ليون كامپيوتر سالگرد اولين همايش بيت كوين و ارزهاي ديجيتال ايران BTC Day را تبريك مي‌گويد

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فروشگاه اينترنتي ليون كامپيوتر از سال ۱۳۸۳ فعاليت خود را آغاز كرده و همواره با نگرشي تكنولوژي محور در راستاي تسهيل خدمات خود به مشتريانش گام برداشته است. از نمودهاي اين نگرش مي‌توان به امكان خريد كامپيوتر اسمبل شده ، قطعات كامپيوتر و كالاهاي ديجيتال به واسطۀ ارزهاي ديجيتال اشاره كرد.
تبليغات

فناوري بلاكچين و رمزارزها به دليل ويژگي‌هاي جذاب و تسهيل اجراي فعاليت‌هاي مختلف به‌ويژه فعاليت‌هاي مالي امروزه در سطح جهان محبوبيت يافته‌اند. رمزارزها ابزارهاي مالي جديدي هستند كه نياز مردم به واسطه‌هاي مالي همانند بانك‌ها و موسسات را براي انجام فعاليت خود برطرف مي‌سازند و برخلاف سيستم مالي سنتي مالكيت دارايي‌ها را به خود متخصصان واگذار مي‌كنند.

هم‌زمان با آشنايي هرچه بيشتر مردم جهان با رمزارزها استقبال از اين فناوري در ايران نيز گسترش يافته است. در حقيقت تعدادي از شهروندان ايراني نيز در ميان نخستين پذيرندگان بيت كوين و ديگر رمزارزها قرار دارند. بااين‌حال، فعاليت ايراني‌ها باتوجه‌به ابهامات موجود در رويكرد قانون‌گذاري در ابتدا بدون حاشيه و به‌طور تقريبا پنهان بوده است.

 ايجاد شرايط صعودي بازار رمزارزها در سال ۲۰۱۷ جلب توجه به اين حوزه را موجب شده است. در اين زمان كه رمزارزها به‌طور جدي در انديشه متخصصين گرفته نمي‌شد نگراني بانك‌هاي مركزي، دولت‌ها و سازمان‌هاي ناظر بر فعاليت‌هاي مالي را موجب گرديد. در همين راستا برخي كشور‌ها تلاش كردند تا با فراهم آوردن شرايط مناسب زمينه‌ي شكوفايي اين صنعت را فرآهم آورند درحالي‌كه برخي كشور‌ها رويكرد مقابله با اين فناوري را در پيش گرفتند، برخي از كشور‌ها نيز درحالي‌كه درك كاملي از اين فناوري و فرصت‌ها و تهديدات پيش‌رو نداشته‌اند، رويكرد غيرشفافي را در پيش گرفتند.

 برگزاري اولين همايش رمزارزها در ايران

به گزارش كوينيت، برگزاري اولين همايش بيت كوين و ارزهاي ديجيتال با عنوان بي تي سي دي (BTCDay)  در روز بيست و پنجم مهر ماه ۱۳۹۶ و در جزوه رايگانخانه‌ي ملي ايران نخستين گام آشكار در جهت آشنا ساختن عموم مردم با اين فناوري محسوب مي‌گردد. اين رويداد با همكاري مجموعه‌هاي پيمنت۲۴، فروشگاه اينترنتي ليون كامپيوتر و صرافي ستاره‌ي‌ سهيل برگزار شد و آرش سروري دبير راهبردي و اجرايي همايش را بر عهده داشت. در اين همايش افراد پيشتاز حوزۀ فناوري همانند مدير شركت سيتكس، مدير مجموعه كوينكس، مديرعامل شبكه راه پرداخت و مديران مجموعه‌هاي برگزار كنندۀ همايش و بسياري ديگر از افراد با تجربه در اين زمينه، به سخنراني پرداختند.

اجراي رويداد بي تي سي دي بدون اغراق نخستين گام در جهت معرفي رسمي صنعت ماينينگ و رمزارزها به‌ويژه بيت كوين در ايران محسوب مي‌گردد، به‌طوري كه پس از برگزاري اين رويداد تحولات بزرگي را در اين حوزه شاهد هستيم.

مرجع متخصصين ايران ليون كامپيوتر

 مهم‌ترين تحولات صنعت رمزارزها در طول يك‌سال گذشته‌

  • رئيس جمهور ايران در اجلاس سران كشور‌هاي اسلامي سال ۲۰۱۹ خواستار توسعه‌ي رمزارز مشترك در ميان كشور‌هاي اسلامي شد.
  • پيام باقري؛ عضو هيات مديره‌ي سنديكاي برق ايران، صنعت استخراج رمزارزها را فرصت مناسبي براي رفع اشكال مازاد توليد نيروگاه‌ها در فصول سرد سال ارزيابي كرده است. در همين راستا رئيس كميسيون انرژي اتاق بازرگاني ايران فروش برق به ماينرها را راه نجات نيروگاه‌هاي كشور عنوان كرد.
  • آيين‌نامه‌ي استخراج رمزارزها در مرداد و در پي آن دستورالعمل صدور مجوز تأسيس و پروانه بهره‌برداري براي استخراج رمزارز در شهريور ۱۳۹۸ منتشر گرديد. درنتيجه فعاليت در حوزۀ استخراج رمزارزها در صورت اخذ مجوز از وزارت صمت مجاز اعلام شد.
  • مقررات تأمين انرژي الكتريكي مزارع ماينينگ كشور در آذر ۱۳۹۸ منتشر گرديد. بااين‌حال، تعرفه‌ي ۹،۶۵۰ ريالي اعتراض فعالان صنعت استخراج رمزارز را به‌همراه داشت. در همين راستا مديرعامل بورس انرژي پيشنهاد تعيين تعرفۀ فعاليت در اين حوزه در بورس انرژي را مطرح كرد.
  • عبدالناصر همتي؛ رئيس كل بانك مركزي در سال ۱۳۹۸ مناطق آزاد را مكان مناسبي براي احداث مزارع ماينينگ ارزيابي كرد. در همين راستا مديرعامل منطقۀ ويژۀ اقتصادي پيام، از ايجاد بستر مناسب براي استخراج رمزارزها در اين منطقه خبر داد. غلام‌حسين مظفري مديرعامل سازمان منطقۀ آزاد كيش نيز پيشنهاد واردات خودرو با استفاده از رمزارزها را مطرح كرد.
  • محمد جواد آذري جهرمي؛ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گسترش پذيرش رمزارزها در كشور را نشانۀ تحول ديجيتال ايران ارزيابي كرد.
  • عضو كميسيون بلاكچين سازمان نظام صنفي رايانه‌اي از صدور بيش از ۱۰۰۰ مجوز استخراج رمزارز در كشور خبر داد.
  • دستور العمل وزارت نيرو در آبان ۱۳۹۸ امكان واگذاري بخش حاصل از صرفه‌جويي انرژي به ماينر‌ها را فراهم كرد.
  • سعيد آذري؛ مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان رمزارزها را روشي براي رفع اشكالات صنعت فوتبال كشور ارزيابي كرد.

 دستاورد‌هاي رويداد بي تي سي دي

آغاز هر فعاليتي يقيناً دشوار است و مسير را براي فعاليت‌هاي واپسين خود هموار مي‌سازد و رويداد بي تي سي دي نيز گام نخست در ايجاد فضاي مباحثه و گفتگوي عمومي و ارتباط فعالان صنعت رمزارزها با يكديگر محسوب مي‌گردد. روز بيست و پنجم مهر با نام روز بيت كوين يا بي تي سي دي در خاطرۀ فعالان اين حوزه ثبت شده است.

آشنا ساختن ديگران با فناوري‌هاي مفيد و كارآمد و بيان مزايا، معايب، ويژگي‌ها و متخصصد‌هاي احتمالي علاوه بر رفع ابهامات و كاهش هزينه و ريسك‌هاي مرتبط با آغاز فعاليت ناآگاهانه، به توسعه و بلوغ فناوري نيز كمك مي‌كند. در حقيقت همايش‌ بيت كوين و ارزهاي ديجيتال ايران فرصت مباحثه، تبادل انديشه متخصصين و آشنايي با جديدترين دستاورد‌هاي جهان در صنعت رمزارزها را فراهم كرد.

اين همايش شرايطي را ايجاد كرد تا علاقه‌مندان به اين حوزۀ نوظهور در يك مكان گردهم آيند تا فرصت‌ها و چالش‌هاي اين صنعت و راه‌كارهاي مطرح شده در اين راستا از سوي فعالان صنعت كه به اين حوزه آشنايي بيشتري دارند، را بهتر مورد مطالعه قرار دهند. ما در فروشگاه ليون كامپيوتر سالگرد اولين همايش بيت كوين و ارزهاي ديجيتال ايران را به تمامي علاقه‌مندان تكنولوژي، رمزارزها و فناوري بلاكچين تبريك مي‌گوييم و آرزو داريم كه مسير شكوفايي صنعت بلاكچين و رمزارزها در راستاي دستيابي به اهداف پايدار به‌طور پُر قدرت توسط علاقه‌مندان اين صنعت طي گردد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات