هشدار؛ كلاه‌برداري جديد هكرها بر بستر واتساپ

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كلاه‌برداري جديدي بر بستر واتساپ در حال انجام است كه به هك شدن حساب متخصصي متخصصان منتهي مي‌شود. اين كلاه‌برداري به چه نحوي انجام مي‌گيرد و چگونه از آن جلوگيري كنيم؟
تبليغات

كلاه‌برداري اينترنتي مفهوم جديدي نيست و اميدواريم متخصصان در سال‌هاي اخير اطلاعات بيشتري براي نحوه‌ي مقابله با اين نوع كلاه‌برداري‌ها كسب كرده باشند. آن‌طور كه Ubergizmo مي‌نويسد، متأسفانه مردم حتي امروز هم به‌دفعات در دام كلاه‌برداران مي‌افتند. به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اخيرا كلاه‌برداري جديدي در واتساپ (WhatsApp) آغاز شده و متخصصان بايد حواس‌شان را جمع كنند.

كلاه‌برداري جديدي كه بر بستر واتساپ انجام مي‌گيرد، ممكن است به هك و دزديده شدن حساب متخصصي شما منتهي شود. در اين كلاه‌برداري، متخصصان پيامكي شامل كد فعال‌سازي واتساپ دريافت مي‌كنند. در ادامه متخصص پيغامي در واتساپ از طرف يكي از مخاطبان موبايل‌اش دريافت مي‌كند. در اين پيغام، طرف مقابل مي‌گويد كد به اشتباه براي شما ارسال شده و از شما درخواست مي‌كند كد را برايش بفرستيد. 

اگر كد را در پاسخ به پيغامي كه از طرف مخاطب دريافت كرده‌ايد ارسال كنيد، حساب متخصصي شما نيز در واتساپ هك مي‌شود. آن‌طور كه حساب متخصصي توييتر Which مي‌نويسد، حساب متخصصي مخاطب شما هك شده و وقتي چنين پيغامي دريافت كنيد يعني هدفي براي هكرها هستيد.

در حال حاضر مشخص نيست كه هكرها چه هدفي از هك حساب‌هاي متخصصي واتساپ دارند، اما قطعا هدف خوبي پشت اين قضيه نيست. بدين ترتيب اگر چنين پيغامي دريافت كرديد،‌ به آن بي‌توجه باشيد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات