اپل كمك فراواني شود. تخمين زده مي‌شود كه سري آيفون ۱۲ اپل فروش نسبتا موفقي در بازار تجربه كند؛ اما اپل به فروش بيشتر سري آيفون ۱۱ و آيفون SE 2020 نيز اميدوار است.

در جايگاه چهارم شركت شيائومي قرار دارد كه توانسته است سهم ۸ درصدي خود از بازار موبايل‌ هوشمند در ماه آوريل را به ۱۱ درصد در ماه آگوست برساند. درحالي‌كه شركت هواوي شرايط و جايگاه خود در بازار را به مرور زمان از دست مي‌دهد، تحليلگران تخمين مي‌زنند كه شيائومي در آينده‌اي نزديك جايگاه هواوي در بازار را بگيرد.

چهار شركتي كه نام آن‌ها ذكر شد، چه در ماه آوريل و چه در ماه آگوست در حدود ۶۰ درصد از بازار تلفن هوشمند را دراختيار داشتند و ۴۰ درصد باقيمانده بين شركت‌هاي متفرقه ازجمله وان‌پلاس، ال‌جي، اوپو، ريلمي، ويوو و موارد ديگر تقسيم مي‌شد. بايد صبر كرد و ديد كه محبوبيت روزافزون شركت‌هاي چيني ازجمله اوپو و وان‌پلاس، مي‌تواند تغييري در جايگاه چهار شركت سامسونگ، هواوي، اپل و شيائومي به وجود آورد يا خير.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات