مايكروسافت، ابزار كپشن‌گذاري مجهز به AI براي تصاوير را به آفيس اضافه مي‌كند

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با الگوريتم جديد مايكروسافت مي‌توان به شيوه‌ي انسان‌ها به توصيف تصاوير پرداخت. اين قابليت به نرم‌افزارهاي ورد، پاورپوينت و آوت لوك اضافه خواهد شد.
تبليغات

مايكروسافت به پيشرفت قابل توجهي در استفاده از AI (هوش مصنوعي) براي كپشن‌گذاري خودكار تصاوير دست يافت. به نقل از اين شركت، مدل جديد AI قادر است به شيوه‌ي انسان تصاوير را توصيف كند. اين مدل با فراهم كردن كپشن‌هاي خودكار براي افراد مبتلا به اختلال‌هاي بينايي، دسترسي ازطريق وب و اپليكيشن را بهبود مي‌دهد. به گفته‌ي سقيب شيخ، مدير مهندسي نرم‌افزار پلتفرم هوش مصنوعي مايكروسافت:

در شرايط ايده‌آل تمام افراد مي‌توانند متن alt براي براي كل تصاوير موجود در اسناد، وب و شبكه‌هاي اجتماعي وارد كنند. به اين ترتيب حتي افراد نابينا هم مي‌توانند به محتوا دسترسي پيدا كنند و در گفتگوها مشاركت كنند. همچنين اپليكيشن‌ها متعددي از قابليت كپشن‌گذاري تصوير به‌عنوان راهي براي پر كردن alt text استفاده مي‌كنند.

به نقل از مايكروسافت اين مدل جديد به نرم‌افزارهاي آگوست لوك، ورد و پاورپوينت اضافه خواهد شد و درحال‌حاضر در اپليكيشن Seeing AI به كار رفته است. علاوه بر اين مايكروسافت اين قابليت را به‌عنوان بخشي از Azure Cognitive Services به متخصصان آژور ارائه مي‌دهد. به گفته‌ي ليجوان وانگ، مدير پژوهشي آزمايشگاه تحقيقاتي ردموند مايكروسافت:

ما پيشرفت‌هاي AI را به آژور هم توسعه داديم كه مجموعه‌ي وسيعي از متخصصان را دربر مي‌گيرد. پياده‌سازي اين قابليت روي آژور هم خود تحولي بزرگ است.

به نقل از مايكروسافت، قابليت جديد AI از جمله‌ برنامه‌هايي است كه مايكروسافت از چند سال گذشته آغاز كرده بود. اين شركت همچنين قابليت‌هاي ديگري مثل تشخيص گفتار، ترجمه‌ي ماشيني، پاسخگويي به پرسش‌هاي محاوره‌اي و درك مطلب ماشيني را تطبيق داده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات