خريد هدست گيمينگ از ايزي ماركت

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فروشگاه ايزي ماركت در جهت خريد و آشنايي با انواع هدست گيمينگ شما را راهنمايي مي‌كند.
تبليغات

بازي‌هاي كامپيوتري قطعاً بدون صدا نيمي از جذابيت خود را از دست مي‌دهند! تصور كنيد در يك بازي جنگي در حال حركت به سمت مقر دشمن هستيد و هيچ صدايي از درون بازي نمي‌شنويد؛ ناگهان يكي از نيروهاي دشمن از پشت مي‌آيد و شمارا مي‌كشد؛ چقدر مسخره! نه؟! بنابراين شنيدن صداي پاي سربازان، صداي باران، حركت ماشين روي جاده، صداي انفجار و ... همگي نيمي از لذت بازي كردن است كه شايد از دست دادن آن‌ها، حوصله متعصب‌ترين گيمرها را هم سر ببرد. اما اين صداها در اغلب اوقات براي خانواده و اطرافيان گيمرها خيلي جذاب نيست و حتي آزاردهنده است. پس مي‌توان براي چند برابر كردن لذت بازي و شنيدن تمامي جزئيات و ريزه‌كاري‌هاي صدا، همچنين آزار و اذيت نكردن خانواده، از يك هدست گيمينگ حرفه‌اي استفاده كنيم. ما در اين مقاله سعي داريم شمارا با ويژگي‌هاي يك هدست گيمينگ مناسب آشنا كنيم.

هدست گيمينگ چيست؟! 

هدست‌هاي بازي درواقع شبيه همان هدست و هندزفري عادي هستند، با سه تفاوت عمده:

  • داراي يك ميكروفون قدرتمند و قابل تنظيم (معمولاً خلباني) هستند كه امكان مكالمه با ساير هم‌تيمي‌ها را به بهترين نحو ممكن براي شما فراهم مي‌كند.
  • بلندگوهاي داخلي اين هدست‌ها به‌گونه‌اي طراحي و ساخته مي‌شوند تا عمق صداي بيشتري داشته باشند و بتوانند كوچك‌ترين جزئيات را به گوش شما برسانند.
  • موبايل‌هاي هدست بازي معمولاً بزرگ‌تر و حجيم‌تر از هدست‌هاي معمولي است تا به‌هيچ‌عنوان صداهاي اطراف، مزاحم بازي شما نشود و تمركزتان را به هم نريزند.

چرا بايد انقدر هزينه كنيم؟ 

همان‌طور كه مي‌دانيد هدست‌هاي گيمينگ ارزش نسبتا بالاتري نسبت به ساير هدست‌ها دارند و شايد براي شما هم سؤال باشد كه چرا بايد هزينه بيشتري كنيم؟! در جواب مي‌توانيم بگوييم كه شما با خريد اين محصولات، علاوه‌ بر داشتن يك هدفون خوب، يك ميكروفون قوي هم درا ختيار خواهيد داشت كه به‌خودي‌خود ارزش چندان پاييني ندارد و براي تهيه آن به‌صورت جداگانه، بايد هزينه نسبتا سنگيني بپردازيد! دومين دليل براي گران‌تر بودن هدست بازي، قابليت پخش صداي فراگير با جزئيات بيشتر و واضح‌تر است؛ طبيعتاً شنيدن چنين صدايي هيجان و حتي استرس شمارا دوچندان خواهد كرد. دليل سوم به طراحي حرفه‌اي و مواد اوليه مرغوب به‌كاررفته در ساخت آن‌ها برمي‌گردد؛ كمتر گيمري را سراغ داريم كه وقتي پاي بازي مي‌نشيند، زودتر از دو يا سه ساعت بعد از صندلي خود بلند شود! خب تصور كنيد اين همه مدت قرار است هدست روي گوش و سر شما باشد، اگر به‌صورت كاملا حرفه‌اي و اصولي طراحي و ساخته نشده باشد، خدايي ناكرده پس از مدتي اشكالاتي مانند سردرد و گردن درد برايتان ايجاد خواهد شد. علاوه بر تمام مسائلي كه گفتيم، شما با خريد يك هدست گيمينگ، مي‌توانيد تمامي نيازهاي خود مانند شركت در جلسات و كلاس‌هاي الكترونيك، ارتباط تصويري با اقوام و آشنايان خود، گوش دادن به موسيقي و ... را نيز برطرف كنيد. با تمامي دلايلي كه در بالا ذكر كرديم، هنوز براي خريد هدست گيمينگ دودل هستيد؟!

مرجع متخصصين ايران چرا بايد هدست گيمينگ بخريم؟

راهنماي خريد مناسب‌ترين هدست گيمينگ 

خب حالا با دلايل خريد هدست گيمينگ آشنا شديم، وقت آن است كه نكاتي را با هم مرور كنيم تا هنگام خريد اين محصولات بهترين و هوشمندانه‌ترين انتخاب را داشته باشيم:

با چه دستگاهي بازي مي‌كنيد؟

 در اولين قدم، بايد مشخص كنيد كه مي‌خواهيد با چه دستگاهي بازي كنيد، پلي‌استيشن؟ X-BOX ؟ موبايل؟ يا نه! مي‌خواهيد با لپ‌تاپ خود بازي كنيد؟ حالا شايد بگوييد چه فرقي مي‌كند؟! تفاوت آن به نحوه اتصال به دستگاه‌هاي مختلف برمي‌گردد. هدست‌هاي بازي معمولاً با سري‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند تا بتوانند تمامي پلتفرم‌هاي گيمينگ را همراهي كنند. از رايج‌ترين انواع اتصال هدست‌هاي گيمينگ مي‌توان به جك3.5  ميلي‌متري و درگاه USB اشاره كرد.

سيم‌دار يا بي‌سيم؟

اينكه هدست گيمينگ، باسيم به دستگاه بازي متصل شود يا به‌صورت بي‌سيم، كاملا به سليقه شما بستگي دارد؛ البته ناگفته نماند كه كيفيت هدست‌هاي سيم‌دار كمي بالاتر از بقيه هدست‌ها است؛ اما با پيشرفت فناوري‌هاي حوزه گيمينگ، ديگر اين تفاوت خيلي چشمگير نيست!

همان‌طور كه مي‌دانيد اتصال بي‌سيم، جلوي دست و پاي شما را نمي‌گيرد و در حين بازي مزاحمت ايجاد نمي‌كند؛ از طرفي هدست گيمينگ‌هاي بي‌سيم با باتري كار مي‌كنند و نياز به شارژ دارند، بنابراين ممكن است درست هنگامي‌كه براي هدشات بازيكن حريف تمركز كرده‌ايد، دست شمارا در پوست گردو بگذارد و مرغ از قفس بپرد. پس انتخاب اين موضوع، كاملا سليقه ايست.

چقدر به ‌راحتي خود اهميت مي‌دهيد؟ 

همان‌طور كه در بالا اشاره كرديم، چون ممكن است ساعات طولاني از هدست گيمينگ استفاده كنيد، هنگام خريد اين محصولات حتماً به وزن، جنس و سايز هدبند و همچنين كيفيت ساخت موبايل‌ها دقت كنيد.

مرجع متخصصين ايران راهنماي خريد هدست گيمينگ

قدرت بازتوليد صداي هدست گيمينگ چطور است؟ 

قدرت بازتوليد صدا يعني هركدام از صداها به چه صورت و قدرتي توسط هدست پخش مي‌شود، اما شايد بگوييد نمي‌توانيم تمامي هدست‌هاي بازي مد انديشه متخصصين خود را تست كنيم و كيفيت آن‌ها را بسنجيم! نيازي به اين كار نيست، تنها با جست‌وجو كردن مشخصات متخصص محصول در اينترنت و ديدن واژه‌هايي همچون Virtual Surround sound يا Dimensional sound در ويژگي‌هاي آن، مي‌توانيد مطمئن شويد كه گزينه مناسب را انتخاب كرده‌ايد.

اميدواريم با خواندن نوشته بالا، بتوانيد در اين آشفته‌بازار يك هدست گيمينگ خوب با ارزش مناسب براي خود پيدا كنيد. شما مي‌توانيد همين حالا با مراجعه به سايت فروشگاهي ايزي ماركت، ويژگي متخصص هدست‌هاي گيمينگ مدانديشه متخصصين را مطالعه كنيد و خريدتان را انجام دهيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات