مرورگر كروم با همراهي از پردازنده M1 بيش از ۸۰ درصد سريع‌تر مي‌شود

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس آزمون‌هاي انجام‌شده، مرورگر بومي كروم در رايانه‌هاي مك مجهز به پردازنده M1 تا ۸۰ درصد سريع‌تر از گذشته اجرا مي‌شود.
تبليغات

با روند مهاجرت اپل به پردازنده‌هاي اختصاصي M1، خيل عظيمي از توسعه‌دهندگان در حال بهينه كردن نرم‌افزارشان براي همراهي از پردازنده‌ي M1 هستند و عده‌اي اين كار را انجام داده‌اند؛ گوگل يكي از اين شركت‌ها است كه محبوب‌ترين مرورگر جهان (كروم) را به‌تازگي به‌صورت بومي براي رايانه‌هاي جديد مك منتشر كرده است. گوگل در اوايل اين هفته، نسخه‌ي جديد مرورگر كروم (Chrome) را كه به‌طور خاص براي همراهي از پردازنده‌ي M1 طراح شده بود، براي كساني كه رايانه‌هاي جديد مك از جمله مك‌بوك اير و مك‌بوك پرو ۱۳ اينچي و مك ميني را خريداري كرده‌اند منتشر كرد. گوگل پيشنهاد مي‌كند كه هرچه سريع‌تر اين نرم‌افزار را بارگيري كنيد؛ زيرا سرعت آن نسبت به اجرا روي شبيه‌ساز روزتا ۲ به‌طرز چشم‌گيري افزايش پيدا كرده است. حال پس از منتشر شدن نسخه‌ي جديد كروم، وب‌سايت Ars Technica به‌صورت موشكافانه‌اي به مطالعه اين مرورگر پرداخته و از بنچمارك‌هايي از جمله Motion Mark 1.1 و Speedometer 2.0 و در نهايت JetStream2 براي سنجش عملكرد آن درشرايط مختلف استفاده كرده است.

مرجع متخصصين ايران بنچمارك‌هاي مرورگر سافاري و كروم

بر اساس آزمايش‌هاي انجام‌شده، نسخه‌ي بومي كروم در آزمون سنجش سرعت، در بنچمارك Speedometer 2.0 امتياز خوب ۲۱۰ كسب كرده؛ درحالي‌كه كروم استاندارد (x86) امتياز ۱۱۶ در اين بنچمارك به ثبت رسانده است. در آزمون دوم اين مرورگر موفق به كسب امتياز ۱۵۶٫۹ در بنچمارك JetStream2 شده است و كروم استاندارد نمره‌ي ۹۱٫۳ به خود اختصاص داده است و در نهايت، در آخرين آزمون موسوم به Motion Mark 1.1 امتياز بسيار خوب  ۷۲۶٫۴ كسب كرده؛ درحالي‌كه نسخه‌ي استاندارد آن ۴۳۵٫۷ به ثبت رسانده است. به‌صورت كلي آزمايش‌هاي نسخه بومي كروم مبتني بر پردازنده‌ي M1 (بين ۶۶ تا ۸۱ درصد) نه‌تنها در مقايسه با نسخه‌ي اجراشده در شبيه‌ساز Rosetta 2، بلكه در مقايسه با نسخه‌ي كروم استفاده‌شده در رايانه‌ي اچ‌پي با پردازنده‌ي رايزن 4750U، عملكرد بهتري به ارمغان آورده است. در تمامي تست‌هاي انجام‌شده، مرورگر اختصاصي اپل (سافاري) با اختلاف زيادي سريع‌ترين عملكرد را داشته و بيشترين امتياز را كسب كرده است.

به گفته‌ي وب‌سايت Ars Technica، آزمايش Speedometer بهترين حالت استفاده واقعي از مرورگر را شبيه‌سازي مي‌كند و در آن بيشترين مزيت بين دو نسخه مرورگر ديده مي‌شود. Jetstream 2 بهترين برنامه‌هاي وب مانند صفحات گسترده را شبيه‌سازي مي‌كند و در نهايت، MotionMark 1.1 تكنيك‌هاي پيچيده انيميشن گرافيكي را اندازه‌گيري مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران بنچمارك‌هاي مرورگر سافاري و كروم

نسخه‌ي بومي مرورگر كروم براي همراهي از پردازنده‌ M1 در وب‌سايت كروم قابل نصب است. انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي همراهي كروم از پردازنده‌ي M1 چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات