اطلاعات شخصي ۵۳۳ ميليون متخصص فيسبوك فاش شد؛ سهم ايران ۳۰۱ هزار نفر

يك‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اطلاعات شخصي ۵۳۳ ميليون متخصص فيسبوك از جمله تلفن تماس، آدرس، موقعيت مكاني و رايانامه فاش شده است و اطلاعات متخصصان ايراني هم در بين موارد فاش‌شده ديده مي‌شود.
تبليغات

دي‌ماه ۱۳۹۹ گروهي از هكرها اطلاعات شخصي تعداد زيادي از متخصصان فيسبوك را منتشر كردند و حالا گزارش شده كه اين اطلاعات در اينترنت پخش شده است. آلون گال، تحليلگر امنيتي، در گزارشي به پيدا شدن يك فروم مربوط به هك اشاره كرد كه تمام اطلاعات فاش‌شده از متخصصان فيسبوك را در دسترس عموم قرار داده است. در اين فروم اطلاعات ۵۳۳ ميليون متخصص فيسبوك منتشر شده و به گزارش انگجت، هركسي مي‌تواند به آن‌ها دسترسي داشته باشد.

مرجع متخصصين ايران فروم فاش كننده اطلاعات متخصصان فيسبوك

اين اطلاعات شامل تلفن تماس، تاريخ تولد، رايانامه و مكان زندگي افراد مي‌شود. اطلاعات ديگري هم از اين متخصصان منتشر شده است. موارد فاش‌شده شامل اطلاعات ۳۲ ميليون متخصص آمريكايي، ۱۱ ميليون متخصص انگليسي، ۶ ميليون متخصص هندي و ۳۰۱ هزار و ۷۲۳ متخصص ايراني مي‌شود. اين آمار، اطلاعات متخصصان ۱۰۶ كشور دنيا كه در فيسبوك عضو بوده‌اند نيز در بر مي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران فاش شدن اطلاعات متخصصان فيسبوك

بسياري از اطلاعات فاش‌شده شامل حساب‌هاي متخصصي محرمانه مي‌شود. هر متخصصي كه بتواند در اين فروم ثبت ‌نام كند، امكان دسترسي به اين اطلاعات خواهد داشت. البته براي دريافت اين اطلاعات بايد مبلغي پرداخت كرد.

فيسبوك اعلام كرده است كه اطلاعات فاش‌شده مربوط به ۲ سال پيش مي‌شود. به گفته‌ي فيسبوك، اين اطلاعات در سال ۲۰۱۹ فاش شده بودند و اين شركت اشكالات را مردادماه سال ۲۰۱۹ برطرف كرده است.

مرجع متخصصين ايران اطلاعات متخصصان فيسبوك

تا قبل از اين، اطلاعات فاش‌شده فيسبوك به‌واسطه يك ربات تلگرام به‌ فروش مي‌رفت و هركسي مي‌توانست با پرداخت مبلغي اندك، اطلاعات متخصصان فيسبوك را به دست بياورد.

حالا كه اين اطلاعات به‌صورت عمومي منتشر شده‌ است، احتمال كلاهبرداري‌ سايبري بسيار زياد مي‌شود و هر كسي مي‌تواند به‌ واسطه رايانامه و SMS، كاربران فيسبوك را در خطر قرار بدهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات