اپل آيفون ۱۲ را به همراه شارژر در برزيل مي‌فروشد

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سازمان حمايت از حقوق مشتريان برزيل، اپل را مجبور كرده است كه آيفون ۱۲ را با شارژر در اين كشور بفروشد.
تبليغات

اپل آيفون ۱۲ را بدون شارژر راهي بازار كرد. درواقع در بسته‌بندي اين موبايل تنها يك كابل وجود دارد و خبري از شارژر نيست و اپل، دليل اين كار را حفاظت از محيط‌ زيست و توليد پلاستيك كمتر عنوان كرد؛ ولي دلايل اقتصادي قطعاً در اين اقدام نقش داشته‌اند. اما آيفون ۱۲ در كشور برزيل به همراه شارژر فروخته مي‌شود.

براساس خبري كه در وب‌سايت folha.uol.com.br منتشر شده است، سازمان حمايت از حقوق مشتريان برزيل، اپل را مجبور كرده كه آيفون ۱۲ را در اين كشور به همراه شارژر بفروشد. اين سازمان از اپل در خواست كرده است كه اگر دليل واقعي حذف شارژر از جعبه آيفون ۱۲ حفاظت از محيط‌ زيست بوده، آن را ثابت كند. پس از صحبت‌هاي مختلف، اپل مجبور شد آيفون ۱۲ را با شارژر در اين كشور راهي بازار كند و همچنين مشخص شد كه عرضه آيفون ۱۲ بدون شارژر به نفع مشتريان نيست.

سازمان حمايت از حقوق مشتريان برزيل به اين موضوع اشاره كرده است كه اپل نتوانست دلايل كافي براي حذف شارژر ارائه كند و حتي كيفيت شارژر‌هاي غيررسمي را كه مي‌توان براي آيفون ۱۲ خريداري كرد تضمين نكرده است. اين سازمان اعلام كرد كه اپل بايد در قبال تصميم‌هايي كه مي‌گيرد، مسئوليت‌پذير باشد و ريسك‌هاي آن را قبول كند.

اين اتفاق فعلاً فقط در برزيل افتاده است؛ اما اصلاً بعيد نيست كه ساير كشورها هم دست به چنين كاري بزنند و اپل را مجبور كنند موبايل‌هاي جديد خود را به همراه شارژر راهي بازار كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات