ويوو پوسته اندرويد OriginOS را با طراحي جديد معرفي كرد

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت ويوو در جديدترين اقدام، پوسته‌ي اندرويد OriginOS را با طراحي جديد جذاب آن معرفي كرد.
تبليغات

ويوو پوسته‌ي سيستم‌عامل جديد مبتني‌بر اندرويد خود را در كنفرانس سالانه‌ي توسعه‌دهندگان در چين معرفي كرد. OriginOS جانشين FuntouchOS محسوب مي‌شود و بازنگري كاملي در طراحي آن انجام شده است كه عناصر را اولويت‌بندي مي‌كند و آن‌ها را در طرحي شبيه شبكه قرار مي‌دهد. همچنين در پوسته انحصاري ويوو، ويجت‌ها مي‌توانند خود را با اعلان‌هايي به‌نام «هشدارهاي نانو (Nano Alerts)» به‌روز كنند.

ويوو در بيانيه‌اي مي‌گويد:

OriginOS براساس درخواست‌هاي متخصصان تلفن‌هاي هوشمند در سه قسمت خلق شده است: طراحي و روان‌بودن و راحتي. پوسته‌ي سيستم‌عامل OriginOS با هدف خلق نهايت جذابيت در تجربه‌ي متخصصي، ويژگي‌هاي آشنا را با طراحي‌هاي جديد و مهيج تركيب كرده است.
مرجع متخصصين ايران originOS

از بين تمام نسخه‌هاي پوسته‌ي اندرويد، FuntouchOS يكي از گزينه‌هايي بود كه نمي‌توانستيم شباهت بخش‌هاي مختلف آن به سيستم‌عامل iOS را ناديده بگيريم. در  FuntouchOS طراحي بخش اعلان‌ها و پالت رنگي استفاده‌شده شباهت بسياري با رابط متخصصي سيستم‌عامل iOS دارد. حتي در پوسته‌ي مذكور مشابه سيستم‌عامل اپل از قابليت شفافيت (Transparency) استفاده شده است. اين اتفاق در نسخه‌ي جديد ساخت ويوو نيز ديده مي‌شود.

شيوه‌ي كنارهم قرار‌گرفتن ويجت‌ها در OriginOS با طراحي امسال اپل در iOS 14 تفاوت زيادي ندارد. البته بايد به اين موضوع نيز اشاره كرد كه الگوي به‌كاررفته براي كنار‌هم‌بودن ويجت‌ها در iOS 14 نيز منحصربه‌فرد نبود. ويوو مي‌گويد در ساخت بخش ويجت‌هاي OriginOS از Huarong Dao، از يكي از روش‌هاي چيني براي كنار‌هم قرار‌دادن كاشي‌ها الهام گرفته است.

مرجع متخصصين ايران originOS

همچنين طبق ادعاي ويوو، OriginOS بسيار كم‌مصرف‌تر از FuntouchOS است و به رم كمتري نياز دارد. باتوجه‌به اينكه اطلاعات كمي در‌اين‌باره وجود دارد، اين ادعا بايد به‌محض انتشار آن آزمايش و صحت آن مشخص شود. اين شركت هنوز اطلاعاتي درباره‌ي زمان انتشار اين پوسته‌ي جديد اندرويد به‌اشتراك نگذاشته است؛ اما به‌انديشه متخصصين نمي‌رسد كه بايد زمان زيادي را براي رسيدن OriginOS به موبايل‌هاي جديد ويوو صبر كنيم.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي پوسته‌ي جديد ويوو و شباهت آن به سيستم‌‌عامل iOS چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات