امكان ويرايش كامل فايل‌هاي مايكروسافت در G Suite فراهم مي‌شود

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ويژگي جديد افزوده‌شده به G Suite ويرايش فايل‌هاي آفيس را در موبايل‌هاي اندرويدي آسان‌تر مي‌كند.
تبليغات

گوگل با هدف بهبود تجربه‌ي متخصصي، قابليت جديد ويرايش تمامي فايل‌هاي مايكروسافت آفيس را به G Suite اضافه مي‌كند. در ويژگي جديد، مي‌توان فايل‌ها را بدون تبديل‌ فرمت در اپليكيشن‌هاي گوگل‌داكس و شيتس و اسلايدز در موبايل‌هاي اندرويدي ويرايش كرد.

ماه‌ گذشته، گوگل از افزودن اين قابليت براي موبايل‌هاي اندرويدي خبر داده بود و اكنون آن را اجرا كرده است. ازاين‌پس، امكان ويرايش و انديشه متخصصيندادن و تعامل در فايل‌هاي مايكروسافت آفيس با استفاده از اپليكيشن‌هاي موبايلي گوگل‌داكس و شيتس و اسلايدز براي متخصصان فراهم مي‌شوند. همچنين، گزينه‌هاي مربوط به به‌اشتراك‌گذاري و كنترل‌ فرايند به‌اشتراك‌گذاري محتوا ارتقا يافته است و به دانلود و رايانامه‌كردن فايل‌هاي ضميمه نيازي نيست. علاوه‌براين، باتوجه‌به اينكه ويژگي جديد براي ويرايش فايل‌ها به تبديل‌ فرمت نيازي ندارد، روند كار متخصصان تجاري G Suite ساده‌تر مي‌شود.

قابليت جديد ويرايش فايل‌ها جايگزيني براي QuickOffice محسوب مي‌شود كه در گذشته، امكان ساخت و ويرايش فايل‌ها را در موبايل با قابليت‌هاي كمتر فراهم مي‌كرد.

پيش‌از‌اين، متخصصان براي ويرايش فايل‌هاي مايكروسافت آفيس در اپليكيشن‌هاي شيتس و اسلايدز و داكس بايد فرمتشان را تغيير مي‌دادند؛ اما قابليت‌ جديد ويرايش از فرمت‌هاي ورد  (doc و .docx و .dot.) و اكسل (xls ،.xlsx ،.xlsm ،.xlt.) و پاورپوينت (ppt ،.pptx ،.pps ،.pot.) همراهي مي‌كند. سال گذشته، گوگل اين قابليت را براي نسخه‌هاي دسكتاپ و وب اپليكيشن‌هاي يادشده عرضه كرده بود.

توجه كنيد فايل‌هاي ورد و اكسل و پاورپوينت كه نسخه‌هاي قديمي‌تر آفيس ۲۰۰۷ هستند، پس از ويرايش با فرمت جديد ذخيره مي‌شوند. همچنين، حين ويرايش فايل‌هاي آفيس برخي ويژگي‌هاي G Suite شامل اسكريپت‌هاي اپ، افزونه‌هاي G Suite، قفل‌كردن سلول‌هاي گوگل شيتس، ترجمه و كپي‌برداري از نسخه‌ي قديمي سند در قسمت Version History غيرفعال مي‌شوند.

امروز قابليت جديد به G Suite اضافه مي‌شود و تا ۱۵ روز ديگر دردسترس تمامي متخصصان G Suite و حساب‌هاي شخصي گوگل قرار مي‌گيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات