مرجع متخصصين ايران

مطالعه SSD اي ديتا XPG SPECTRIX S40G

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقيقه
ADATA با S40G و نورپردازي RGB با قابليت شخصي‌سازي به‌دنبال جذب گيمرهايي است كه به‌دنبال حافظه‌ي ذخيره‌سازي سريع مي‌گردند.
تبليغات

ديگر بر كسي پوشيده نيست كه دنياي حافظه‌‌ها در آينده متعلق به حافظه‌هاي مبتني‌بر فلش است. SSD‌-ها قله‌هاي سرعت را در سال‌هاي اخير در نورديده‌اند و با همه‌گيري حافظه‌هاي مبتني‌بر PCIe 4 در سال‌هاي آتي اين پيشرفت‌ها ادامه خواهد داشت. كنسول‌هاي بازي نسل جديد از SSD بهره مي‌برند كه توجه بيشتر توسعه‌دهندگان بازي به استفاده‌ي بهتر از ظرفيت چنين حافظه‌هايي را نويد مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران حافظه اس اس دي XPG S40 در دست

به جز برتري‌هاي آشناي SSD‌-هاي مبتني بر PCIe مانند سرعت خواندن و نوشتن بسيار زياد، سرعت اجرا و راه‌اندازي برنامه‌ها و سيستم‌عامل، اين حافظه‌ها سرعت بارگذاري يا لودينگ بازي‌ها را نيز به شكل محسوسي كاهش مي‌دهند و مي‌توان به كمك آن‌ها بارگذاري سريع‌تر بافت‌ها در بازي را نيز شاهد بود. XPG به‌عنوان زيربرند گيمينگ ADATA حافظه‌هاي زيادي براي گيمرها تا به امروز توليد كرده است كه اكثر آن‌ها ظاهري متفاوت از محصولات شركت مادر دارند. پيش‌تر مطالعه SX8200 Pro را در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران انجام داديم، S40G روي كاغذ (البته به جز IOPS خواندن و نوشتن تصادفي 4K) شباهت زيادي به آن دارد.

مرجع متخصصين ايران كانكتور M2 روي حافظه اس اس دي XPG S40G SSD

اي‌ديتا برخلاف SX8200 Pro كه از كنترلر سيليكون موشن SM2262EN استفاده مي‌كرد، در S40G از كنترلر بالارده ريلتك RTS5762 بهره مي‌گيرد؛ همه‌ي ظرفيت‌هاي اس ۴۰ جي از اين كنترلر استفاده مي‌كنند. S40G در ۵ ظرفيت عرضه مي‌شود و مي‌توان تا حداكثر ظرفيت ۴ ترابايت آن را خريدار كرد كه ما مدل ۵۱۲ گيگابايت را براي مطالعه دراختيار داشتيم؛ سرعت حافظه‌هاي SSD به‌خصوص مدل‌هاي NVMe (بيشتر در سرعت نوشتن) به ظرفيت بستگي دارند كه البته اين تفاوت سرعت (در خواندن) در بين مدل‌هاي مختلف S40G باتوجه‌به اطلاعات رسمي سازنده چندان زياد نيست و مدل‌هاي ۵۱۲ گيگابايت به بالا در خواندن عملكرد يكساني دارند؛ اما تفاوت‌هايي در سرعت‌هاي نوشتن ديده مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران برد حافظه اس اس دي XPG S40G SSD در دست

همانند محصولات پيشين ADATA شاهد استفاده از NAND‌-هاي سه‌بعدي ۶۴ لايه‌ي TLC ساخت مايكرون (البته ممكن است برخي از محصولات از NAND‌-هاي ۹۶ لايه بهره ببرند) هستيم كه درحال‌حاضر بهترين تعادل در بين ارزش و سرعت را ارائه مي‌كنند. همراهي از SLC caching و دارا بودن DRAM ساخت NANYA باتوجه‌به سابقه‌ي اي‌ديتا دور از ذهن نبود. به‌انديشه متخصصين مي‌رسد مدل‌هاي با ظرفيت‌هاي ديگر نيز از همين DRAM بهره مي‌برند؛ اما آنچه مشخص است در مدل ۵۱۲ گيگابايت از ماژول DDR3 و ۱۲۸ مگابايتي بهره گرفته مي‌شود؛ اين ظرفيت براي مدل ۵۱۲ گيگابايتي كم‌تر از انتظار ما بود؛ چراكه SX8200 Pro ظرفيت بيشتري را ارائه مي‌كند.

از انديشه متخصصين عمر بر حسب ترابايت، نوشتن اطلاعات نيز تفاوت فاحشي با ديگر محصولات هم‌رده‌ي بازار به‌چشم نمي‌خورد و S40G امتياز متوسط دريافت مي‌كند. SPECTRIX S40G توسط آونگ به‌عنوان نماينده‌ي ADATA در ايران براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است. در ادامه مي‌توانيد مشخصات متخصص دقيق‌تر اين محصول را مشاهده كنيد:

مشخصات متخصص

XPG SPECTRIX S40G

ظرفيت‌ها

۲۵۶ گيگابايت

،

۵۱۲ گيگابايت

،

۱ ترابايت

،

۲ ترابايت

و

۴ ترابايت

كنترلر

Realtek RTS5762

نوع رابط

PCIe Gen3x4 NVMe 1.3

نوع و سازنده‌ي NAND

Micron TLC 64 Layer

وزن

۱۳.۴ گرم

DRAM

بله ۱۲۸ مگابايت در مدل ۵‍۱۲ گيگابايت

فرم‌فكتور

2280 M.2

طول عمر اعلامي سازنده

۱۶۰ با معيار TBW براي مدل ۲۵۶ گيگابايت

۳۲۰ با معيار TBW براي مدل ۵۱۲ گيگابايت

۶۴۰ با معيار TBW براي مدل ۱ ترابايت

۱۲۸۰ با معيار TBW براي مدل ۲ ترابايت

۲۵۶۰ با معيار TBW براي مدل ۴ ترابايت

عمر بر حسب معيار MTBF

۲ ميليون ساعت

گارانتي

۵ سال

پيش از پرداختن به عملكرد و بنچمارك‌ها كمي با ويژگي‌هاي ظاهري و متمايز S40G آشنا مي‌‌شويم.

طراحي

XPG به‌عنوان برندي كه با تمركز بر طراحي محصولات گيمينگ فعاليت مي‌كند، هم در بازار متخصصان عادي حضور جدي دارد و هم بازار اصلي هدف خود را دنبال مي‌كند. S40G يكي از محصولاتي است كه با نگاه اول به آن متوجه خواهيد شد كه گيمرها هدف اصلي آن هستند؛ ۸ ال‌اي‌دي قرار گرفته در پشت پوشش پلاستيكي سفيد و تركيب آن با هيت‌سينك مشكي آشنايي كه لوگوي XPG را به‌روي خود مي‌بيند، به‌خوبي هدف از عرضه‌ي اين محصول را نشان مي‌دهد. 

مرجع متخصصين ايران حافظه اس اس دي XPG S40G SSD روي مادربرد ايسوس

ضخامت S40G به ۸ ميلي‌متر مي‌رسد كه از اين رو امكان استفاده‌ي آن در لپ‌تاپ‌هاي باريك به هيچ وجه وجود ندارد؛‌ براي مقايسه مي‌توان گفت حافظه‌هاي M.2 مرسوم بدون هيت‌سينك عموما ضخامتي بين ۲ تا ۳ ميلي‌متر دارند. البته استفاده از يك حافظه با چراغ‌‌هاي RGB به‌خودي خود در لپ‌تاپ‌ها يا كيس‌هاي بدون نماي بيروني غير منطقي است. LED‌-ها روي خود حافظه جاي گرفته‌اند و بخش بيروني در حقيقت نقش محافظ را براي آن‌ها دارد. 

باتوجه‌به محل قرارگيري درگاه PCIe براي حافظه‌هاي M.2 در بالاي درگاه كارت گرافيك، ممكن است استفاده‌ي هم‌زمان از يك كارت گرافيك بزرگ و S40G چالش‌برانگيز باشد. در زمان استفاده از مادربردهاي MicroATX (غير مرسوم در كامپيوترهاي گمينگ) و فن‌ بزرگ پردازنده ممكن است بخشي از SSD پوشانده شوند و شما از زيبايي آن بي‌نصيب بمانيد؛ بنابراين قبل از خريد S40G، حتما به نوع مادربرد،‌ فاصله‌ي اجزا و نمايان‌شدن SSD در كيس دقت كنيد. 

همانند ديگر محصولات XPG در رده‌ي گيمينگ، شاهد استفاده از برد مشكي با تراشه در دو طرف هستيم. با وجود LED‌-ها، قرارگيري يك پوشش پلاستيكي روي حافظه و سخت‌تر شدن فرايند خنك‌سازي پسيو آن شاهد دمايي بالاتر از ميانگين بوديم؛ البته اين دما بيشتر در انتقال‌‌ ممتد ديتا اتفاق مي‌افتد؛ همچنين از انديشه متخصصين مصرف انرژي نگراني خاصي وجود ندارد. خوشبختانه حافظه براي روشن كردن LED‌‌-ها نياز به كابل اضافي ندارد و مي‌توان آن را به كمك نرم‌افزار اختصاصي XPG RGB شخصي‌سازي كرد. 

مرجع متخصصين ايران نرم افزاري XPG RGB براي شخصي‌ سازي نور LED هاي SSD S40G

در نرم‌افزار شخصي‌سازي رنگ‌ها مي‌توان بسته به نوع افكت انتخابي براي هر LED رنگ متفاوتي تعيين كرد. تغيير روشنايي، تغيير سرعت و ۱۴ افكت متفاوت دردسترس شما قرار دارد. حالت استاتيك، خاموش و روشن شدن سريع و تنفسي و ديگر افكت‌هاي آشنا در ابزار RGB قطعا شما را راضي خواهد كرد. همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد براي اينكه بتوان از تنظيم غير پيش‌فرض استفاده كرد، حتما بايد نرم‌افزار روي كامپيوتر شما نصب باشد. در طول زمان راه‌اندازي و خاموش شدن سيستم، طبق انتظار نورپردازي به حالت پيش‌فرض انجام مي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران حافظه اس اس دي XPG S40 در دست

براي دريافت نرم‌افزار و راهنماي حالت‌هاي آن از اين لينك استفاده كنيد. كار با نرم‌افزار XPG RGB ساده است و امكانات شخصي‌سازي خوبي دراختيار شما قرار مي‌دهد. S40G تنها SSD M.2 بازار با نورپردازي نيست؛ ولي يكي از زيباترين‌ها به‌حساب مي‌آيد و مي‌تواند با هر كيس گيمينگ و نورپردازي متداولي تطبيق يابد. استفاده از پوشش پلاستيكي روي LED‌-ها به‌نوعي وظيفه‌ي پخش نور را نيز برعهده دارد و در اين امر نيز نسبتا موفق عمل مي‌كند؛ به‌طوري‌كه جدا بودن LED-ها چندان به‌چشم نمي‌آيد.

عملكرد

همان‌طور كه در مقدمه نيز گفته شد SPECTRIX S40G، حافظه‌ي بالارده‌ محسوب مي‌شود؛ اما روي كاغذ به‌انديشه متخصصين مي‌رسد بايد منتظر عملكردي ضعيف‌تر نسبت به بالارده‌ي شاخص XPG يعني SX8200 Pro باشيم. در آزمايش كپي فايل ۵۲ گيگابايتي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با فرمت MKV (از يك فولدر به فولدر ديگر داخل حافظه)، S40G با ثبت زمان ۵۷ ثانيه عملكردي خوب؛ اما ضعيف‌تر از برادرش و برخي از رقبا ارائه مي‌كند؛ همان‌طور كه در تصوير زير ديده مي‌شود خبري از تغييرات سينوسي نيست و روند خوبي از انديشه متخصصين پايداري را شاهد هستيم. به‌جز يك دره در نمودار زير كه احتمالا به دليل يك گلوگاه بوده باشد، انتقال ثبات خوبي دارد.

مدل حافظه 

زمان (ثانيه)

سرعت در آغاز انتقال (مگابايت‌برثانيه)

سرعت در انتهاي انتقال (مگابايت‌برثانيه)

XPG SPECTRIX S40G

۵۷

۱۳۵۰

۹۷۰

Pioneer APS-SE20G

۲۰۳

۹۰۰

۳۲۰

Lexar NM610

۷۸

۸۴۰

۶۶۰

ADATA XPG SX6000 Lite

۷۳

۱۴۳۰

۷۷۰

Samsung 860 QVO

۳۷۵

۳۸۰

۶۲

Samsung 860 EVO

۲۴۱

۴۸۰

۱۸۵

Samsung 860 PRO

۲۱۷

۴۷۹

۲۵۰

Lexar NS200

۴۴۸

۵۲۰

۱۰۲

Samsung 970 Pro

۵۴

۲۱۰۰

۹۷۰

ADATA XPG SX8200 Pro

۴۶:۳

۱۸۷۵

۹۹۰

Samsung 970 EVO Plus

۴۳:۴

۱۹۷۰

۸۳۰

WD Black SN-750

۴۴:۲

۱۷۵۰

۱۱۰۰

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

در طول اين انتقال، دماي حداكثري كه توسط نرم‌افزار HWMonitor Pro ثبت شد ۸۳ درجه بود كه نسبتا زياد (ولي در بازه‌ي غير بحراني قرار مي‌گيرد) بوده و گلوگاه در چنين دماهايي محتمل است؛ البته دماي پيش‌فرض محيط و تهويه‌ي كيس نيز بر اين مسئله تأثيرگذار خواهد بود. فرايند نوشتن با سرعت تقريبي ۹۷۰ مگابايت در ثانيه كار خود را به پايان مي‌رساند. اين آزمايش چندين مرتبه انجام شد تا از پايداري اطمينان حاصل شود (با فاصله‌ي مناسب) و نتيجه‌ي گزارش شده بيشترين تكرار را داشت؛ اما پايداري نتيجه در SX8200 Pro بهتر ارزيابي مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران آزمايش انتقال فايل ۵۲ گيگابايتي در SSD گيمينگ XPG S40G مدل ۵۱۲ گيگابايتي

در آزمايش مربوط به لودينگ بازي كه با بنچمارك FINAL FANTASY XIV: Shadowbringers و با جمع لودينگ‌هاي آن انجام مي‌شود با ثبت ۱۴:۶۸ ثانيه عملكرد خوبي را از خود نشان داد. باتوجه‌به احتمال تبديل‌شدن SSD به يكي از گزينه‌هاي سيستم پيشنهادي در نسل آينده‌ي كنسول‌ها، شاهد تمايل بيشتر توسعه‌دهندگان براي بهره‌مندي از آن‌ها باشيم؛ ولي فعلا بايد به سرعت تقريبا نصف زمان لودينگ‌ها نسبت به هاردديسك‌ها بسنده كرد.

مدل حافظه 

زمان لودينگ (ثانيه)

XPG SPECTRIX S40G

۱۴:۶۸

Pioneer APS-SE20G

۱۷:۱۵

Lexar NM610

۱۶:۰۵

Samsung 860 QVO

۱۹:۵۶

Samsung 860 EVO

۱۶:۱۷

Samsung 860 Pro

۱۵:۹۲

WD10EZEX

۲۸:۰۲

Lexar NS200 - 240GB

۱۶:۸۵

ADATA XPG SX6000 Lite - 512GB

۱۵:۱۸

 

Samsung 970 Pro - 512GB

۱۴:۴۴

 ADATA XPG SX8200 Pro -1TB

۱۳:۹۱

 Samsung 970 EVO Plus - 1TB

۱۴:۵۱

 WD Black SN-750 - 1TB

۱۵:۳۷

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

لطفا پيش از آغاز مطالعه نتايج بنچمارك‌ها، توضيحات كوتاه ارائه‌شده درباره‌ي اصطلاحات به‌كاررفته را مشاهده كنيد:

  • Seq Q32T1: انتقال ترتيبي اطلاعات چند ترد و صف اطلاعات با بلوك‌هاي ۱۲۸ كيلوبايتي
  • 4K Q32T1: انتقال تصادفي چند ترد و صف اطلاعات با بلوك‌هاي چهاركيلوبايتي
  • Seq: انتقال اطلاعات به‌صورت ترتيبي با بلوك‌هاي يك‌مگابايتي به‌صورد تك‌ترد و تك‌صف
  • 4K: انتقال تصادفي اطلاعات با بلوك‌هاي چهاركيلوبايتي به‌صورت تك‌ترد و تك‌صف
  • access time: زماني‌كه طول مي‌كشد حافظه براي انتقال داده آماده شود (گاهي با نام Response Time شناخته مي‌شود)
  • IOPS: مخفف input٫output operations per second و به‌بيان ساده، تعداد عمليات خواندن و نوشتني كه حافظه در يك ثانيه مي‌تواند انجام دهد

بنچمارك CrystalDiskMark

بنچمارك ساده، اما قديمي CrystalDiskMark عموما براي سنجش سرعت‌هاي خواندن و نوشتن برحسب مگابايت‌برثانيه متخصصد دارد. رسيدن به سرعت خواندن ۳۴۸۰ و نوشتن ۲۳۱۰ در حالت ترتيبي براي مدل ۵۱۲ گيگابايتي به نوعي تصديق ادعاي سازنده (۳۵۰۰ و ۲۴۰۰ مگابايت بر ثانيه) است. سرعت خواندن اطلاعات براي ديگر ظرفيت‌ها نيز با تقريب خوبي همين اعداد خواهد بود. 

مدل حافظه ٫ خواندن و نوشتن (MB٫s)

ظرفيت

نوع حافظه

Seq Q32T1

4K Q32T1

 

Seq

 

4K

XPG SPECTRIX S40G

۵۱۲ گيگابايت

NVMe SSD

۳۴۸۰

۲۳۱۰

۴۰۴٫۴

۳۳۰٫۳

۲۸۴۱

۱۹۱۳

۵۴٫۰۳

۱۲۸٫۴

Samsung 970 Pro

۵۱۲ گيگابايت

NVMe SSD

۳۵۳۵

۲۳۰۰

۴۱۸

۳۲۸.۹

۲۵۷۴

۲۱۲۴

۵۴٫۹۵

۱۳۱.۴

Pioneer APS-SE20G

۲۵۶ گيگابايت

NVMe SSD

۳۱۰۳

۱۰۵۴

۵۱۴٫۷

۴۴۲٫۹

۱۵۴۵

۱۰۵۳

۵۰٫۳۴

۱۵۷٫۵

Lexar NM610

يك ترابايت

NVMe SSD

۲۰۸۳

۱۶۷۰

۳۵۱٫۴

۳۰۱٫۳

۱۷۱۷

۱۶۷۲

۵۶٫۳۸

۱۶۶٫۲

ADATA XPG SX6000 Lite

۵۱۲ گيگابايت

NVMe SSD

۱۷۴۲

۱۲۴۰

۴۲۲٫۹

۳۷۹٫۹

۱۷۳۶

۱۲۰۸

۴۸٫۵۸

۱۱۴٫۸

Samsung 860 QVO

يك ترابايت

SATA SSD

۵۵۵٫۶

۵۲۴٫۷

۳۲۲٫۹

۳۰۲٫۶

۵۱۷٫۱

۵۰۶٫۷

۳۴٫۸۷

۹۹٫۸۰

Samsung 860 EVO

يك ترابايت

SATA SSD

۵۵۵٫۳

۵۲۴٫۷

۳۱۷٫۲

۲۹۹٫۰

۵۱۸٫۷

۵۰۶٫۳

۴۲٫۵۰

۹۸٫۹۷

Samsung 860 Pro

يك ترابايت

SATA SSD

۵۶۲٫۱

۵۳۰٫۱

۳۲۵٫۵

۳۰۲٫۳

۵۱۲٫۷

۴۸۰٫۰

۴۳٫۵۳

۱۰۲٫۲

Lexar NS200

۲۴۰ گيگابايت

SATA SSD

۵۶۸٫۸

۵۱۶٫۷

۳۱۱٫۱

۲۹۲٫۸

۵۳۳٫۹

۴۷۶٫۳

۳۳٫۴

۸۸٫۹۸

Western Digital Green

۴۸۰ گيگابايت

SATA SSD

۵۵۸٫۷

۴۵۸٫۳

۱۲۶٫۸

۱۱۴٫۸

۴۷۹٫۴

۴۱۷٫۸

۲۲٫۷

۴۳٫۶۱

ADATA SU800

۵۱۲ گيگابايت

SATA SSD

۵۶۲

۵۱۸٫۸

۳۱۸٫۸

۳۰۷٫۹

۵۳۰٫۹

۴۶۸٫۵

۳۷٫۱۹

۱۰۱٫۵

ADATA XPG SX8200 Pro

يك ترابايت

NVMe SSD

 

۳۵۰۳

 

۲۸۲۷٫۳ 

 

۴۴۳٫۵

 

۳۳۱٫۳

۲۶۱۴

۲۲۳۶

۶۱٫۲۴

۱۴۴

Samsung 970 Evo Plus

يك ترابايت

NVMe SSD

۳۵۲۴

۳۲۷۸

۴۲۱

۳۴۹٫۴

۲۱۴۲

۲۰۳۶

۴۴٫۶۱

۱۳۳

 WD Black SN-750

يك ترابايت

NVMe SSD

۳۴۳۹

۳۰۲۰

۴۲۳٫۱

۳۳۶٫۷

۲۰۰۳

۲۴۵۲

۴۵٫۹۴

۱۳۷٫۲

 ADATA XPG GAMMIX S11 Pro

يك ترابايت

NVMe SSD

۳۵۰۲

۲۸۶۸٫۳ 

۴۳۷٫۱

۳۲۷٫۲

۲۸۶۸٫۳

۲۳۹۲٫۶

۶۳٫۴۵

۱۴۵٫۳

Western Digital WD10EZEX

يك ترابايت

HDD 7200 RPM

۱۶۴٫۲

۱۵۹٫۵

۰٫۹۴۳

۱٫۳۱۱

۱۶۳٫۸

۱۵۹٫۱

۰٫۳۰۰

۱٫۳۰۳

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

انتظار بيشتري به‌خصوص در نوشتن تصادفي 4K از اس ۴۰ جي داشتيم؛ اما در باقي زمينه‌ها عملكرد قابل‌قبولي را از اين حافظه شاهد هستيم. حافظه‌هاي ADATA عموما عملكرد بسيار خوبي در انتقال ترتيبي داده ارائه مي‌كنند؛ همان‌طور كه در جدول نيز مشخص است، در زمينه‌ي خواندن داده‌ها، اس ۴۰ جي چيزي از رقبا كم ندارد.

بنچمارك HD Tune Pro

ما به‌كمك بنچمارك HD Tune Pro مواردي همچون زمان دسترسي و انتقال فايل و عملكرد در انتقال فايل را مطالعه كرديم. آزمايش File Benchmark ازطريق فايلي ۴ گيگابايتي انجام مي‌شود و زمان دسترسي نيز براي خواندن گزارش شده است.

حافظه ذخيره‌سازي ٫ سرعت خواندن اطلاعات

زمان دسترسي

حداكثر سرعت

حداقل سرعت

ميانگين

ميلي‌ثانيه

مگابايت‌بر‌ثانيه

XPG SPECTRIX S40G

۰٫۱۰۸

۱۵۸۰٫۷

۴۱۷

۱۴۰۵

Pioneer APS-SE20G

۰٫۰۶۸

۱۷۲۳٫۶

۷۲۴

۱۳۶۲٫۲

Lexar NM610

۰٫۰۳۰

۱۵۴۴٫۷

۱۴۰۴٫۱

۱۵۳۵

ADATA XPG SX6000 Lite

۰٫۰۲۵

۱۴۴۲٫۹

۱۱۸۱

۱۴۰۸

Samsung 860 QVO

۰٫۰۴۸

۴۱۷٫۴

۲۷۰٫۵

۳۳۲٫۰

Samsung 860 EVO

۰٫۰۴۷

۴۴۳٫۱

۲۸۱٫۴

۳۵۶٫۰

Samsung 860 PRO

۰٫۰۳۴

۴۳۹٫۷

۲۷۹٫۵

۳۲۳٫۶

Lexar NS200

۰٫۰۳۲

۴۲۹٫۴

۲۵۹٫۷

۳۵۲٫۱

ADATA SU800

-

۳۷۳٫۵

۲۸۴

۳۳۳٫۴

 Western Digital Green

-

۲۹۱

۹۵٫۴

۱۵۵٫۳

Samsung 970 Pro

۰٫۰۲۱

۱۵۹۸٫۵

۱۴۴۸

۱۵۸۹

 ADATA XPG SX8200 Pro

۰٫۰۱۹

 ۱۶۱۸

 ۱۳۶۱

 ۱۵۹۳

Samsung 970 Evo Plus

۰٫۰۲۱

۱۶۲۹

۱۳۸۸

۱۶۱۸

 WD Black SN-750

۰٫۰۲۰

۱۵۱۷

۱۰۸۹

۱۴۹۹

 ADATA XPG GAMMIX S11 Pro

-

۱۶۲۳

۱۳۱۹٫۶

۱۶۱۰٫۵

Western Digital WD10EZEX

-

۱۹۳٫۳

۹۳

۱۵۱٫۹

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

در آزمايش HD Tune Pro به‌خصوص زمان دسترسي عملكرد S40G ضعيف‌تر از رقبا بود؛ اما ميانگين سرعت قابل‌قبولي را شاهد هستيم و اختلاف بين حداكثر سرعت و ميانگين با وجود نوسان‌هاي نسبتا زياد در اين تست مناسب ارزيابي مي‌شود. 

حافظه ذخيره‌سازي ٫ سرعت خواندن اطلاعات (نوشتن اطلاعات)

ترتيبي برحسب مگابايت‌برثانيه

 4KB Random Single IOPS

XPG SPECTRIX S40G

۳۰۰۳ (۱۷۲۳)

۱۴۳۲۰ (۳۷۲۵۵)

Pioneer APS-SE20G

۲۴۷۹ (۱۰۰۹)

۲۵۸۵۸ (۳۶۶۸۳)

Lexar NM610

۱۸۲۸ (۱۵۲۰)

۱۱۹۷۶ (۳۳۷۹۲)

ADATA XPG SX6000 Lite

۱۴۵۸ (۱۱۴۶)

۵۷۷۲ (۳۵۰۱۳)

Samsung 860 QVO

۵۱۱ (۴۸۷)

۶۱۱۹ (۲۲۳۸۵)

Samsung 860 EVO

۵۱۲ (۴۸۵)

۱۰۲۱۰ (۲۵۹۹۴)

Samsung 860 PRO

۵۱۱ (۴۸۷)

۹۶۰۶ (۲۶۰۵۲)

Lexar NS200

۵۲۳ (۴۷۸)

۸۵۷۷ (۲۴۸۲۰)

ADATA SU800

۵۱۱.۲ (۴۵۹.۲)

۷۷۵۳ (۲۸۸۰۱)

Western Digital Green

۵۱۰ (۴۴۳)

۳۶۷۶ (۵۸۱۲)

Samsung 970 Pro

۲۷۹۵ (۲۰۸۷)

۱۴۰۱۴ (۴۱۰۷۸)

 ADATA XPG SX8200 Pro

۲۶۷۹ (۲۳۳۲)

۱۴۸۱۶ (۴۶۴۱۱)

Samsung 970 Evo Plus

۲۷۰۶ (۲۴۴۷)

۱۵۰۸۲ (۴۱۷۳۶)

 WD Black SN-750

۲۹۳۰ (۲۵۵۱)

۱۰۲۹۷ (۴۳۵۱۸)

 ADATA XPG GAMMIX S11 Pro

۲۹۰۲ (۲۴۱۸)

۱۵۵۷۹ (۴۵۴۳۳)

ٰWestern Digital WD10EZEX

۱۴۳٫۵ (۱۴۲.۵)

۵۹ (۳۱۴)

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

عملكرد بسيار خوبي در بخش خواندن ترتيبي شاهد هستيم و عملكرد نوشتن ترتيبي نيز باتوجه‌به ظرفيت قابل‌قبول است. در نوشتن تصادفي، S40G ضعيف‌تر از برخي رقباي خود ظاهر مي‌شود؛ اما عملكرد بدي را شاهد نيستيم، البته مقايسه‌ي مستقيم نيازمند حافظه‌هاي يكسان خواهد بود.

بنچمارك AS SSD

بنچمارك AS SSD با درانديشه متخصصينگرفتن چهار مؤلفه‌ي سرعت ترتيبي، انتقال 4K و 4K با ۶۴ ترد، زمان دسترسي در هر دو بخش نوشتن و خواندن دو امتياز و يك امتياز كلي ارائه مي‌دهد.

حافظه ذخيره‌سازي ٫ سرعت خواندن اطلاعات

امتياز خواندن

امتياز نوشتن

امتياز كلي

XPG SPECTRIX S40G

۱۴۷۲

۱۱۵۰

۳۳۰۶

Pioneer APS-SE20G

۱۳۶۷

۱۲۰۴

۳۲۱۹

Lexar NM610

۱۰۶۱

۱۰۲۵

۲۶۲۴

Samsung 860 QVO

۴۲۹

۴۹۰

۱۱۴۴

Samsung 860 EVO

۴۶۱

۴۹۰

۱۱۹۷

Samsung 860 PRO

۴۶۴

۴۹۴

۱۲۰۵

Lexar NS200

۴۷۷

۴۸۰

۱۲۱۳

Samsung 970 Pro

۱۶۰۰

۲۴۹۴

۴۸۹۶

 

ADATA XPG SX8200 Pro

۱۶۴۰

۱۸۲۴

۴۲۹۹

Samsung 970 Evo Plus

۲۲۲۵

۲۲۰۶

۵۴۹۶

 

WD Black SN-750

۱۹۹۵

۲۴۵۱

۵۴۳۳

*تمامي بنچمارك‌هاي ذكرشده در اين جدول را اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران اجرا كرده است.

حافظه‌ي گيمينگ XPG در آزمون AS SSD سربلند نيست و كمي متفاوت از يك محصول بالارده عمل كرد؛ بار ديگر زمان دسترسي خواندن در اين تست ۰٫۱۱۱ به‌دست آمد كه مناسب نيست. 

بنچمارك‌ Anvil's Storage Utilities

بنچمارك Anvil's Storage Utilities بخش‌هايي مانند سرعت پاسخ و سرعت نوشتن و خواندن و IOPS را مطالعه و درپايان با نمراتي مجموع عملكرد در بخش خواندن و نوشتن را گزارش مي‌كند. نتايج زير با درانديشه متخصصينگرفتن Test Size معادل ۳۲ گيگابايت به‌دست آمده‌اند:

حافظه ذخيره‌سازي ٫ امتياز

خواندن 

نوشتن

XPG SPECTRIX S40G

۵۶۴۸

۴۱۵۵

Pioneer APS-SE20G

۲۶۵۱

۲۴۱۶

Lexar NM610

۳۸۲۵

۲۸۲۸

 ADATA XPG SX6000 Lite

۲۸۵۵

۲۹۷۵

Samsung 860 QVO

۲۰۲۱

۲۷۰۰

Samsung 860 EVO

۲۳۳۴

۲۸۰۱

Samsung 860 Pro

۲۳۱۲

۲۸۳۲

Lexar NS200

۱۶۴۱

۲۵۷۳

Samsung 970 Pro

۶۱۷۲

۹۴۵۴

 ADATA XPG SX8200 Pro

۵۳۲۹

۸۶۵۰

Samsung 970 Evo Plus

۵۱۳۸

۹۹۵۰

 WD Black SN-750

۴۴۵۱

۹۵۶۶

پايين‌تر بودن نمرات نوشتن نسبت به حافظه‌هاي ديگر جدول به دليل ظرفيت كمتر آن كاملا معقول و امتياز خواندن نيز يكي از بهترين‌هايي است كه در اين رده تا به حال مطالعه كرده‌ايم. هنوز ۹۷۰ پرو سامسونگ صدرنشين آزمايش Anvil's Storage Utilities محسوب مي‌شود و نمرات عالي در خواندن و نوشتن كسب كرده است.

جمع‌بندي

S40G به‌عنوان يك حافظه‌ي بالارده از انديشه متخصصين عملكرد هم موفق ظاهر مي‌شود و هم ناموفق؛ موفق از اين انديشه متخصصين كه براي متخصصي‌هاي متكي به سرعت خواندن هيچ اشكالي با آن نخواهيد داشت؛ اما از انديشه متخصصين نوشتن اطلاعات گزينه‌هايي مانند XPG SX8200 Pro و رقباي ديگر شركت‌ها قابل‌ اتكاتر خواهند بود. به‌انديشه متخصصين نمي‌رسد هدف توليد اين حافظه رقابت سرعت با چنين محصولاتي باشد؛ آن‌ها با توليد S40G مشخصا گيمرهايي را هدف قرار داده‌اند كه به ظاهر پكيچ گيمينگ خود اهميت مي‌دهند.

اس ۴۰ جي ۵۱۲ گيگابايتي در مطالعه ما تقريبا به سرعت‌هاي اعلامي شركت دست‌يافت؛ سرعت نوشتن در مدل‌هاي باظرفيت بالاتر از ۵۱۲ گيگابايت بهتر خواهد بود. براي مشاهده‌ي سرعت‌‌هاي ادعايي تقريبي مدل‌هاي ديگر مي‌توانيد به سايت سازنده مراجعه كنيد. 

مرجع متخصصين ايران لوگو XPG روي حافظه اس اس دي S40G به همراه RGB

S40G با ۸ ال‌اي‌دي قابل‌ شخصي‌سازي و پوشش نسبتا زيباي آن، علاقه‌مندان به نورپردازي RGB را راضي خواهد كرد؛ نبود نياز به انرژي اضافي و ۱۴ حالت نورپردازي مختلف در اين محصول به چشم مي‌خورند. حتما پيش از خريد به موقعيت درگاه M.2 و پوشيده نشدن آن توسط فن پردازنده و كارت گرافيك دقت كنيد. در صورتي كيس مناسبي براي استفاده و لذت از اين نورپردازي نداريد، دليلي هم براي خريد چنين حافظه‌اي در برابر برادرش XPG SX8200 Pro وجود نخواهد داشت.

در بخش حافظه‌ هاي ذخيره‌سازي محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مي‌توانيد مشخصات و ارزش SSD، ارزش هارد، فلش مموري و كارت حافظه را با يكديگر مقايسه كرده و با بهترين ارزش از فروشگاه‌هاي اينترنتي معتبر خريداري كنيد.

نكات مثبت

  • عملكرد قابل قبول و سريع در خواندن اطلاعات
  • نورپردازي قابل‌شخصي‌سازي با ۸ ال‌اي‌دي
  • عملكرد قابل‌قبول و پايدار در نوشتن فايل‌هاي حجيم

نكات منفي

  • زمان دسترسي بالاتر از رقبا
  • سرعت نوشتن پايين‌تر نسبت به رقبا
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات