تحليلگران از افزايش ميزان درآمد شركت‌ها ازطريق روش پرداخت حق اشتراكي طي شيوع بيماري كرونا خبر مي‌دهند.

يكي از روش‌هايي كه طي سال‌هاي اخير براي استفاده از امكانات اپليكيشن‌هاي مختلف رواج يافت، پرداخت حق الاشتراكي (Subscription) بود؛ به‌گونه‌اي متخصص به‌صورت ماهانه يا سالانه مبلغي را پرداخت مي‌كند و به امكانات كامل اپليكيشن يا سرويس مدانديشه متخصصين خود دسترسي مي‌يابد. چنين روشي نه‌تنها به متخصص كمك مي‌كند با صرف هزينه كمتري به امكانات اپليكيشني دسترسي داشته باشد؛ بلكه توسعه‌دهندگان را نيز در جذب مخاطب بيشتر و درنتيجه افزايش ميزان درآمد ياري مي‌رساند.

حال، گزارشي منتشر شده كه نشان مي‌دهد هر آمريكايي به‌صورت ماهانه حداقل ۲۰/۷۸ دلار بابت خريد حق اشتراك اپليكيشن‌ها يا ۳۳/۵۸ دلار بابت خريد حق اشتراك اپليكيشن‌ها و سرويس‌هايي مانند اپل موزيك هزينه مي‌كند.

از انديشه متخصصينات توسعه‌دهندگان، خريد حق اشتراك از سه جنبه مختلف حائز اهميت است. درحالي‌كه خريد حق اشتراك به روشي تاثيرگذارتر براي توسعه‌دهندگان تبديل شده تا درآمدي بيشتر و باثبات‌تر داشته باشند، چنين مدلي از درآمد در درجه اول به توسعه‌دهندگان نشان مي‌دهد كه آيا اپليكيشن يا خدمات در حال ارائه آن‌ها از نگاه متخصصان متخصصدي است يا خير. درواقع ادامه توسعه اپليكيشن به ميزان كسب درآمد آن بستگي پيدا مي‌كند و ميزان درآمد دوره‌اي به توسعه‌دهندگان نشان مي‌دهد كه آيا خدمات يا اپليكيشن آن‌ها ارزش صرف انرژي، وقت و هزينه بيشتر را دارد يا بايد در مورد ادامه فعاليت آن بازنگري شود.

در درجه بعدي، وجود درآمد دوره‌اي مي‌تواند هزينه‌هاي مختلف ازجمله آپديت‌ها و به‌روزرساني‌ها را پوشش دهد. درواقع براي توسعه‌دهندگان دريافت درآمد دوره‌اي كمك مي‌كند كه ويژگي‌ها و امكانات جديدي براي اپليكيشن يا خدماتشان در انديشه متخصصين گرفته و توسعه دهند. در درجه آخر مي‌توان به اپليكيشن‌ها يا سرويس‌هايي اشاره كرد كه نياز مبرم به سرور دارند. فعاليت سرورها به‌معني هزينه‌هاي اضافي براي توسعه‌دهندگان است و درآمد دوره‌اي كمك مي‌كند كه توسعه‌دهندگان باتوجه‌به خدمات، تعداد متخصص و موارد ديگر، سرورهاي مورد نيازشان را تهيه و فعال نگه دارند.

در طرف ديگر، مصرف‌كنندگان قرار دارند. شايد خريد حق اشتراك اپليكيشن‌ها گزينه بهتري براي متخصصان نسبت به مدل قبلي يعني خريد دائمي اپليكيشن با هزينه‌اي به مراتب بيشتر باشد؛ اما بايد در انديشه متخصصين گرفت كه متخصصان تنها از يك اپليكيشن استفاده نمي‌كنند و برخورداري از حق اشتراك چند اپليكيشن مي‌تواند هزينه‌هاي متخصص را افزايش دهد. چنين موضوعي در شرايط و اوضاع بد اقتصادي كنوني نيز به‌شدت در حال نشان دادن نكات منفي خود است.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه درحال‌حاضر متخصصان ايالات متحده به‌صورت ميانگين در حدود ۲۰ دلار بابت حق اشتراك اپليكيشن‌هاي مختلف پرداخت مي‌كنند؛ اما در ادامه گزارش اشاره مي‌شود كه چنين مبلغي در حال افزايش است. اين حق اشتراك شامل بازي‌ها و نرم‌افزارهاي متخصصدي مي‌شود و با افزودن سرويس‌هايي مانند نتفليكس، اپل موزيك و موارد مشابه، هزينه اشاره شده تا ۳۳/۵۸ دلار نيز مي‌رسد.

در ادامه گزارش اشاره مي‌شود كه آمار به دست آمده توسط شركتي تحليلي به‌نام Adjust دراختيار رسانه‌ها قرار گرفته است. اين شركت با استفاده از ابزاري تحقيقاتي به مطالعه وضعيت عضويت متخصصان در سرويس‌هاي حق اشتراكي و اپليكيشن‌هايي با ويژه مشابه پرداخته و توانسته آمار ارائه‌شده را به دست آورد. يكي از مقام‌هاي بلندپايه شركت Adjust توضيح مي‌دهد كه پرداخت حق اشتراكي به يكي از روش‌هاي متادول براي استفاده از امكانات اپليكيشن‌ها و سرويس‌هاي مختلف از جمله استريم محتوا تبديل شده است. جايگزيني پرداخت حق اشتراكي با پرداخت دائمي از سال ۲۰۱۸ شروع شد. در سال ۲۰۱۹ نيز ۲۱ درصد از ميزان درآمد سرويس‌ها و اپليكيشن‌ها به‌صورت پرداخت حق اشتراكي بود كه رقمي بالغ بر ۴/۶ ميليارد دلار را به‌همراه داشت.

از انديشه متخصصينات مقام ارشد شركت Adjust ذر سال ۲۰۲۰ نيز كه دنيا با بيماري كرونا درگير شده و درنتيجه بسياري از متخصصان خانه‌نشين شده‌اند، ميزان درآمد سرويس‌ها و اپليكيشن‌ها ازطريق پرداخت حق اشتراكي با رشد چشمگيري همراه بوده است. شركت ديگري به‌نام Apptopia نيز گزارشي منتشر كرده كه گفته‌هاي مقام ارشد شركت Adjust را تأييد مي‌كند. طبق آمار شركت Apptopia ميزان درآمد سرويس‌ها از پرداخت حق اشتراكي در تنها ماه آگوست برابر با ۲۰۰ ميليون دلار تخمين زده مي‌شود.


منبع 9to5mac

از سراسر وب

  انديشه متخصصينات
كاراكتر باقي مانده

بيشتر بخوانيد